דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מומחה תביעות סיעוד 

מאת    [ 09/08/2012 ]

מילים במאמר: 562   [ נצפה 1895 פעמים ]

מומחה תביעות סיעוד – מה לעשות במידה ונדחתה תביעה

כמעט לכל אחד מאיתנו יש ביטוח לרכב, ביטוח דירה ואפילו ביטוח בריאות פרטי. בשנים האחרונות יותר ויותר מבוטחים רוכשים גם ביטוח סיעוד, המבטיח להם קבלת גמלת סיעוד במידה ומצבם אכן מוגדר כסיעודי. ובכל זאת, ישנם לא מעט מצבים בהם מוגשת תביעת סיעוד אל חברת הביטוח המבטחת בביטוח זה או אל המוסד לביטוח לאומי, ומסיבות שונות היא נדחית. במקרים אלה, חשוב לפנות בהקדם אל מומחה תביעות סיעוד, עורך דין, המתמחה בתחום, על מנת לפעול למען קבלת הפיצוי המגיע בשל המצב הסיעודי.

סיבות לדחיית תביעה

במקרים בהם נדחית תביעת הסיעוד, בין אם זו מוגשת לחברת הביטוח או למוסד לביטוח לאומי, ניתן להיעזר בייצוג של מומחה תביעות סיעוד, על מנת לפעול לקבלת הפיצוי המתאים. הסיבות לדחיית תביעת סיעוד יכולות רבות ומגוונות. הנה כמה מהבולטות שבהן:

  • דחיית תביעת סיעוד בשל אי גילוי – אחת הסיבות הנפוצות ביותר לדחיית תביעת סיעוד, המצריכה פנייה אל מומחה תביעות סיעוד היא הטענה כי מדובר במקרה של אי גילוי, כלומר, המבוטח הסתיר במודע פרטים הקשורים למצב בריאותו. בעת רכישת הביטוח, נדרש המבוטח לחתום על הצהרת בריאות, במסגרתה הוא מצהיר על מצב בריאותו, בעיות שונות מהן הוא סובל וכדומה. ישנם לא מעט מקרים בהם טוענת חברת הביטוח שהמבוטח, שחתם על הצהרת הבריאות, לא מסר הצהרה נכונה ולא הצהיר על מצב בריאותו כפי שהוא באמת. ולכן, במקרה זה, פוליסת הביטוח איננה תקפה וחברת הביטוח איננה חייבת לשלם למבוטח את גמלת הסיעוד המגיעה לו, כפי שמציינת הפוליסה.
  • דחיית תביעה בשל מצב שאיננו סיעודי – פנייה אל מומחה תביעות סיעוד בשל דחיית תביעת סיעוד, יכולה להיות גם במקרים בהם חברת הביטוח דוחה את תביעתו של המבוטח שכן, על פי הגדרת הפוליסה, הוא איננו נחשב לחולה סיעודי. על פי ההגדרה, חולה סיעודי הינו זה שאיננו מסוגל לבצע שתיים או שלוש פעולות שונות מתוך שש פעולות, הנחשבות לפעולות בסיסיות. הבעייתיות של הגדרת פעולות אלו, הינה שמדובר בפעולות שאינן חד משמעיות וניתנות לפרשנויות רבות.
  • דחיית תביעה בשל מצב של תשישות נפש– ישנן פוליסות ביטוח סיעוד שאינן מכסות מקרים של אלצהיימר או דמנציה, הנחשבים מקרים של תשישות נפש (פוליסות אשר שווקו לפני כניסת חוזר המפקח על הביטוח משנת 2003). גם במקרים אלה ישנה בעייתיות רבה, שכן הגדרת מצבו של המבוטח ככזה הסובל ממקרה של תשישות נפש נתונה גם היא לפרשנויות שונות ולכן דורשת, לא אחת, היוועצות עם מומחים בתחום, כמו מומחה תביעות סיעוד.

מה עושים במקרה של דחייה

מקרים של דחיית תביעות סיעוד נחשבים, כאמור, מקרים נפוצים. למרות שהמבוטח משלם במשך שנים ארוכות בכל חודש את התשלום עבור הביטוח שרכש, ולמרות שפעמים רבות, הוא עומד בתנאי הפוליסה ומצבו מצדיק קבלת גמלת סיעוד, בין אם מחברת הביטוח שבה רכש את פוליסת ביטוח הסיעוד ובין אם מהמוסד לביטוח לאומי, פעמים רבות נדחית פנייתו. במקרים אלה חשוב לפנות אל עורך דין, המתמחה בתחום של תביעות סיעוד ובעל ניסיון בתחום. פנייה אל מומחה תביעות סיעוד חשובה במיוחד, שכן ההתנהלות אל מול הגורמים השונים דורשת הכרות עם התחום ועשויה להיות מורכבת מאד. חברות הביטוח אינן ממהרות לשלם למבוטחיהן את המגיע להם, גם במקרים סיעודיים קשים.

לסיכום, במידה והגשתם תביעת סיעוד, בין אם בשמכם או בשם קרוב משפחתכם, ותביעה זו נדחתה, מומלץ לכם לפנות אל עורך דין, מומחה תביעות סיעוד, לקבלת ייעוץ ראשוני וייצוג מול המערכות השונות, על מנת לערער על הפסיקה ולקבל את הפיצויים המגיעים לכם. חשוב לוודא שמדובר בעורך דין מקצועי, בעל ניסיון בתחום והכרות ארוכת שנים עם תחום תביעות הסיעוד. 

משרד עורכי הדין אלמוג-שפירא, עוסק בייצוג והופעה בבתי המשפט בתחום הביטוח והנזיקין, לרבות רשלנות רפואית. כתובת המשרד: רח' התע"ש 3א' (מתחם הבורסה), ר"ג, 52512 פרטים ליצירת קשר: טל: 03-6916637  |  פקס: 03-6916635. הכתבה נועדה לספק אינפורמציה ראשונית בלבד ואינה מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי פרטני באמצעות עורך דין הבקיא בתחום הרלבנטי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב