דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תמא 38 עזרה וביצרון 

מאת    [ 15/08/2012 ]

מילים במאמר: 616   [ נצפה 1826 פעמים ]

תמ"א 38, המיועדת לאפשר חיזוק מבנים להגנה מפני רעידות אדמה, הושקה לפני שש שנים, אך בתל אביב בוצעו מאז כעשרה פרויקטים בלבד במסגרתה.

 

מסקר מקיף שערכה התאחדות הקבלנים נמצא שלכשמונים אחוז! (80%) מהעוסקים בתחום תמ''א 38 אין את היכולות הנדרשות לביצוע פרויקט מורכב של בניה וחיזוק במסגרת תמ"א 38, במסגרת הסקר בדקה ההתאחדות: סיווג ויכולת קבלנית, ניסיון בחיזוק ותוספות בניה, עמידה בסטנדרטים מתאימים ועוד.
 

על מנת להסדיר את הנושא ולקדם את ביצוע תמ"א 38 בתל אביב, החליטה עיריית תל אביב במסגרת החברה העירונית עזרה וביצרון להרים את הכפפה ולנסות לאגד בניינים המעוניינים לבצע תמ"א 38 ולאחר מכן להפנות אותם לקבלנים ויזמים מתאימים. 
  

לצורך כך הוציאה חברת עזרה וביצרון מכרז מיון מוקדם לקבלנים ויזמים המעוניינים לבצע תמ"א 38 בתל אביב. מתוך הקבלנים אשר ייגשו למכרז, תבחר חברת עזרה וביצרון את הקבלנים המתאימים לביצוע תמ"א 38 בתל אביב והעומדים בסטנדרטים המחמירים ביותר.

 

תנאי הסף לעמידה בתנאי המכרז הינם גבוהים ביותר ומקיפים מגוון רחב של נושאים אך מבין כל הנושאים, הבולטים ביותר הינם: איתנות פיננסית, סיווג קבלני ויכולות ביצוע וניסיון ביצוע בפועל של פרויקטים בתחום החיזוק לרעידות אדמה ותוספות בניה.
  

חברת "אנשי העיר" ניגשה למכרז (תחת השם הרשום ברשם החברות: 141 תמ"א בע"מ) בשיתוף פעולה עם חברת י.ע.ז בנייה.

  

שתי החברות התמודדו יחדיו בקטגוריה של הקבלנים בעלי הסיווג הקבלני הגבוה ביותר (ג'5).

בתאריך ה- 13.03.12 בחרה חברת עזרה וביצרון את הקבלנים והיזמים אשר יבצעו תמ"א 38 בתל אביב במסגרת המאגר.

חברת "אנשי העיר" וחברת "י.ע.ז בנייה ופיתוח" נבחרו להיות חלק ממאגר הקבלנים ובימים הקרובים צפויים להתחיל לפעול במסגרת זו.


להלן כתבה שהתפרסמה בעיתון גלובס בתאריך 07.12.11:

  

התעניינות רבה של חברות קטנות לצד גדולות במכרז לביצוע עבודות תמ"א 38 במסגרת תוכנית חיזוק המבנים של חברת עזרה וביצרון. 30 חברות בנייה הגישו הצעות למכרז הקבלנים שפרסמה חברת עזרה וביצרון לפני כחודשיים. מדובר במכרז במסגרתו עתידה החברה לבחור מספר חברות שיהיו היחידות שיוכלו לבצע את הפרויקטים שתקדם במסגרת תמ"א 38 בעיר תל אביב.
 
ל'גלובס' נודע כי בין החברות שהגישו מועמדותן ניתן למצוא את אלקטרה בנייה, קבוצת לב העיר, אפרידר, גרין מבנים, 141 תמ"א בע"מ, קידר מבנים וצרפתי צבי ושות' חברה לבניין. היתרון בכניסה למאגר המדובר של עזרה וביצרון בעבור הקבלנים הוא שלעומת המצב היום במסגרתו הקבלן או היזם צריך לפעול מול הבניינים באופן עצמאי, לתכנן התוכניות ולקדמן בעירייה. מי שיזכה במכרז יקבל את הבניינים שכבר הסכימו לתהליך ולאחר שעזרה וביצרון ביצעה את הפעולות המקדימות כולל 'דחיפת' הפרויקט במוסדות התכנון. 

המכרז צפוי להיסגר בתחילת ינואר כאשר תאריך אחרון להגשת הצעות הוא 1.1.2012. המכרז היה אמור להיסגר מוקדם יותר אולם נדחה בעקבות שיתוף פעולה בין עזרה וביצרון לארגון קבלני תל אביב-יפו-בת ים בתחום התמ"א 38. במסגרת שיתוף פעולה זה הוחלט לשנות את נוסח הדרישות מהחברות במכרז כך שבמקום רשימה אחת של קבלנים תהינה שתי רשימות שונות במאגר, קבוצה אחת שתכלול חברות גדולות עם סיווג המתאים לפרויקטים מורכבים בקנה מידה גדול וקבוצה נוספת שתכלול קבלנים קטנים יותר שאינם מסוגלים לבצע יותר מפרויקט אחד במקביל.
 
תנאי נוסף במכרז הוא שכל אחד מהקבלנים שיזכה להיכנס לרשימה המדוברת יידרש להפקיד סכום בגובה 300 אלף שקל עוד בטרם קיבל עבודת ביצוע אחת וזאת כדי לממן את בדיקות ההיתכנות של עזרה וביצרון לגבי הפרויקטים השונים העומדים על הפרק.

קבלנים אשר יעמדו בקריטריונים שנקבעו יגויסו לצורך מאגר שישמש את החברה להקמת הפרויקטים ברחבי תל אביב-יפו. אלי גינזברג, מנכ"ל עזרה וביצרון מספר כי עד כה פנו לחברה כ-2,500 משפחות מאזורים שונים בעיר וכבר החלו הליכים והרשמה לחיזוק הבתים במסגרת תמ"א 38. גינזברג הדגיש כי חשיבות פרויקט חיזוק המבנים עצומה וכך גם קידומה המהיר משום שעד כמה יושמו רק חיזוקים בודדים: "שש שנים עברו מאז אושרה התוכנית ומתוך כ-220 בקשות שהוגשו בתקופה זו לעיריית תל אביב-יפו, קיבלו אישורים רק 10%".

מידע נוסף ניתן למצוא ב http://www.city-people.co.il/

 

ערן חפץ




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב