דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עורך דין תאונות דרכים - הכל על תאונות דרכים בעולם המשפטים 

מאת    [ 29/08/2012 ]

מילים במאמר: 621   [ נצפה 3590 פעמים ]

למרבה הצער, מספר תאונות הדרכים בכל שנה רק הולך ועולה ובין אם מדובר בתשתיות לקויות, עודף כלי רכב על הכביש או תרבות הנהיגה הישראלית, מדובר בתופעה כואבת אשר טומנת בחובה גם פצועים וגם הרוגים. עורך דין תאונות דרכים , אם כן, לעולם לא יהיה מחוסר עבודה והוא פועל בזירה מורכבת ביותר הכוללת ברוב המקרים צד פוגע, צד נפגע ואת נסיבות האירוע אשר מחייבות מחקר ועמידה על דקויות החוק. השימוש בעורך דין מקצועי בתחום תאונות הדרכים הינו בעל ערך רב עד לאין שיעור שכן גובה הפיצויים במקרי תאונות דרכים גבוה במיוחד ועתיד להשפיע על העתיד של כל תובע או נתבע בסוג זה של המשפט האזרחי.

עורך דין תאונות דרכים – כיצד מוגדרת תאונת דרכים ?

ע"פ החוק, תאונת דרכים מוגדרת כמאורע אשר הביא לפגיעת גוף כלשהי עקב השימוש ברכב מנועי לצרכי תחבורה. ניתן להבין כי הזכות לפיצויים ניתנת לכל מי שהיה מעורב בתאונת דרכים עם נפגעים ובאופן פרדוקסלי למה שמקובל לחשוב – ללא קשר לאשמה. עבודתו של עורך דין תאונות דרכים הופכת להיות סבוכה יותר, ככל שנוברים עמוק יותר בנבכי החוק אשר מגדיר בנוסף מהו שימוש ברכב מנועי (חנייה, נהיגה, דחיפת הרכב, התדרדרות הרכב ועוד), כיצד מוגדר רכב מנועי (כסא גלגלים למשל הוא אינו כלי תחבורה ע"פ החוק), מי זכאי לקבלת פיצויים לאחר תאונת דרכים, את מי תובעים במקרה של תאונה ועוד.

ההגדרה לגבי מהי תאונת דרכים, אם כן, אינה מספקת על מנת לתת מענה לכל מיני סיטואציות ומקרים אשר אינם טריוויאליים להבנה ע"י אנשים שאינם בקיאים בעולם המשפט ותאונות הדרכים. ולמשל, האם אדם אשר עצר בצד הדרך להחליף תקר בצמיג, שכח להרים את בלם היד ושבר את רגלו כתוצאה מהתדרדרות הרכב זכאי לקבלת פיצויים בגין תאונת דרכים, וכו'.

תאונות דרכים בדרך ובחזרה מן העבודה

רבים אינם יודעים, אך תאונות דרכים אלה זוכות לתשומת לב אחרת בעיני החוק אשר מאפשר לתבוע את המוסד לביטוח לאומי לקבלת הפיצויים והזכויות הרלבנטיות. תפקידו של עורך דין תאונות דרכים במקרים אלו הוא לייעץ וללוות את לקוחותיו להשגת הפיצויים המקסימאליים מהביטוח הלאומי עקב אובדן שכר עבור עצמאיים ושכירים כאחד.

האם כל אדם אשר נפגע בדרכו לעבודה או בחזרה ממנה שכאי לקבלת פיצויים? כאן נכנס שוב עורך דין תאונות דרכים לתמונה וצריך להוכיח את הזכות לפיצויים בהתאם לפקודות נוסח החוק. גם במקרים אלה יש לדעת בדיוק כיצד להוכיח את הזכות לפיצויים, האם העובד אכן נסע במסלול הנסיעה הרגיל שלו באותו היום, האם הוא ביצע אי אילו עצירות בדרך (חלקן מקובלות כגון איסוף הילדים מהמעון ועוד), האם העובד יצא מהעבודה שלא בזמן הרגיל וכו'.

מכאן רק ניתן להבין שהמקרים המשפטיים בהם נתקל עורך דין תאונות דרכים בסוגיות אלה הינם מגוונים ביותר וכוללים דיונים על קביעת דרגת הנכות של הנפגע, הזכות לקבלת דמי פיצויים ממקום העבודה, במקרים של עצמאיים, עצמאיים שהם גם שכירים וכו'.

שכר הטרחה של עורכי דין לענייני תאונות דרכים

מאחר והמחוקק הבין כי תאונות הדרכים הינם בגדר מגיפה של המדינה כולה וכי אזרחים רבים בוחרים שלא לתבוע את זכותם עקב הפחד מגביית יתר שכר טרחה מעורכי הדין, נקבע כי עורך דין תאונות דרכים יגבה עמלה מקסימלית של עד כ- 13% מהסכום שנפסק לטובת התובע ע"פ מידת הזמן שיש להשקיע בכל מקרה ומקרה בהתאם למידת דרגת ההתקדמות במעלה הסולם המשפטי מפשרה בטרם הגעה למשפט ועד לפסק הדין :


    • 8% מסכום הפיצויים – אם הושגה פשרה בטרם הנושא הועלה בבית המשפט.
    • 11% מסכום הפיצויים – כאשר הושגה פשרה לאחר הגשת התביעה לבית המשפט וביטולה טרם מתן פסק הדין.
    • 13% מהסכום – כאשר התביעה הוגשה לבית משפט וגובה הפיצויים נקבע ע"י פסק דין ולא פשרה.

הגבלת גביית שכר הטרחה לתקרה מסוימת נועדה למנוע מכם את העיכובים והחששות שבפניה אל עורך דין תאונות דרכים על מנת לתבוע את הפיצויים שמגיעים לכם ע"פ חוק. ובכל מקרה, פגישת הייעוץ אינה טומנת בחובה עלות מסוימת כך שאתם תדעו תמיד כמה כספים אתם עומדים לקבל בסופו של תהליך, בניכוי שכר הטרחה למאמץ של עורך הדין לפעול לטובתכם בכל עת.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב