דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הכשרת מטפלים במסגרת לימודי נטורופתיה 

מאת    [ 19/08/2012 ]

מילים במאמר: 386   [ נצפה 1801 פעמים ]

עולם הנטורופתיה, כיתר מקצועות הרפואה המשלימה, עוסק בסיוע לגוף ביכולת הטבעית הגלומה בו לרפא את עצמו. בראי הנטורופתיה- הגוף והנפש הם מהות הוליסטית אחת ואלמנטים גופניים משפיעים על מצב הנפש ולהיפך. הנטורופתיה מתמקדת בסיגול אורחות חיים בריאות, כחלק מרפואה מונעת ובטיפול בשורה ארוכה של מצבים גופניים ומחלות באמצעות תזונה מיוחדת, תוספי תזונה ובעיקר צמחי מרפא. בעשור האחרון יש עלייה חדה בפופולאריות של לימודי נטורופתיה, לצד עניין ופתיחות גדלה אצל מטופלים ישראלים להיעזר בתחום.

לימודי נטורופתיה

הכשרה כנטורפיסט, ניתן לרכוש בשורה של מכללות בכל רחבי הארץ, הבולטות שבהן הן מכללת רידמן, מכללת מהות, הקולג' לרופאה משלימה, מירב- בית הספר לרפואה משלימה של האוניברסיטה הפתוחה, מכללת מהות, מכללת תילתן שבצפון, מכללת סמינר הקיבוצים במסגרת לימודי רפואה משלימה ומכון וינגייט. במהלך הלימודים רוכשים הסטודנטים ידע ברפואה מערבית, דרך קורסים באנטומיה, פיזיולוגיה פרמקולוגיה ועוד, לצד עקרונות ויסודות של ענפי רפואה משלימה אחרים. הקורסים בנטורופתיה כוללים קורסים באבחונים ייחודיים (בכף הרגל ובעין, למשל), קורסים בעיסוי טיפולי וריפוי במגע, בנשימה נכונה, בשמנים וצמחי מרפא ובתזונה על פי הנטורופתיה, הכוללת גם תוספי תזונה ותוספי מזון ספציפיים. בחלק מהמכללות, משולבות בתוכנית הלימודים הסמכות בתחומים שכנים, כמו צמחי בך, רפלקסולוגיה ועוד.

משך לימודי הקורס

קיימים כמה מסלולים לקורסי הנטורופתיה: משך זמן הלימודים הממוצע נע בין שנתיים לארבע שנים (משתנה לפי המוסד), אולם, אפשרי גם  לבחור במסלול מתוגבר או לחילופין במסלול הארוך שיאפשר לסטודנט להמשיך ולעבוד תוך כדי הלימודים.

ההסמכה

בתום הלימודים מקבלים הבוגרים תעודת N.D, המוכרת על ידי איגוד הנטורופטים הישראלי. בגלל שמעמדן של מקצועות הרפואה המשלימה אינו מעוגן עדיין בחוק ואינו מוסדר כראוי, הלימודים לא יכולים להיות מוכרים כתואר אקדמי, מה שלא בדיוק מפריע לבוגרים בפיתוח קריירה מוצלחת ומגוונת כמטפלים בתחום.

אופק מקצועי לבוגרי הלימודים

בוגרי לימודי נטורופתיה יכולים לעבוד כנטורופתים בקליניקה עצמאית או במרכז טיפולי הוליסטי, לצד מטפלים ממקצועות רפואה משלימה אחרים, ואפילו בקליניקות לרפואה משלימה ששייכות לקופות החולים. כבר לא מעט שנים, שקופות החולים מאמצות את הרפואה המשלימה על כל תחומיה ומכירות ביעילותה כטיפול משלים לטיפול המערבי הקונבנציונאלי. טיפולים בנטורופתיה מוכרים ומסובסדים על ידי קופות החולים וניתן לקבל אותם במרפאות הרפואה המשלימה של קופות החולים או בהפניה למטפל או למרכז טיפולי שנמצא בהסדר עם הקופה. גם מוסדות רפואיים שמרניים יותר, כבתי חולים, פותחים את שעריהם בשנים האחרונות למטפלים בנטורופתיה ובשיטות משלימות אחרות, מתוך הכרה בערכן של התורות האלה, כמאזנות ומסגלות אורח חיים נכון, לצד טיפולי רפואה קונוונציונלית.

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב