דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ההשלכות של מחירי אנרגיה זולים על עולמינו 

מאת    [ 13/08/2012 ]

מילים במאמר: 371   [ נצפה 2682 פעמים ]

במאמר זה נדון בהמצאה אשר תגרום להוזלה קיצונית של מחירי האנרגיה, דבר שיש לו השלכות מרחיקות לכת בכל תחומי החיים. המצאה זו תגרום לתמורות גיאופוליטיות, סביבתיות, כלכליות, גיאוגרפיות, ומדעיות בקנה מידה עולמי:

1. תמורות סביבתיות- ראשית כל, אנרגיה נקייה כמו זו של אנדראה רוסי תשפיע לטובה על הסביבה, מכיוון שהשימוש בדלקים מזהמים כמו נפט ופחם כבר לא יהיה כדאי כלכלית, ופליטת חומרים מזהמים לסביבה תיפסק. גם אסונות גרעיניים יישארו נחלת העבר, כי לא יהיה צורך בכורים גרעיניים.

2. תמורות גיאופוליטיות- כמו כן, מדינות שכוחן הכלכלי והפוליטי נשען על מאגרי הנפט העצומים שברשותן, כמו איראן, ימצאו את עצמם חסרי כוח פוליטי כי הנפט ייהפך להיות חסר ערך. הדבר גם בעל יתרון למדינת ישראל, כיוון שארגוני הטרור הממומנים ע"י איראן ייחלשו בצורה משמעותית עקב היחלשותם הכלכלית של פטרונם.

3. תמורות כלכליות- כידוע לכל, אנרגיה היא המניעה את הציוויליזציה האנושית. עליית רמת החיים והשיפור הכלכלי ב-200 השנים האחרונות נבעו בעיקר מגילויים של מקורות אנרגיה כמו נפט. כעת, שמהפכת אנרגיה זולה עומדת בפתח, יש לשער שרמת החיים של כל בני האדם תעלה עוד יותר, מעבר למה שהכרנו עד כה, וכעת נסביר זאת. ראשית כל, כול הסחורות והמוצרים באשר הם יוזלו. מחירם של סחורות, כידוע, תלוי בכמה גורמים- הפקת חומרי גלם, שינוע, ייצור, ומשלוח. כל הגורמים הנ"ל תלויים באנרגיה, ואם מחירי האנרגיה יוזלו, מחירם ירד, וכפועל יוצא גם מחירו של המוצר ירד. גם מצבם הכלכלי של כל המדינות ישתפר, כתוצאה מאנרגיה זולה. במצב כזה אנשים יוכלו לעבוד רק חצי יום, וליהנות מרמת חיים טובה מאוד.

4. תמורות גאוגרפיות- מדינות נחשלות הנמצאות באזורים מדבריים יוכלו להפיק אנרגיה זולה, ולשפר את איכות החיים של האזרחים. יתרה מזאת, כתוצאה ממחירי אנרגיה נמוכים, התפלת מים שדורשת אנרגיה רבה תהיה זולה ונגישה, וכתוצאה מכך ניתן יהיה ליישב אזורים מדבריים שכיום לא ניתן או קשה מאוד ליישבם (כמו הנגב).

5. תמורות מדעיות- תחומי מחקר מדעיים רבים דורשים כמות נכבדה של אנרגיה. למשל: מאיץ החלקיקים הגדול בשווייץ דורש כמות אנרגיה העולה מיליארדי דולרים מידי שנה. גם התחום של חקר החלל דורש כמות גדולה של אנרגיה. כיום חקר החלל כמעט ואינו מתקדם כיוון שדרוש כסף רב למחקר בתחום. שיגורה של חללית, למשל, עולה כ-100 מיליון דולר, וגם מזהם את הסביבה. כאשר מחירי האנרגיה יוזלו, שיגור חלליות יוזל, וחקר החלל יואץ. גם בשטחי מדע אחרים המחקר יואץ וישתפר, כתוצאה מהוזלת מחירי האנרגיה. לסיכום, אין צורך להכביר במילים על ההשלכות האדירות שתהיינה לאנרגיה זולה על עולמינו, השלכות שישנו את עולמנו לבלי הכר. 

היכנסו לבלוג שלי מדע פופולרי- על חידושים טכנולוגיים ומדעיים:
http://science4anybody.blogspot.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב