דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לא רק פרי- הרימון במסורת, באמנות ובתכשיטים! 

מאת    [ 19/08/2012 ]

מילים במאמר: 474   [ נצפה 3395 פעמים ]


הרימון הוא למעשה הפרי שהכי מזוהה עם החג הראשון בחגי ישראל, ראש השנה. אין ספק שזהו  מעמד של כבוד שהרימון בהחלט ראוי לו, גם בשל צורתו החיצונית המיוחדת וגם בשל פנימיותו, תוכנו של הפרי, המסמל דברים רבים במסורת היהודית.

הרימון, הוא אולי הפרי הנאה והמכובד ביותר מבין הפירות המצויים סביבנו. אין ספק שצורתו העגולה והאדומה עם הכתר הקטן שניצב בראש הפרי, משדרת אצילות וייחודיות ומעוררת תאווה לעיניים. כך גם תוכנו, הגרעינים הרבים שמצויים בו, בעלי הטעם החמוץ מתוק, משמשים על פי מסורת חז"ל כמשל לריבוי תורה ומצוות. על פי האמונה הרווחת, מספר הגרעינים בכל רימון הוא 613, תרי"ג בגימטריה, כמספר המצוות הקיימות בתורה.

בתרבות היהודית פרי הרימון מסמל ברכה ושפע, יופי וחוכמה ולכן אין פלא שהוא מוזכר פעמים רבות בפסוקים בתנ"ך, ספר הקודש של העם היהודי. חשוב לזכור שעל פי המסורת הרימון הוא גם אחד משבעת הפירות המיוחדים שהתברכה בהם ארץ ישראל. כמו כן, גם בבית המקדש בתקופה הקדומה, הרימון שימש כמוטיב נפוץ, אם בקישוט שוליו של בגדי הכהן הגדול ואם בחלקים ממבנה בית המקדש עצמו.

גם כיום, בתקופתנו זו, אנו משתמשים ברימון כמוטיב לקישוט ולנוי. בחג סוכות אנו מקשטים אתו את הסוכה ותולים אותו בין ענפי הסכך, ובבית הכנסת הרימון למעשה מעטר את ספרי התורה ומשמש כחלק שעשוי מכסף טהור שמתלבש על גבי הספר הקדוש ונועד לתת יותר יופי ונוי לספר התורה.

גם בעולם האומנות, פרי הרימון תופס מקום של כבוד. אומנים רבים רואים בו מוטיב חשוב וראוי, שיכול לשמש מודל להשראה או להשתמש בדמותו ממש, כחלק מהיצירה עצמה, בשלל יצירות ואומנויות וכן בחומרים שונים. ניתן לראות זאת בציורים של מגוון ציירים, בכלי בית מעוצבים בצורת הרימון, גופי תאורה מיוחדים או בתכשיטים שונים שנוצרו בהשראתו של הפרי המלכותי והמכובד הזה.

 עולם התכשיטים ומוטיב הרימון ביהדות משתלבים היטב בצורת תליונים מזהב. במשך כל השנה, ובמיוחד לפני תקופת החגים, ניתן למצוא בחנויות ובדוכני תכשיטים ברחבי הארץ שלל לא מבוטל של שרשראות עם תליונים מזהב בצורת רימונים. תליונים מזהב עם רימון מתאימים מאוד כמתנות לראש השנה עבור היקרים לכם, ואתם יכולים גם לרכוש תליון כזה בעבורכם ולפנק את עצמכם לקראת בוא החג. היפה ביותר בתליונים מזהב בכלל, ובתליונים מזהב בצורת רימון בפרט, נעוץ בעובדה כי מדובר בפריט שמצד אחד הוא מאוד יפה, מעניין ומוסיף המון לצווארה של האישה ולחן שלה, ומצד שני, הוא בעל משמעות סמלית-דתית ומבטא בצורה ייחודית ומקורית את רוח החג ואת התקופה העליזה הזו בשנה. בגזרת תליוני הזהב לראש השנה בכלל ועם מוטיבים של רימון בפרט, תמצאו מבחר עצום של אפשרויות שילך ויגדל ככל שנתקרב למועד החג. ניתן למצוא תליונים מזהב של רימון פתוח או סגור, תליונים מזהב של רימון גדול ובולט, תליונים עם רימון קטן ועדין (לעדינות יותר שביננו), תליונים עם מוטיבים נוספים מראש השנה (כמו תפוח ודבש למשל) ועוד, השונים זה מזה בגודל, בצורה, בסגנון ואפילו בצבע הזהב שלהם- זהב מאט, זהב לבן, זהב דמוי נחושת וכו'.

שיהיה לכולנו חג שמח ומלא רימונים!

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב