דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כוחו של מיקוד 

מאת    [ 31/08/2012 ]

מילים במאמר: 594   [ נצפה 1809 פעמים ]

אילו היתם רוצים להיות בדכאון מיידית, האם זה אפשרי? וודאי שכן, באמצעות התמקדות במשהו רע  שעבר עליכם. לכולנו יש חוויות שעברנו בעבר אשר לא היו נעימות, אם נתמקד בהם במשך זמן רב, תדמיינו ותחשבו על זה, תוך זמן קצר תתחילו להרגיש זאת.

האם אי פעם ציפיתם בסרט נורא? האם הייתם חוזרים לראות את אותו הסרט שוב ושוב? וודאי שלא. למה? משום שההרגשה שלכם לא תהיה טובה.

אם כן, מדוע שתחזרו לסרטים האיומים בראשכם באופן קבוע? מדוע להקרין בראש שוב ושוב על אסונות עיסקיים או החלטות שגויות בנושא למשל הקריירה, המשפחה שלכם?

התמקדות היא נקודת מבט אחת, כלומר דרך אחת לתפוס את המצב כמו שהוא. חישבו על אותה נקודת מבט – נקודת התמקדות – כעל עדשת מצלמה. עדשת המצלמה חושפת רק את התמונה ואת הזווית שבהן אתם מתמקדים. מסיבה זו, הצילומים יכולים בקלות לעוות את המציאות משום שהם מציגים רק קטע מסויים מהתמונה הגדולה.

נניח לרגע שהייתם הולכים למסיבה עם מצלמה, יושבים בפינה ומתמקדים בקבוצת אנשים אשר מתווכחים. כיצד המסיבה היתה מצטיירת? היא היתה מצטיירת כמסיבה לא נעימה ומתסכלת, שאיש לא נהנה ממנה. מה קורה אם נתמקד עם המצלמה בקצה השני של החדר שבו צוחקים אנשים ומספרים בדיחות ומבלים נהדר? המסיבה היתה מצטיירת כמסיבה מוצלחת, שבו כל החוגגים נהנים ומסתדרים עם אחד עם השני באופן נהדר.

תהליך המיקוד קובע, אם תתפסו את המציאות שלכם כטובה או כרעה, או תהיו מאושרים או עצובים.

דימוי נהדר לכוחו של המיקוד הוא על הארועים שעברתי בחיי.

לא נתתי לעצמי להיות מתוסכל בגלל איבוד השמיעה, כל הזמן התמקדתי איך אני מתקדם כל פעם צעד אחר צעד קדימה בלימודים, בעבודה, ובכל מקום שנתקלתי. מעולם לא התמקדתי בשאלה "למה זה מגיע לי?"

בעקבות ההתמקדות החיובית שלי בחיי, עברתי ארועים טובים אשר עזרו לי להשיג את מטרותיי. אמנה מספר מהם:

התנדבות לצבא – בשנות השבעים לא היה מקובל להתנדב לצבא, באותה תקופה הצבא לא קיבל מתנדבים בכלל. אישית אשר קיבלתי פטור משרות בגיל 18, התמקדתי בשאלה "מה אני צריך לעשות על מנת להתנדב?" הפתרונות הגיעו במהרה, ותוך זמן קצר התנדבתי לשרות צבאי!

הבת המאומצת שלי סולנג' – היו חבלי לידה קשים בבנית מערכת יחסים ביני ובינה אשר גרמו להרבה ריבים ותסכולים. בכל העת התמקדתי בשאלה "מה עלי לעשות על מנת לשפר את היחסים עם סולנג'?" לא נתתי למשברים שהיו לי איתה בדרך להסיט את ההתמקדות בשיפור היחסים. בסופו של דבר, הדבר הוכיח את עצמו, ומערכת היחסים שלנו היום היא בין אב לבת עם אהבת אמת!

יהונתן בני הבכור – ליהונתן יש לו לקוי קל בשמיעה מילדות, אנחנו הוריו התמקדנו כל הזמן איך לקדם אותו, לשלוח אותו לגן ובתי ספר רגילים, ולהסתובב עם חברים שומעים.

כשהרכיב מכשיר שמיעה בפעם הראשונה הסברנו לו "כמו שיש משקפיים על מנת לראות טוב, לך יש מכשיר שמיעה על מנת לשמוע טוב". אני חושב שמשפט זה היה המפתח לפיתוח מהיר ומוצלח של יהונתן.

כיום יהונתן בן 25, דובר שלוש שפות על ברוריה, בעל עסק עצמאי.

הדרך רבת עוצמה ביותר לשלוט במיקוד היא באמצעות השאלות. עבור כל שאלה שתשאלו המוח שלכם יספק לכם תשובה. אם תשאלו "למה אני מתוסכל?" המוח יתן לכם תשובות למה אתם מתוסכלים בין אם זה נכון או לא. לעומת זאת אם תשאלו "כיצד ניתן לשפר את המצב?" המוח יספק לכם תשובה מחזקת יותר.

שאלות הן אחת הדרכים היעילות והפשוטות ביותר על מנת לשנות את רגשותיכם ובאותו זמן לשנות את כיוון חייכם באופן מיידי.

אם התמקדתם בדבר לא טוב שיכול לקרות לכם, אין צורך עוד להמשיך ולעשות זאת. במקום זאת התחילו להתמקד בטוב ביותר שיכול לקרות לכם!

המאמר פורסם בבלוג שלי "כנגד כל הסיכויים" הלינק: http://against-all-odds.co/?p=460

אשמח לשמוע תגובות באימייל שלי: morise55@gmail.com

קריאה מהנה,

משה בוטרקליי

שמי משה בוטרקליי בן 57, נשוי לאשה שומעת ואב לשלושה ילדים שומעים. אני לקוי בשמיעה על סף חרשות מגיל שלוש. הנני מרכיב מכשירי שמיעה בשני האוזניים שעוזרים לי לשמוע ולתקשר עם הסביבה. עברתי כיברת דרך ארוכה מאז שנחשפתי לכוחו של תת המודע. אישתי קנתה לי ליום הולדתי ה-26 מתנה ספר כוחו של תת המודע, אשר שינה את חיי והעיר לי את עיניי, ונחשפתי לראשונה לעבר העבר שלי ונזכרתי בהרבה ארועים חיוביים שאבא שלי עזר לי על מנת להתמודד עם הנכות שלי. עד לאותו גיל (26) לא הייתי מודע כלל וכלל עד כמה אבי  הטמיא בי את השפעותיו החיוביות, והטמיא בי גם כן את המשפט שלו שאני משתמש בו עד היום "אתה יכול, אתה מסוגל!" מאז החשיפה למדתי רבות על עצמי מדוע אני כל הזמן שואף להצלחה, שואף להתגבר על האתגרים ולא פוחד ממכשולים בדרך. http://against-all-odds.co      




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב