דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אישיאס, האתגר הגדול . 

מאת    [ 13/08/2012 ]

מילים במאמר: 505   [ נצפה 5917 פעמים ]

אשה בת  33  סבלה מכאבי גב כרוניים במשך 16 שנה. הכאבים ליוו אותה כפעמיים בשבוע ככאבים עזים ביותר מקרינים עד לעד שנצרכה לבקר מספר פעמים רב בחדרי מיון ולקבל  על רקע תסמונת כאב  עז תרופות ממשפחת האופיואידיים. הכאבים החלו  באופן עצמוני ללא סיבה נראית לעין.  לפני שנה הכאבים החמירו מאוד, לבשו אופי מעיק ביותר ולא הרפו  ממנה במנוחה או בפעילות. היא כבר ביקרה אצל מספר רופאים רב ובדיקות ההדמיה והבדיקה הקלינית היתה תקינה פרט לתסמונת האישיאס ממנה סבלה.

בבדיקה פשוטה יחסית  אני מוצא רגישות עצומה מעל מספר שרירים באזור העכוז. לחץ על נקודות אלו גורם לכאב עז המחקה באופן מדויק את הכאב שהיא מכירה. בדיקות נוספות מאששות את האבחנה.

. הטיפול כלל גירוי תוך שרירי IMS, וסוג מסוים של מסאג עדין הגורם שחרור המתח במעטפת השריר . לאחר שני טיפולים המצב היה כבר כמעט תקין לחלוטין- בטיפול הרביעי  נעלמו הכאבים לחלוטין. הטיפול בוצע לפני שנה ומאז משוחררת מהכאב .

אישיאס מקורו מהמילה  Sciatica, כלומר בעיה הקשורה באחד העצבים הגדולים והארוכים ביותר ביותר שנמצא בגוף הוא עצב הנשית בעברית או האישיאס . התסמינים של אישיאס נובעים מכאב מקרין לאורך מהלכו של העצב הסכיאטי, ונגרם בדרך כלל על ידי לחץ עליו לאורך מהלכו. כ-8% מכלל האוכלוסייה סובלים מכאבי אישיאס. הסימפטומים כוללים כאבים חדים לאורך האחוריים , תתכן ירידה בתחושה בחלק הקדמי של הרגל וירידה בכוח הגס של השרירים . יתכנו הבדלי הפקת רפלקסים בין 2 הרגליים, וכל עלית הלחץ התוך בטני כמו למשל בזמן שיעול יכולה להחמיר את כאבי בגב לאורך החלק אחורי של הרגל  . האישיאס  נגרם כתוצאה ממספר גורמים הלוחצים על העצב. עצב זה מתחיל את יציאתו  בין שתי חוליות עמוד שדרה גבי . לחץ על העצב יכול לגרום להצטברות נוזלים בתוך העצב , לבצקת , ולהפרעה באספקת הדם אליו אשר יכולה לשבש  את ההולכה החשמלית בעצב.

הגורמים לאישיאס הינם מרובים וכוללים:


    • 1)פריצת דיסק או בלט דיסק.
    • 2)היצרות של התעלה של עמוד השדרה.
    • 3)גידולים בעמוד  השדרה – יכולים לגרום  לחץ על העצב במעברו לידם.
    • 4)היצרות של תעלת השדרה שבתוכה עובר חוט השדרה .
    • 5)העתקה של  חוליה בעמוד השדרה קדימה  על פני חוליה סמוכה ויצירת לחץ על עצב האישיאס.
    • 6) תסמונת  שרירית  : שרירים ספציפיים  הנמצאים באגן ובעמוד שדרה גבי תחתון,עלול ללחוץ על העצב הסיאטי כנגד עצמות האגן, או לגרום ללחץ על עצב האישיאס בגובה של עמוד השדרה. זוהי הסיבה השכיחה ביותר לאישיאס.  

יש לטפל בשרירים בהקדם האפשרי של (48 – 72 שעות ראשונות) כולל  טיפולים ב IMS,  ועיסוי האזור עם שחרור מיופאציאלי שיכולים להיות מרפי כאב יעילים מאוד כמו כן, גמישות  חשובה לכל שריר.  כאשר השרירים גמישים  הם יכולים לבצע כמעט כל פעילות ללא צורך במתיחת יתר.  לעומת זאת, שרירים תפוסים וקשיחים אינם יכולים לנוע בכל טווח התנועה הרצוי  . אי לכך תרגילים לגמישות השרירים הינם חשובים ביותר ומהווים שלב הכרחי בתהליך ההחלמה.  אני בד"כ מבצע הרפיות מתח של השרירים ( מתיחות עדינות) יחד עם טכניקה טיפולית הנקראת IMS . זוהי טכניקה אשר פותחה ושוכללה בעשורים האחרונים בה מוחדרות מחטי דיקור זעירים לשרירים המעורבים תוך גירוי של השריר. גירוי זה גורם להפעלה מחדש של השרירי- מאין "reset" של המערכת.  פירוש השם  הינו "גירוי תוך שרירי" או באנגלית "intramuscular stimulation".(או כמו שציינתי קודם IMS) . לקריאה נוספת www.pain-less.co.il .

ד"ר יעקב פוגלמן - הינו רופא מומחה לטיפול בכאב  בוגר בית ספר לרפואה בטכניון ובעל מרפאה פרטית בחיפה (0506821277) ברשותו מגוון כלים לטיפול בכאביי גב תחתון, אישיאס, כאבי ראש ,מיגרנות,כאב צואר . שיטות הטיפול כוללות:  IMS (גירוי תוך שרירי) ושחרור שרירים . 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב