דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קורס די ג'יי - איך להפוך לדי ג'יי מקצועי? 

מאת    [ 29/08/2012 ]

מילים במאמר: 457   [ נצפה 2467 פעמים ]

רבים חולמים להפוך לדי ג'יי מקצועי. כזה שעומד מול מאות ואלפי אנשים וגורם להם לזוז בכוחה של המוזיקה שהוא מנגן.

קורס די ג'יי מקצועי הוא הדרך הטובה והבטוחה ביותר להכנס לעולם התקליטנות. תחום הדי ג'יי הוא תחום אשר משלב יכולות במגוון תחומים:

1. ידע טכני:

 די ג'יי טוב חייב להכיר ולשלוט ברמה גבוהה בצד הטכני של עבודת התקליטנות. קורס די ג'יי מקצועי מאפשר הכרות מעמיקה עם ציוד הדי ג'יי: שימוש בנגן דיקסים (CDJ), שימוש במיקסר די ג'יי, על כל הפרמטרים והפונקציות שהם מאפשרים. בנוסף די ג'יי מודרני נדרש גם לעבודה עם קונטרולרים. כמו כן, על מנת לדעת להוציא סאונד איכותי, רצוי שדי ג'יי ידע דבר או שניים על סאונד והגברה.

2. יכולות אמנותיות:

להיות די ג'יי טוב זה הרבה יותר משליטה בצדדים הטכניים של עבודת הדי ג'יי. קורס די ג'יי מקצועי יעניק לדי ג'יי לעתיד מגוון יכולות בצד האמנותי: די ג'יי צריך לדעת איך בונים ערב, איך יוצרים די ג'יי סט שמתפתח בצורה נכונה. אמנות הביטמיקס היא אומנות שכל די ג'יי צריך לשלוט בה: יש אינספור דרכים לשלב ביחד שני קטעים מוסיקליים זה בתוך זה וזה לצד זה על מנת ליצור מעבר מושלם בין שיר לשיר. בנוסף נלמד בקורס די ג'יי מקצועי על שימוש מתקדם באפקטים כדרך "לתבלן" ולעניין את התיקלוט שלנו, שימוש בלופים, שימוש באקולייזר. די ג'יי צריך להיות אומן אמיתי בתחומו - ובהקשר זה יש הרבה מה ללמוד!

3. יכולות עבודה מול קהל:

די ג'יי טוב הוא די ג'יי שקשוב ומתקשר עם הקהל שעומד מולו. קורס די ג'יי מקצועי יעניק יכולת "לקרוא" את הקהל העומד מולך, ולהגיב בהתאם. תקליטן לא בא עם רשימת שירים מהבית. כל קהל הוא שונה וכל ערב הוא שונה. מה שעבד שבוע שעבר עלול לא לעבוד השבוע ולכן תקליטן צריך להיות תמיד עם היד על הדופק. על הדי ג'יי להתכונן לקהל אותו הוא עומד לפגוש, לנסות להכיר מראש את הכיוונים המוסיקליים והכי חשוב - לשים לב מה עובד בזמן אמת ולעשות התאמות.

העבודה של הדי ג'יי עשויה להיות שונה בהתאם לסוג האירוע בו הוא מופיע. ישנם אומנים ומוסיקאים אשר מתעסקים ב- יצירת מוזיקה אלקטרונית ומתקלטים את המוזיקה שהם עצמם יצרו, תקליטנים אחרים נוהגים ליצור רמיקסים לשירים מוכרים ולנגן אותם. די ג'יי יכול לנגן במסיבת טבע, במועדון וגם באירוע כמו קבלת פנים או חתונה. על אף שהיכולות הבסיסיות הנחוצות הן זהות, יש להתכונן לכל אירוע בהתאם לדרישות שלו. יש אירועים בהם הדי ג'יי צריך להיות לא מורגש (קבלת פנים) ואירועים בהם התקליטן הוא מרכז העניינים.

די ג'יי הוא מקצוע מבוקש ומתגמל, ולמי שאוהב מאד מוסיקה והוא בעל חוש קצב ויצירתיות יש פוטנציאל להיות תקליטן מצויין. יחד עם זאת עבודת הדי ג'יי היא הרבה יותר מסתם להחליף שירים, ודורשת ידע טכני ואומנותי מעמיק. מדובר במקצוע עם עומק ומי שמעוניין ללמוד להיות די ג'יי ברמות הגבוהות כדאי לו ללמוד את המקצוע מתקליטן ותיק במסגרת קורס די ג'יי מקצועי.

LFO הוא בית ספר לדי ג'יי, תקליטנות ויצירת מוזיקה בחיפה בצפון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב