דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ואהבת לרעך כמוך - האם אנחנו באמת מבינים את המשפט הזה? 

מאת    [ 26/08/2012 ]

מילים במאמר: 595   [ נצפה 2708 פעמים ]

בתורה כתוב: "ואהבת לרעך כמוך", אבל איך תוכל לאהוב את רעך כמו שאתה אוהב את עצמך, אם לא תאהב את העצמך ותרכוש אהבה עצמית קודם כל ולפני הכל?

אהבה עצמית אמיתית היא לא אגו או חשיבות עצמית מנופחת, מה שנקרא פוזה חיצונית ותחושת התעלות מזוייפת.
הדברים הללו הם לא אהבה עצמית למרות שקל מאד להתבלבל.

אהבה עצמית היא לא אנוכית - למרות שיש את המילה "עצמית".

אהבה עצמית היא לקבל את עצמנו גם כשאנחנו מאחרים או מחבלים לעצמנו בדברים חשובים עם או בלי כוונה ואפילו כשזה קורה לנו פעם אחר פעם ואנחנו לא לומדים מהטעויות של עצמנו.

אהבה עצמית זאת היכולת לסלוח לעצמנו על טעויות העבר ועל קשרים שהרסנו עם אנשים טובים שאהבו אותנו בכל ליבם אך היינו עיוורים מלראות ופגענו בהם.

אהבה עצמית זאת היכולת לקבל את השונה כי אתה יודע שאם אתה מקבל את דעתו זה לא אומר שעכשיו היא הופכת להיות דעתך אלא זה אומר שיש לך יכולת לקבל את עצמך בצורה עמוקה וזה נותן לך את המקום להכיל את השונה ממך מבלי שזה יאיים עליך.

אהבה עצמית היא לדעת לתת לעצמך חיזוקים, מילים טובות, העצמה פנימית ושאר דברים שהופכים אותך לבאר ממנה אתה שותה את המים, אתה גם הדלי שמביא ל"עצמי" שלך את המים מהבאר שבתוכך ואתה גם זה ששותה את המים האלה ועל ידי כך שנגיע ליכולת הזאת העולם יראה לנו פתאום מקום מקסים, אוהב ומלא אור ושלווה ונפסיק להאשים אנשים אחרים בצרות שלנו או באזורי המשגה שלנו ונפסיק לחפש אנשים שימלאו לנו את הדברים שאנחנו לא נותנים לעצמנו בעצמנו - דברים שאנחנו חייבם לתת לעצמנו כי זאת לא העבודה של אף אחד לתת לנו את מה שאנחנו צריכים לתת לעצמנו.

ואחרי שנעשה את כל זה ונפתח בתוכנו את האהבה העצמית האמיתית והעמוקה הזאת - נוכל לאהוב אחרים כמו שאנחנו אוהבים את עצמנו, בצורה עמוקה והרמונית ונקבל אותם עם כל השוני והמגרעות והחולשות שלהם בדיוק כמו שלמדנו לקבל את המגרעות והחולשות שלנו ולהבין כי זה הייחוד שלנו והמתנות שהבורא חנן אותנו בהן וכמו שהוא חנן אותנו כך הוא גם חנן אחרים ואנחנו מבינים עכשיו שלפני שהייתה לנו אהבה עצמית מבוססת ויציבה - לא יכולנו לראות את האמת הזאת, לא בעצמנו ולא באחרים כי עסקנו בהאשמות עצמיות, מציאת חסרונות והלקאות והפכנו את העבר שלנו לנבוט שמכה אותנו בראש בכל פעם שאנחנו חושבים עליו במקום להיות עבורנו מרכז הלמידה וההתפתחות האישית הגדול ביותר בעולם.

אהבה עצמית זו יכולת נרכשת, זה לא משהו שנולדים איתו, זה סוג של כישור שאנחנו לומדים בחיים ומחוייבים ללמוד בצורה מודעת, מתוך בחירה ישירה ועם כוונה תחילה - במידה ואנחנו רוצים להגיע להרגשה קבועה של אושר בעולם הזה - אושר שהוא לא רק לרגעים אלא מצב יציב, קבוע וניצחי.

זה קיים וזמין לכולם.

נכון, עד היום לא סיפרו לך שאפשר ללמוד את זה, חשבת שאנשים פשוט נולדים ככה כי לא ראית את העבר האיום שלהם והדברים שהם התמודדו איתם שהובילו אותם לאהבה העצמית שיש להם היום אבל הם עבדו קשה בשביל האהבה העצמית שלהם והרוויחו אותה ביושר.
קשה לראות את כל זה - כי כשאנחנו רואים אנשים אנחנו רואים מוצר מוגמר - אנחנו לא ראינו את תהליך הפיתוח של המוצר המוגמר הזה, אבל אם כל אחד יעבור תהליך דומה, הוא יוכל לפתח בעצמו אהבה עצמית שאינה תלויה בדבר.

בנקודה הזאת, החיים שתמיד קראנו עליהם באגדות - מתחילים.

אהבה עצמית היא לא חשיבות עצמית או תחושת כבוד מזוייפת שמזינה את האגו.
אהבה עצמית מזינה את הלב.

סתם לחיות היום זה לא סתם, זאת אמנות.

אייל אברהם לוי.

אייל אברהם לוי, מטפל, מאמן אישי, אסטרטג וסופר. במהלך 15 השנים האחרונות חקרתי וחיפשתי תשובה לשאלה: "מהם הדברים שעושים את ההבדל באיכות חייהם של בני אדם?" הרצון העז להבין מהם הכוחות הבלתי נראים שמשפיעים על כל תהליכי קבלת ההחלטות שלנו הביא אותי ללמוד את שיטות הטיפול האפקטיביות ביותר בעולם, NLP, גשטאלט, פסיכולוגיה, קואצ'ינג ודימיון מודרך. לכל אדם יש את המקום שלו והמהות שלו בעולם, אם אתה סובל כנראה שאתה רחוק מהמהות שלך. הנך מוזמן לשאול אותי כל שאלה העולה בך, אין כזה דבר שאלה לא חשובה. וכמו כן להכנס לדף הפייסבוק שלי ולקבל יותר פרטים לגבי מה אני עושה ואיך זה יכול לקדם אותך לחיות את החיים שמגיע לך לחיות כאן. אני מאמין שבאנו לכאן כדי ליהנות - אם אתה סובל עליך לשנות את זה ואם אחד יכל לעשות את זה אז גם אתה יכול. זה קל ופשוט כשיודעים את הדרך הנכונה. לשאלות, פרטים נוספים ויצירת קשר יש ללחוץ כאן או במייל: eyal@LeviLife.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב