דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לשמור על השתלים 

מאת    [ 31/07/2012 ]

מילים במאמר: 431   [ נצפה 1993 פעמים ]

עברת השתלת שיניים, היא נקלטה ואתה כבר אחרי הטיפול, עתה הגיעה הזמן לשמור על השתלים אומנם השתלים רק מדמים שיניים אמיתיות, לא יווצרו לנו חורים בשתלים או שינוי של צבע השתלים, אך יש כמה כללים ברורים איך לשמור עליהם מכל משמר, גם שתלים אינם חסינים מפני מחלות חניכיים ובקלות אפשר לאבד שתל. רופאי השיניים ממליצים על הכללים הבאים.

מחלות חניכיים

אחת הסיבות העיקריות לאיבוד שיניים בפה, היא מחלת חניכיים שבדרך כלל גורמת לנסיגות חמורות, לא סתם רופאי השיניים ממליצים לשמור על החניכיים ולנקות בכל יום בצורה יסודית עם חוט דנטאלי. לאחר השתלות השיניים המצב זהה, עלינו לשמור על החניכיים מאבנית ומדלקות, השתלים רגישים מאוד למחלות אלו והם עלולים פשוט להתנתק מהעצם.

היגיינת הפה

רופא שיניים דורש מאתנו לצחצח את השיניים מספר פעמים ביום, מינימום פעמיים בבוקר ובערב. הרבה אנשים לא מקפידים על כך ומצחצחים רק בבוקר על מנת לנטרל את ריח הפה, אך הצחצוח החשוב ביותר הוא לפני השינה, הצחצוח נועד לנקות את השיניים והחניכיים ביסודיות מכל שאריות האוכל שנורו בין השניים. לאחר השתלה עלינו להקפיד על ניקיון של השתלים, הווה אומר לצחצח את השיניים מספר פעמים, לנקות עם חוט דנטאלי או קיסם, כל זאת על מנת למנוע דלקות חניכיים שעלולות לגרום לנסיגה חמורה.

שיננית

אחד הגורמים שהשתל רגיש אליהם ביותר הוא האבנית, אבנית מצטברת לנו על השיניים ויכולה לגרום למחלות כמו העששת למשל. אבנית נוצרת משקיעת מלחים שלא התמוססו מהרוק שלנו והמזון שאנו אוכלים. היא נוצרת בשל שינוי הטמפרטורה והחומציות בפה. על האבנית חיידקים יכולים למצוא מקום נוח להתיישב עליו ומכאן מתחילות מחלות חניכיים שונות. רופאי השיניים מחייבים בטיפול שיננית אחת לחצי שנה לפחות אם לא יותר.

אלכוהול וסיגריות

כולנו מודעים להשפעות של אלכוהול וסיגריות, כמה הם מזיקים לגוף שלנו, אך בדרך כלל מדברים על מחלת הסרטן ועל עוד מחלות קשות יותר, לא טורחים לומר לנו כי אלכוהול וסיגריות גם פוגמים בחניכיים שלנו, לעיתים אנשים שצורכים סיגריות או אלכוהול בכמות רבה לא יוכלו לעבור השתלות שיניים, כיוון שהעישון והאלכוהול לא נותנים לחניכיים להתרפא לאחר הניתוח וסביר להניח כי השתלים לא יקלטו.

ביקור תקופתי אצל רופא השיניים המטפל

לאחר השתלה של שיניים אנו חייבים להגיע לביקור תקופתי לרופא השיניים לפחות פעם בחצי שנה, על הרופא המטפל לראות כיצד השתל משתלב בפה לאחר הניתוח וכיצד הגוף מגיב לשתל במשך השנים, רופא שיניים יבדוק מעת לעת כי לא מתפתחת בפינו מחלת חניכיים שיכולה לגרום לאיבוד השתלים.

השיניים החדשות

שתלים אומנם עשויים מחומרים חזקים אך עלינו להקפיד על היגיינה של הפה לא רק עד שהשתל נקלט אלא מכאן והלאה, עלינו לשמור ולהקפיד על ניקוי החניכיים והשיניים על מנת שלא נאלץ להיפרד מהשתל. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב