דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קידום אתרים, אופטימיזציה ומה שביניהם 

מאת    [ 19/01/2008 ]

מילים במאמר: 786   [ נצפה 2165 פעמים ]

קידום אתרים, אופטימיזציה ומה שביניהם

חם ומבעבע
המונח Search Engine Optimization או בתרגומו העברי 'קידום אתרים' הנו תחום חם ומבעבע בבועת האינטרנט באשר היא.
ימי הזוהר של מנועי החיפוש בראשם עומד גוגל, מרקיעים שחקים ומאירים על אלו הרוצים לקדם עצמם באינטרנט. יותר מכך, קידום אתרים בתוצאות החיפוש משנה כל רגע את התבנית הקלאסית ששולטת בעוגת הפרסום העולמית משך דורות של מגזינים, עיתונים ותוכניות בידור שחלקן, בואו נודה בכך, היו ועודנה מיותרות...

עורקי פרסום חסומים
בעבר הלא רחוק ועדיין בימינו אנו, חברות ענק משקיעות סכומי כסף חסרי תקדים ופרופורציה כדי לשווק עצמן להמונים. תמונת המצב הזו לא מאפשרת לאנשים פרטיים ולעסקים קטנים להתחרות בסכומי העתק שהם נדרשים לשלם. באופן טבעי, עורקי הפרסום העיקריים נחסמו בפניהם והם נדחקים הצידה ללא ברירה מערוצי הטלוויזיה והעיתונים המובילים, כשהם נאלצים למצוא דרכי פרסום ושיווק ממוקדים יותר שעלותם נמוכה. על זירת הפרסום מתמודדים שחקנים פחות או יותר קבועים והמילה 'מונופול ' הפכה מזמן למשחק הקריירה (שלא תמיד מצחיק ומהנה) של מבוגרים.

באינטרנט לכולם אותו הגודל
ואז... הגיע עידן האינטרנט. בכל בית, בית עסק ותחת כל עץ רענן צצו מחשבים, רשתות אינטרנט קמו כפטריות שיטאקי אחרי הצונאמי והמגה בייטים ההולכים ומתעצמים אפשרו לדור החדש של התקשורת העולמית להפוך לחלק בלתי נפרד מחיינו. כך הגענו לתור הזהב בו אנו נמצאים כיום: חברות קטנות כגדולות מקימות אתרי אינטרנט כחלון ראווה נגיש לכל צופה ומתעניין, שהרי באינטרנט, תודה לאל, לכולם אותו הגודל.

מחט בערימת שחט
בימינו קיימים עשרות מיליוני אתרי אינטרנט בעולם. הרשת כבר הפכה מזמן לג'ונגל שהולך ומסתבך מסביב לזנב של עצמו. בכל נישה מתחרים אלפי ולעתים מאות אלפי אתרים; נסו לחפש עיצוב אתרים, לדוגמה, זה בדיוק כמו לחפש מחט בערימת שחט. בעלי עסקים שהשקיעו רבות בבניית אתרים איכותיים, הן מבחינה ויזואלית והן מבחינת תוכנם, הכינו את הקרקע הפורה להצלחה וליצירת שם ותהילה אך נמצאים מול דילמה חדשה ישנה - איך לפרסם עצמם בדרך היעילה ביותר או במילים עדכניות לתקופתנו: איך להגיע הכי גבוה בתוצאות מנועי החיפוש.

איך אומרים אופטימיזציה בעברית?
עם השנים והתפתחות הטכנולוגיה מחד והבנת הדרישות של מנועי החיפוש מאידך, התפתח תחום התמחות נוסף שנקרא אופטימיזציה של אתרי אינטרנט (Search Engine Optimization). כשבודקים במילון או כמו שאומרים היום 'בבילון' משמעותה של המילה אופטימיזציה היא: ייעול.
ואכן, תהליך האופטימיזציה הנו תהליך שבו אנשי מחשבים מומחים הופכים את האתר לקריא יותר מבחינה טכנולוגית למנועי החיפוש ולגולשים. ברגע שהאתר ברור ומדבר למנוע החיפוש בשפה שהוא מבין, הדרך לקידומו של האתר בתוצאות החיפוש מהירה יותר.
ניתן להמשיל זאת לשפה זרה - אתרים רבים תוכנתו באופן שאינו תואם את הדרישות העכשוויות של מנועי החיפוש. כתוצאה ישירה מכך, כשמנוע החיפוש מגיע לאתר ומתחיל למפות ולסרוק את התוכן שבו, הוא לא מבין את שפת התכנות החייזרית והמיושנת שלו וממשיך הלאה לאתר רלוונטי יותר, כזה שמתאים לכדור הארץ...
תהליך האופטימיזציה לאתרים קיימים וחדשים מקל על קריאת התוכן של האתר בפני מנועי החיפוש ובפני הגולשים. הקלה וייעול אלו מתורגמים מיד לשפה שכולנו מבינים: תוצאות קידום טובות יותר.

מערכת ניהול תוכן
תהליך האופטימיזציה אינו מסתיים כאן, אלא רק מתחיל. בנוסף לייעול קריאת התוכן בידי מנועי החיפוש והגולשים, התקנת מערכת ניהול תוכן חדשנית ומתקדמת הנה כלי חשוב נוסף במערך קידומו של האתר בתוצאות החיפוש. בגלגולם הנוכחי של מנועי החיפוש יש לתוכן חשיבות עצומה וקריטית. מערכת ניהול תוכן חדשנית מאפשרת לשלוט על התכנים באתר ולשנות את המילים בהתאם לדרישות המשתנות והדינאמיות של מנועי החיפוש. לשליטה בתוכן יתרונות עצומים המעניקים יכולות קידום משמעותיות.

תוכן - יש לו משמעות רבה
מלבד המשמעות הרגילה שיש לתוכן במובנים של בניית תדמית והאצת מכירות מול הגולשים, יש לו משמעות אדירה בתהליך קידום אתרים. מנועי החיפוש סורקים, ממפים ומדרגים את הרלוונטיות של אתרי אינטרנט לנושא מסוים בעזרת מערכת קריאת תכנים. בשלב זה, כשמנועי החיפוש הם עדיין רובוטים פשוטים ומשוללי כל רקמה אנושית, יכולת סריקת הנתונים שלהם הנה טכנית ופשוטה וללא הקשרים עמוקים מידי. עובדה פשוטה זו מחייבת כל קופירייטר או סטודיו קופירייטינג וכתיבה שיווקית להתחשב בכך ולכתוב את התכנים באופן שיתאימו ליכולות הקריאה של מר רובוט ובאותה העת יבנו תדמית משכנעת וידברו ללב הגולשים.

אין דבר כמו סוף דבר
בעולם המשתנה ללא הרף, אנו נמצאים בחלון זמן שניתן להמשילו לעפעוף עפעפיים בראי ההיסטוריה האנושית ככלל והתפתחות האינטרנט בפרט.
האינטרנט הוא תינוק שלומד את העולם - והעולם לומד אותו. צרכיו ודרישותיו משתנים, מתפתחים ומשתכללים מידי יום. אין ספק, שבעתיד יתווספו גורמים נוספים המשפיעים על תוצאות החיפוש והתינוק הזה יהפוך לילד, הילד יהפוך לנער והנער יהפוך לאדון - עוד בימינו. אך עד אז, תהליך הקידום בתוצאות החיפוש יושפע בעיקר מתהליכי אופטימיזציה ושדרוג של תוכן או אם להיות מדויק יותר - ממילים.
כיום, אוצר המילים של התינוק הזה ותבניות פעולת הדרוג שלו מכתיבים למי שמעוניין לקדם את האתר שלו לעבור אופטימיזציה, לקנות מערכת ניהול מתקדמת ולשדרג את התוכן שלו בעזרת קופירייטר מומחה כך שיתאים גם למנועי החיפוש וגם לגולשים.

למעשה, לא מן הנמנע שברגעים אלו ממש, יחד איתכם קורא את הכתוב מנוע חיפוש לטיני שמושב משרתיו נמצא אי שם בחווה קליפורנית וכהרף עין מקדם את המונחים השזורים במאמר זה קדימה ובגדול, בתוצאות החיפוש.

אסף גופר - קופירייטר מוביל בפואנטה קופירייטינג וב- SKALA קידום אתרים איכותי ללא פשרות.
http://www.skala.co.il
http://www.puenta.biz



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב