דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו הQR ולמה הוא תורם לנו כל כך? 

מאת    [ 06/08/2012 ]

מילים במאמר: 388   [ נצפה 2378 פעמים ]

QR  זה הברקוד שאנחנו סורקים בעזרת המצלמה בטלפון הנייד שלנו ובכך מגלים שלל דברים נסתרים שאנשים לא רוצים שזה יהיה גלוי לעיני כולם רק בעזרת סריקת הקוד ניתן יהיה לדעת מה מוצפן בתוכו.

כל הרעיון של שמירת נתונים כמו תמונה, טקסט, כרטיס ביקור ואף קישור אינטרנט, רק בזכות קידוד לקוד גראפי קטן על גבי נייר כאשר אפשר לקרוא אותו אופן פשוט  בלי כל מכשיר ייעודי, הוא רעיון ענק, פורץ גבולות שאפשר לעשות בו שימוש לכל כך הרבה דברים.

QR  הוא  למעשה מטריצת קוד, כמו ברקוד, שהחלה את דרכה בשנת 1994 ובעליה הם תאגיד יפני הנקרא "Denso Wave" .

קוד QR הוא בעצם כל הרעיון הזה. בזכות ה QR ניתנת האפשרות לשמירת נתונים דיגיטליים כאשר מקדדים את הנתונים לתוך לריבוע גראפי קטן כדי שנוכל להדפיסו על נייר, לדוגמא, כאשר ניתנת האפשרות לקרוא אותו באמצעות כל מכשיר סלולארי עם מצלמה ובעזרת אפליקציה המותקנת על הסלולר שיכולה לפרש את הקוד ולהציג את הטקסט או התמונה או הלינק באופן פשוט ומהיר, הQR יכול להכיל בתוכו כמות די גדולה של טקסט, קישור כלשהו לאתר אינטרנט מסוים, הצפנת תמונה, או סרטון וידאו קצר, QR יכול גם להצפין כרטיס ביקור עם כל הפרטים ליצירת הקשר, הוא יכול גם להצפין קופון הנחה.

פירוש השם  QR בא מהמיליםQuick Response  -תגובה מהירה בגלל שQR צריך להיות מפוענח בצורה המהירה ביותר. קודי QR נפוצים ביפן בעיקר, כיום אנו משתמשים בו לעיתים קרובות כאשר אנו רוצים לדעת מה ניתן להשיג דרך הקופון או איזו תמונה מסתתרת מאחורי הקוד, למעשה הוא כבש את העולם והתפשט על רובו די מהר. קוד הQR  אף הוגדר כסטנדרט ע"י ארגון ISO  ארגון התקן הבינ"ל.

 ביבשת אסיה רוב מכשירי הטלפון הסלולאריים נמכרים כאשר מותקנת עליהם  QR Code ביתר העולם ניתנת האופציה להוריד את האפליקציה הכל כך פשוטה שניתנת חינם ומתאימה לכל מכשיר סמארט פון בעל מצלמה.

QR Code  נוצר בעיקר עבור תאגידי הרכב בכדי לעקוב אחר חלקי החילוף לכלי הרכב, לראות האם הם מקוריים וכדומה, אך בימינו הקוד משמש למטרות אחרות לגמרי, יותר למטרות מסחריות או שיווקיות יותר.

קודי QR Code משמשים גם, למטרת קידוד ואכסון כתובות אתרי אינטרנט, בתוך מודעות בעיתונים ובמגזינים, אפילו על  שלטי חוצות ולוחי מודעות, או על פוסטרים באוטובוסים בפנים ומחוצה להם וגם כרטיסי ביקור, אם אינך רוצה לבזבז יותר על הדפסה בבית דפוס או שאתה לא רוצה להחליט יותר אם בא לך עם למינציה או בלי למינציה וכו'.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב