דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה זה הקטע הזה של חוזקות או חולשות?? - שקר עצום שהאכילו אותנו מילדות 

מאת    [ 26/08/2012 ]

מילים במאמר: 951   [ נצפה 2949 פעמים ]

כשהיינו ילדים לימדו אותנו שיש לנו כזה דבר שנקרא "חוזקות" כלומר הצד החזק שלנו ויש "חולשות" –  הצד החלש שלנו, או החסרונות שבנו.

אין דבר שהוא רחוק יותר מהאמת.

קודם כל ולפני הכל, בחיים האלה עלינו לטפח יכולת עצמית לחשוב בצורה עצמאית כי אם לא נעשה כך אנחנו נחייה לפי הגדרות של החברה שאנחנו חיים בה ולפי הרוב שתמיד סובל ואז גם נקבל את התוצאות של הרוב וגם אנחנו – תמיד נסבול.

בין אם זה חוסר יכולת להביע אהבה, מצב של הישרדות כלכלית, חוסר כנות עצמית, התבכיינות והתלוננות על כל דבר שיש סביבנו כולל המדינה שאנחנו חיים בה, העולם, האנשים, ההורים שגידלו אותם ועוד... – ולמה זה? 

כי הם לא למדו לחשוב לבד והם קנו את הרעיון שיש כזה דבר שנקרא "היתרונות שלהם" ויש את "החסרונות שלהם".

טיפוח חשיבה עצמאית יחד עם שימוש בהגיון פשוט הם לב העבודה שלי.
אך בטח שמת לב שהיגיון פשוט הוא לא כל כך פשוט עבור רוב האנשים בימינו...

אני מזמין אותך לפתוח את הראש כי הרעיון הבא הוא מחוץ לקופסה ויחד עם זאת אמיתי לחלוטין.
לא ילמדו אותך את זה לא בבית הספר ובטח שלא בטלוויזיה.

החל מהילדות למדנו לסמן בעצמנו דברים "טובים" ודברים "רעים" ומאז אנחנו מנסים להסתיר את הרע או ה"חיסרון" שבנו כי כל פעם שהוא יוצא החוצה אנשים נפגעים מאיתנו ולפעמים גם פוגעים חזרה.

למעשה זה שקר כי אין באמת "חולשות" או "חוזקות" יש רק תכונות, פשוט תכונות והתכונות הללו יראו כחוזקות אם ניהיה במקום הנכון עבורנו, כי נהיה במקום הלא נכון עבורנו אותן תכונות יראו ויתפרשו כחולשות.

ניקח לדוגמא אדם שהוא בעל מזג חם ולא מוכן לקבל "לא" כתשובה ויש לו אפילו נטייה לאגרסיביות קלה והוא אוהב לדבר הרבה, בלהט ובקול רם ונאמר שיש לנו חברה עסקית גדולה ואנחנו שמים את האדם הזה במשרה של מנהל מחלקה ועבודתו תיהיה לפקח על מספר עובדים.

ברור שעם כאלה תכונות אדם זה יכשל חרוצות בתפקידו כמנהל כי הוא יראה בעיני העובדים לאדם גס ואגרסיבי והם יפרשו אותו וישימו עליו תוית של אחד שחושב רק על עצמו כי הם צריכים מישהו שמבין אותם ואת הצרכים שלהם, בעל יכולת הכלה והקשבה גבוהה והעובדים ירגישו שלא בא להם לעשות את התפקיד שלהם תחת אדם שיראה להם אפילו מאיים בצורה מסויימת כי הם יפרשו את הלהיטות והתשוקה שלו כדבר לא מתחשב ומשתק עבורם.

במקום הזה שאותו אדם נמצא – בתפקיד הזה כמנהל - התכונות שלו יהוו חולשות אדירות עבורו וסביר להניח שהוא ינסה לשרוד במשרה במיטב כוחותיו ובסופו של דבר הוא אף יפוטר מהחברה בשל חוסר התאמה לתפקיד וכתוצאה מכך יחשוב על עצמו שהוא מלא בחולשות ואז מה שהוא יעשה (וזה מה שרוב האנשים עושים) הוא יחשוב על מה שקרה בחברה הזאת ויפרש לעצמו שמה שקרה לו שם ועצם כך שהוא פוטר ושכולם שנאו אותו ולא הסתדרו איתו זה בגלל שהוא היה אגרסיבי ובעל מזג חם – שאלו הן המתנות שאלוהים נתן לו – אך בגלל שהוא היא במקום הלא נכון עבורו הוא יחשוב על המתנות האלה באור של חסרונות ופגמים שבתוכו ובהזדמנות הבאה שתיהיה לו הוא לא ירשה לעצמו להיות מי שהוא באמת כי בפעם האחרונה שהוא היה מי שהוא זה נגמר לא טוב...מוכר לך?

בוא נגיד ואנחנו לוקחים את אותו אדם בדיוק עם אותן תכונות ושמים אותו הפעם בתור איש מכירות באותה חברה שבתפקיד זה המטרה שלו היא להגיע ללקוחות חדשים ולשכנע אותם בהתלהבות ובמרץ לרכוש את המוצרים או השירותים של החברה ואותו אדם שאוהב לדבר בלהט ולא יודע לקבל "לא" כתשובה ינסה, בשל התשוקה הרבה שבו, להגיע שוב ושוב לאותם לקוחות שלא ענו לו או חזרו אליו ובסופו של דבר הוא אף יגיע אליהם ויסגור את המכירות הללו ומיותר לציין שבמוקדם או במאוחר אדם שעוסק במכירות ויש לו תכונות שכאלה – יהפוך להיות אחד מאנשים המכירות הטובים ביותר בחברה שלו אם לא הטוב מכולם כי יש לו בדיוק את מה שצריך כדי להיות איש מכירות גאוני ומבריק – אותן תכונות שכאשר הוא היה במקום הלא נכון עבורו – היוו עבורו חולשות וחסרונות – אך כשאדם נמצא במקום הנכון והמתאים לו, מקום שבו הוא כמו דג במים, הדברים שהיו בעבר עבורו "חסרונות" הם עכשיו היתרונות הכי גדולים שלו שמאפשרים לו להצליח בצורה בלתי רגילה.

המשפט הבא הוא אחד המשפטים החשובים בעולם, עצם ההבנה שלו משנה חיים, קרא אותו עד שתבין אותו לעומק, עד שיכנס לך לדם, לא רק לשכל או בתיאוריה: "החולשות שלך נכון להיום הן חוזקות יוצאות מגדר הרגיל שפשוט נמצאות במקום הלא נכון."

אין כזה דבר תכונות "טובות" או "רעות" – זה שקר שלימדו אותנו בילדות ומאז לא עצרנו לרגע לחשוב עליו פעמיים אלא תרגלנו אותו כמו תוכי וכל ימי חיינו חשבנו על זה שיש לנו "חסרונות" ו"יתרונות" – אבל לא כך הדבר.

על כל אדם האחריות למצוא הוכחות ללמה התכונות שלו הן התכונות הטובות ביותר בעולם ואם אנשים מעירים לך על תכונות מסוימות שבך זה כי אלו דברים שאתה לא שלם איתם בינך לבין עצמך ואולי כי אתה נמצא כעת במקום בחיים שלך, בין אם זה משרה, או זוגיות או כל דבר אחר שאתה מרגיש שאתה הכי עצמך אבל לא הולך לך והתכונות שלך מתפרשות כחסרונות.
אולי אתה פשוט לא במקום הנכון עבורך להיות.

התכונות שלך הן לא טובות ולא רעות – הן רק תכונות וברגע שהן יהיו במקום הנכון והמדויק עבורך – שהוא גם היעוד שלך – אתה תפרח וכל מה שהיה נראה לך עד היום כטעות או כנפילה, יסתדר פתאום בצורה מופתית ובלתי רגילה – כל החלקים יסתדרו במקום שלהם בצורה טבעית – כשאתה פשוט תיהיה במקום הנכון עבורך.

זה לוקח זמן.
אל תחסוך בחיפוש כי כשתגיע למקום הזה כל הבעיות שלך יסתדרו ברגע. כולן.

אתה תמשוך אליך את האנשים הנכונים, תחייה את האהבה שלך, תעשה כסף, תהנה מכל שניה שלך על הכוכב הזה כי אתה תבין שאושר זה לא רק לרגעים - אושר זה המצב הקבוע שאתה מתעורר איתו כל בוקר ומשם זה רק גדל יותר ויותר בכל יום שעובר.

לא קראתי את זה בספר, זה החיים שלי.

סתם לחיות היום זה לא סתם, זאת אמנות

באהבה עצומה,

אייל אברהם לוי.

אייל אברהם לוי, מטפל, מאמן אישי, אסטרטג וסופר. במהלך 15 השנים האחרונות חקרתי וחיפשתי תשובה לשאלה: "מהם הדברים שעושים את ההבדל באיכות חייהם של בני אדם?" הרצון העז להבין מהם הכוחות הבלתי נראים שמשפיעים על כל תהליכי קבלת ההחלטות שלנו הביא אותי ללמוד את שיטות הטיפול האפקטיביות ביותר בעולם, NLP, גשטאלט, פסיכולוגיה, קואצ'ינג ודימיון מודרך. לכל אדם יש את המקום שלו והמהות שלו בעולם, אם אתה סובל כנראה שאתה רחוק מהמהות שלך. הנך מוזמן לשאול אותי כל שאלה העולה בך, אין כזה דבר שאלה לא חשובה. וכמו כן להכנס לדף הפייסבוק שלי ולקבל יותר פרטים לגבי מה אני עושה ואיך זה יכול לקדם אותך לחיות את החיים שמגיע לך לחיות כאן. אני מאמין שבאנו לכאן כדי ליהנות - אם אתה סובל עליך לשנות את זה ואם אחד יכל לעשות את זה אז גם אתה יכול. זה קל ופשוט כשיודעים את הדרך הנכונה. לשאלות, פרטים נוספים ויצירת קשר יש ללחוץ כאן או במייל: eyal@LeviLife.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב