דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שימוש בתמונות לעיצוב אתרים וזכויות יוצרים 

מאת    [ 22/08/2012 ]

מילים במאמר: 369   [ נצפה 1941 פעמים ]

למרבית היישומים העיצוביים באינטרנט היום, יש צורך בתמונות. כמעט כל אתר יוסיף תמונה כמרכיב גרפי לצד אלמנטים אחרים. זה כמובן לא השימוש היחידי. אנו נתקלים בתמונות למטרות פרסום גם בפליירים שמחולקים ברחוב, בשלטי חוצות, במודעות בכניסה לסופר או לסניף הבנק, על גב מעטפות דואר ובעצם, בכל מקום אליו נפנה.

כיצד מעצב גרפי או מעצב דפוס משיג תמונות?

עד לפני מספר שנים לא רב, כאשר מעצב היה צריך תמונה בשביל פוסטר, היו לו פחות או יותר שתי אופציות: 1. לשכור צלם ודוגמנים ולהשקיע ביום צילום על מנת להפיק את החומרים או 2. לקנות בסוכנות מכירת תמונות, תהליך יקר ולא פשוט בפני עצמו. אחרי שהיה בורר בין קטלוגים רבים, היה המעצב משלם כמה מאות דולרים על מנת לקבל נגאטיב ממנו היה מדפיס עותקים של תמונה לא גדולה.

בשנים אחרונות, בעקבות ההתפתחות המואצת של עולם הצילום הדיגיטלי והאינטרנט, חלה מהפכה אמיתית בנושא רכישת תמונות. הסיבה לכך היא גם שהצורך בתמונות עבור מצגות, אתרים ופרסום באינטרנט, גדל באופן ניכר.  התמונות במדיום הדיגיטלי משתנות בקצב מהיר והתעורר צורך בהבאת תמונות ברמת נגישות גבוהה יותר לקהל רב של לקוחות.

לשם כך קיימים אתרים המשמשים כמאגרי תמונות לשימוש חופשי. באתרים אלו מוצגות תמונות מקצועיות של מקומות, נופים, אירועים, אובייקטים ואנשים.  אפשרויות החיפוש רבות והתמונות אינן יקרות ונמצאות בגדר השגה לכל אחד.

זכויות יוצרים ורישיונות לשימוש בתמונות

ישנם מספר רישיונות עיקריים לשימוש בתמונות. אתרים רבים מציעים רשיון הנקרא Royalty Free אשר הפך להיות כמעט ברירת המחדל למכירת תמונות. המשמעות היא רישיון לא בלעדי לשימוש רב פעמי. התנאים משתנים מאתר לאתר לכן חשוב תמיד לקרוא את העמוד המפרט את תנאי השימוש. לרוב בסוג רישיון זה, הקונה משלם פעם אחת עבור תמונה בה יוכל להשתמש, אבל לא יוכל להעבירה לאף אחד אחר. תחת רישיון זה אין בלעדיות ללקוח ואנשים אחרים יוכלו גם הם להשתמש בתמונה שרכשת. בין האתרים הידועים שעושים שימוש ברישיון זה יש את istockphoto.com ואת אתר sxc.hu

רשיונות Creative Commons

Creative Commons הוא ארגון ללא מטרות רווח המקדיש את מאמציו להרחבת טווח היצירות הזמין לזולת על מנת שאלה יוכלו לחלוק אותה באופן חוקי. אוסף הרישיונות שחיבר נקרא גם הוא (Creative Commons (CC ונועד לפשט את השימוש בתוכן, תוך כדי שמירה על זכויות יוצרים מסוימות. אתרי שיתוף ידועים רבים כמו לדוגמא Flickr מאפשרים שימוש בתמונות תחת רשיונות CC. 

סטודיו לעיצוב גרפי אתי קלדרון מתמחה בעיצוב למדיה דיגיטלית ולדפוס: עיצוב אתרים, דפי פייסבוק ודפי נחיתה, עיצוב לדפוס החל מעיצוב מגזינים ועד עיצוב ספרים וחוברות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב