דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מעמיסים טלסקופיים 

מאת    [ 30/08/2012 ]

מילים במאמר: 395   [ נצפה 3857 פעמים ]

מעמיס טלסקופי הנו סוג של מנוף מסוג מלגזה שמאפשר הרמת משקל כבד. למעמיס טלסקופי אפשרות לנוע במרחב ועל כן השימוש בה יעשה על ידי נהג שמוכשר לנהיגה.

 

המעמיסים הטלסקופיים עקב צרכים שבנשיאת משאות כבדים וכמו כן האפשרות לשנע אותם ממקום למקום. המעמיסים הומצאו באנגליה בכדי לאפשר הרמת משקל וכמו כן אפשרות לנווט את המעמסה בזווית הנדרשת למיקום המשא, אופקי או אנכי. מעמיסים טלסקופיים מאפשרים הרמת משא לגובה של עד 25 מטרים ומשקל עד 4 טון. בכדי לשמור על יציבות כלי הרכב, מותקנת משקולת בחלקו האחורי והרכב מונע על ידי מערכת 4X4. עם זאת ישנם סוגים שונים של מעמיסים טלסקופיים מבחינת גובה הרמת המשא ויכולת נשיאת המשא. לדוגמה, ישנו מעמיס טלסקופי שמאפשר הרמת של עד שישה מטרים ומאפשר הרמה של עד 2,500 קילו-גרם.

 

למעמיס טלסקופי יתרונות רבים מעצם היותו כלי נייד שמאפשר שימוש גם כמנוף. עם זאת, חשוב לשים לב למשקל המשא שמוחזק על ידי המנוף שכן חשוב לשמור על יציבות הכלי. במעמיסים טלסקופיים ישנם מערכת חיישנים שמאפשרת לדעת את היכולת של המנוף ומזהירה בעת חריגה או יצירת חוסר שיווי משקל של הכלי.

 

ישנם שני סוגים של מעמיסים טלסקופיים, כאלו המתאימים לצורכי תעשייה וכאלו המתאימים לצורכי חקלאות. ההבדל בין שני סוגי מעמיסים אלו נובע מאופי העבודה ודרישותיה. לדוגמה, טלסקופי חקלאי מאפשר ריחוק הפסולת שעת האיסוף החקלאי. לעומת מעמיס טלסקופי זה, המעמיס התעשייתי משמש בעיקר כמנוף ומאפשר הרמת משקל כבד, כמו לדוגמה לבנים בבניית בניין.

 

חשוב לשים לב לשלושה דגשים לפני שמשכירים מעמיס טלסקופי.

הראשון נוגע לתנאים בקבלת רישיון הפעלת מלגזה טלסקופית: גיל 18 ומעלה שברשותו רישיון טרקטור או רכב פרטי (רישיון דרגה 1 או דרגה 2). כדי להפעיל מעמיסים טלסקופיים יש לעבור השתלמות המיועדת לתחום זה ולעבור את המבחנים הסופיים. השתלמות זה אורכה כ-27 שעות כאשר 8 מתוכן הן שעות למידה מעשית. לאחר סיום ההשתלמות ומעבר המבחנים יירשם ברישיון הנהיגה היתר לנהוג במעמיס טלסקופי.

נושא שני וחשוב מאוד, אופן הפעלת המעמיס הטלסקופי, כלומר, ישנה אפשרות לשכור מעמיס טלסקופי ביחד עם אדם שמיומן ובעל רישיון להפעיל מעמיס זה ויודע לשמור על תכתיבי בטיחות בשטח.

דגש שלישי, בחירת מעמיס טלסקופי המתאים ביותר לאופי העבודה. חשוב לשים לב ליכולות הטכניות של המעמיס הטלסקופי כמו משקל מקסימלי של משא שבאפשרותו להרים, טווח הגובה והאורך שהזרוע במעמיס הטלסקופי מאפשרת להרים. נתונים אלו חשובים מאוד ובכל אתר בניה או אזור חקלאי ישנם תכתיבים אחרים. ניתן להשתמש במייצבים שמותאמים למעמיסים הטלסקופיים כדי לאפשר להגדיל את רדיוס העבודה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב