דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


החרמת רכב עקב נהיגה בשכרות 

מאת    [ 22/08/2012 ]

מילים במאמר: 359   [ נצפה 3393 פעמים ]

נהיגה בשכרות נחשבת הזו כשרמת האלכוהול בליטר דם הוא מעל 0.05% או מעל 240 מיקרוגרם אלכוהול בליטר אוויר נשוף דרך מכשיר הינשוף. קצין משטרה יכול להשבית מכונית של נהג ל- 30 יום (אם זו פעם ראשונה) ול- 60 יום, באם המכונית הושבתה במהלך 3 השנים האחרונות, במקרה של התנהלות תחת השפעת אלכוהול, בין יתר העבירות שבפקודת התעבורה. לקצין המשטרה הזכות להחרים מכונית עקב נהיגה בשכרות  גם אם אינה שייכת לנוהג בה, במידה והשתכנע, לאחר ששוחח עמו, שאכן מדובר בסוג העבירה הספציפי, ויש סיכוי סביר שיוגש נגדו כתב אישום בגין העבירה. את המכוניות המושבתות מעבירים למגרשים מורשים מיוחדים ועלויות האחסנה ישולמו על ידי בעל המכונית, מה שעלול להגיע למאות שקלים ויותר, בתוספת קנסות. במקרה של חוסר שיתוף פעולה רשאי קצין המשטרה להורות על גרירת המכונית למגרש האחסנה.

ערעור על השבתת מכונית

ישנם מספר מקרים בהם ניתן לערער על החלטת קצין המשטרה בנוגע להשבתת מכונית: בעל הרכב לא יודע ולא הסכים למסירת מפתחות המכונית, בעל הרכב ניסה למנוע מהנוהג בו את ביצוע העבירה ללא הצלחה.הכוונה היא לגרום לבעלי מכוניות לשקול היטב לפני מתן המפתחות לאדם אחר. נהיגה בשכרות מסכנת לא רק את יושבי המכונית כי גם את סביבתם, נוסעים ברכבים, הולכי רגל ואף רכוש. השבתת מכוניות היא דרך נוספת להרחיק סכנה זו מהכבישים ולנסות לזעזע דרך הכיס ותוך כדי שיבוש שיגרת יומם את עברייני התנועה חסרי האחריות והמצפון המסתובבים בינינו. דרך זו הוכחה כיעילה ומרתיעה נגד נהיגה בשכרות ויש מקום להרחיב את הפעלתה כנשק נוסף במלחמת הדמים הניתשת בדרכים.  

מלחמה סיזיפית

נהיגה בשכרות זו מלחמה סיזיפית שקולטת כלי נשק חדשים, בצורת נהגים ומכוניות, מדי חודש בחודשו. השבתת רכבים יוצרת שינוי בחשיבה, הרתעה משמעותית בעלת השלכות הפוגעות בכיס, בשיגרה, בהתארגנות, בפרנסה, בכל אפקט של החיים שגורם לאנשים לעצור וסוף סוף לחשוב על מעשיהם והשלכותיהם ולקחת אחריות, רצוי רגע לפני שיהיו קורבנות בשר ודם. תוכלו לקרא ולהתעדכן בנוגע לפרטים נוספים בנושא. מחקרים בארצות הברית וקנדה מראים ירידה במספר העבירות החוזרות של אותם נהגים לאחר השבתת מכוניתם. בארץ נמצא שלמעלה מ- 73% מכלל הציבור רואים בהשבתת מכוניות כלי הרתעה רציני כנגד עבירות שונות ובעיקר בשימוש תחת השפעת אלכוהול. יש להרחיק מהישג ידם של אותם חסרי אחריות את כלי התעבורה שהופך לסכנה לציבור תחת שימושם. 

נהיגה בשכרות - מהירות מופרזת 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב