דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תוך כמה זמן אחזור לאכול סטייק עסיסי לאחר השתלת שיניים? 

מאת    [ 12/08/2012 ]

מילים במאמר: 435   [ נצפה 2653 פעמים ]

במקרים בהם חסרה שן עקב עקירה או כל מקרה אחר מומלץ לבצע השתלת שן. במהלך השנים פותחו שיטות שונות להשתלת שיניים וכיום קיימות מגוון שיטות ומגוון סוגי שתלים. כל שיטה וכל סוג שתל הינם שונים במהותם, בחומר ממנו הם עשויים, באופן ההחדרה לחניכיים ועוד. על כן, גם הנחיות רופא השיניים לאחר הטיפול משתנות בהתאם. ההנחיות החשובות ביותר לאחר ביצוע ההשתלה הן הנחיות לגבי הזמן בו ניתן לחזור לאכול ולשתות. אין ספק כי סטייק עסיסי הינו אחד מן המאכלים הדורשים את הפעלת השיניים החותכות והלועסות באופן חזק במיוחד. אם כך, נשאלת השאלה: מתי תוכלו לחזור ולאכול סטייק עסיסי לאחר השתלת השיניים ?

הנחיות לגבי אכילת מזון לאחר השתלת שיניים


    • בכל שיטת השתלת שיניים ללא קשר לסוג השתל המוחדר, חל איסור לאכול ו/ או לשתות במהלך השעתיים הראשונות שלאחר הטיפול. במקרים חריגים בהם אתם נאלצים ליטול תרופה כלשהי,  טלו אותה עם כמות מים מועטה ככל הניתן. הסיבה לאיסור זה הינה כיוון שבשעתיים הראשונות קריש הדם באזור ההשתלה לא יציב וכל מזון או מים אשר יבואו במגע עימו עלולים לפגוע בו.
    • איסור נוסף החל בכל שיטות השתלות השיניים הינו איסור על אכילת מאכלים חמים או קשים במשך 24 שעות הראשונות שלאחר ההשתלה. כמו כן, יש להימנע משתיית משקאות חמים. זאת כיוון שחום מגביר את זרימת הדם ומאכלים אלו עלולים לגרום לזרימת דם מוגברת באזור בו הוחדר השתל. לכן התמקדו באכילת מאכלים רכים וקרים כגון גלידה, גבינה, מעדני חלב וכדומה.

לאור כל זאת, משתמע כי ניתן לחזור ולאכול כל העולה על רוחכם רק בתום 24 שעות מסיום ההשתלה. אם אתם מרגישים בתום 24 השעות הללו כי אחד השתלים אינו יציב או כל בעיה אחרת, עדיף שתפנו לרופא השיניים מטעם המרכז להשתלות שיניים שטיפל בכם- לביצוע בדיקה יסודית. אם לא תעשו כך, אתם עלולים לגרום לנזק באם תאכלו מזון קשה או חם גם אם עבר הזמן המומלץ על פי ההנחיות. מידע מורחב אודות השתלות שיניים ניתן לקבל ב www.avnieli.co.il

הנחיות חשובות נוספות לגבי תחזוקת השיניים לאחר ההשתלה

  • כאשר מגיע ערב יום ההשתלה, אין לצחצח שיניים או לשטוף את חלל הפה. פעולות אלו, בדומה לאכילת מזונות חמים וקשים עלולים לגרום לנזק לקריש הדם באזור ההשתלה.
  • יום לאחר השתלת שיניים, יש להקפיד ולצחצח את השיניים פעמיים ביום ולהשתמש בתמיסת מי מלח או מי פה. הנחיה זו מטרתה לשמור על היגיינת הפה ובכך למזער את אפשרות הזיהום באזור השתלת השיניים.
  • סעיף זה מתייחס לאיסור עישון או שתיית אלכוהול במשך 24 שעות מסיום השתלת השיניים. זאת כיוון ששתי הפעולות הללו פוגעות בתהליך ריפוי הפצע בפה.

ולסיכום, זכרו כי השתלת שיניים מוצלחת אינה תלויה רק בבחירת מרכז להשתלות שיניים מוצלח, כי אם גם בשמירה על הנחיות אשר נמסרו לכם בתום הטיפול.

 

מרפאת שיניים של ד"ר אבניאלי עוסקת בעיקר במיגוון השתלות ובינהן: השתלת שיניים, השתלת עצם ומיגוון טיפולי חניכיים. תקבלו את הטיפול הטוב ביותר, ברמה הגבוהה ביותר, תוך שימוש בכל האמצעים המודרניים הקיימים בתחום הדנטלי, בארץ ובעולם. הניסיון הרב והשליטה שיש לנו במגוון שיטות השתלה, מאפשרות לנו להתאים לך את השיטה המתאימה ביותר. צלצלו עכשיו והתחילו לחייך בפה מלא 03-6050889




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב