דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טכנולוגיה וקידמה בתחום הזיווד האלקטרוני 

מאת    [ 21/08/2012 ]

מילים במאמר: 365   [ נצפה 1362 פעמים ]

בשנים האחרונות התחום של זיווד אלקטרוני צבר תאוצה ועבר מהפיכה טכנולוגית אדירה אשר עוקבת אחר הפיתוחים הטכנולוגיים של התעשיות השונות. בתחום האריזות והעיבוד השבבי, המעבר משימוש במתכת לשימוש בחומרים פלסטיים מהווה עולם טכנולוגי שלם לכשעצמו. הרצאות של מומחים בנושא מצביעות של שינויים ותהליכים שהתרחשו בשנים האחרונות עקב השימוש הגובר בפלסטיקה.

פלסטיק פנטסטי

עד לא מזמן נהוג היה לייצר את רוב חלקי האופניים ממתכת מה שגרם לרמת קשיחות גבוהה של החלקים, כיום מתבצעת בהדרגה הסבה לייצור חלקי האופניים מחומרים פלסטיים. כך למשל ניתן להבחין שהרגליות של האופניים עשויות מפלסטיק. השימוש הגובר בפלסטיקה התרחש תודות להתפתחות שיטת ההזרקה.

זיווד אלקטרוני בתחום הקירור

נושא חדש בתחום של הזיווד שמהווה אתגר גדול בשל הקשיים שהוא מציב קשור לאיטום קופסאות זיווד אלקטרוני. אחד מן הגורמים החשובים בנושא זה קשור לקירור מארזים של ציוד חשמלי ואלקטרוני. תודות להתפתחות הטכנולוגית בתחום קירור המארזים של ציוד חשמלי נמצא מגוון רחב של פתרונות יצירתיים המתמודדים היטב עם הקשיים הנתונים.

אחד מן הפתרונות מציע לעבור לקירור מארזים של ציוד חשמלי, על ידי לחץ אוויר בלבד. היתרונות של קירור מארזים באמצעות לחץ אוויר באים לידי ביטוי בכך שלא מתרחשת היווצרות של רעש אלקטרוני או ויבראציות מכאניות בזמן תהליך הקירור. קירור על ידי לחץ אויר יכול להתבצע בשתי דרכים. הראשונה נקראת Vortex ומציעה הספקי קירור בטווח גדול המשמשים תחליף למזגנים. דרך שנייה מציעה להחליף את השימוש במאווררים בשימוש במגברי אוויר וסכיני אוויר שנועדו להכפיל את כמות האוויר פי עשרות פעמים ביחס לכמות האוויר הדחוס הנצרכת על ידם.

טכנולוגיית הפח בתחום הזיווד

בכל הנוגע לקונסטרוקציות ומסדים או סלי כרטיסים העשויים מפרופילים, טכנולוגית הפח נמצאה היעילה ביותר. קונסטרוקציות למכונה יכולות להיעשות או באמצעות טכנולוגיית פח או באמצעות קונסטרוקציות פרופילים. על אף ששימוש בטכנולוגית פח כרוכה לרוב בעלויות רבות וזמן תכנון ממושך יתרונותיה על פני קונסטרוקציות פרופילים ניכרים בכמה מישורים של זיווד אלקטרוני.

ראשית באמצעות טכנולוגית הפח ניתן להגיע לרמת איכות ופונקציונאליות כמעט זהה לזאת שמתקבלת על ידי שימוש בפרופילים. שנית, תודות לשלב החיתוך והניקוב בלייזר ניתן להגיע לרמת דיוק מקסימאלית של 0.1 מילימטר על משטח עבודה אחד וזאת עוד לפני הכיפופים. כאשר מדובר בפרופילים מרותכים לא ניתן להגיע לרמות דיוק מהסוג הזה. אולם אין ספק שקונסטרוקציות פרופילים, מבחינת כמות הזמן והעלויות הנדרשות, עדיפה על טכנולוגיית הפח.

ELPD - mechanical design קיימת מזה 20 שנה ועוסקת בתחום המכאני והזיווד האלקטרוני, נותנת פתרונות בעיצוב, תכנון וייצור המוצר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב