דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדע ורוח בחדר הלידה 

מאת    [ 30/07/2012 ]

מילים במאמר: 513   [ נצפה 2101 פעמים ]

 

לאחרונה אנחנו שומעים יותר ויותר פרסומים בכתבי עת מדעיים, המוכיחים באמצעות ניסויים מוחשיים כי ניתן לראות קשר ישיר בין מצב רוחו של האדם ליכולתו לחלות ו/או להירפא ממחלות.

 אם ניקח נתון זה לחדר הלידה ניווכח ששם הכול יכול להיות הרבה  יותר פשוט.

שנים רבות אנחנו פשוט יודעים שאדם בעל רוח אופטימית, חדור אמונה ביכולתו לגבור על דברים, המוקף בסביבה תומכת רבים סיכוייו לצאת ממחלות קשות. אופטימיות בחיים, היכולת להתבונן במה שיש וחוזק נפשי הם סגולה גם לחוסן פיזי. אבל, רק לאחרונה התגלו ממצאים מדעיים לאישוש מה שאנשי  הרוח  ידעו  כבר  מזמן. בספר  חדש  שיצא  זה  עתה  לאור  אותו  ערכה ד'ר מיה לויטה Nerve-Driven Immunity'' , מתוארות תגליות חדשות על השפעתם הישירה של הנוירונים  על מערכת החיסון. אותם מוליכים עצביים שמרכזם במוח משפיעים בצורה ישירה על מערכת החיסון ומסוגלים להפעיל או לדכא אותה.

אם כך מה כל זה וללידה? כאשר הנשים הולכות ללדת אגורים במוחן סיפורי לידות רבים. נרצה או לא נרצה מילדות הן חשופות לסיפורים אמהות, חברות וכ'ו. סיפורים אלו נאגרים בתת מודע וכשיש הריון אותם סיפורים נשלפים החוצה באמצעות פחדים מוחשיים  ומחושי גוף שונים שלרוב קשה לשים את ה"אצבע" אם מקורם מהורמונים או מן הסיפורים הצרובים כבר בתודעה.

לידה, אנחנו יודעות היא דבר טבעי. בעבר הרחוק כרעו ללדת בסביבה של תמיכה נשית ושם התרכזה עוצמת הנשיות הטהורה. הייתה שירה, תמיכה, הכלה וטיפול באם ובתינוק בעזרת שבט הנשים כולו.  מהרגע שנכנס המדע והעולם הגברי חדר לאינטימיות הלידה, הופקעה מאיתנו הזכות לעוצמה.  הגברים השתלטו על גופינו, הושכבנו על הגב, תרתי משמע, ונכנענו למדע שבשמו הכול היה נכון כי אי אפשר להתווכח עם אחוזי התמותה שירדו.  ( רק בגלל העובדה שגילו כי חיטוי הידיים הוא הגורם המרכזי ).

היום מתקיים תהליך בו אנחנו מנסות להחזיר את עוצמתנו. חלק מן הנשים בוחר בלידת בית ואחרות בוחרות לקחת את הבית לחדר הלידה באמצעות חדר לידה טבעי, דולה ובעצם כל דבר שיגרום לאישה להרגיש נוח ואם נחזור למדע כל מה שיגרום לנוירונים להגיע אל מערכות הגוף ,ירגיע ויוביל ללידה נינוחה יותר.

מניסיוני כדולה חשוב בעיני  להחזיר לאישה את הביטחון בעצמה ובתהליך אותו היא אמורה לעבור. כשהיא בטוחה קל לה למקד ולומר מה היא בדיוק רוצה. האמירה הברורה קשה עוד יותר בלידה ראשונה שבה רב הנסתר על הגלוי. יולדות רבות מעדיפות להמשיך שהותן במלונית, לקנות ציוד לתינוק מושקע ויקר , אבל לא להשקיע במה שיכול להבטיח לה ולבן זוגה שקט נפשי על-ידי ליווי מקצועי. בלידה שנייה לרוב המודעות עולה והנשים יודעות עד כמה חשוב  ליווי של אדם מקצועי, שיכול לשקף, להרגיע להושיט יד ולטפל במגוון הכלים שברשותו בבעיות העולות בחדר הלידה.

אם כך, נוכל לאמת את מה שקיים ומתהווה כעת בחדרי הלידה; הדולות התומכות ביולדות, מרגיעות באמצעים שברשותן את פחדיה של היולדת. היולדת משתפת פעולה, כתוצאה מכך המוח מפריש את החומרים הנכונים בזמן הנכון ואז מתקיימת לידה אופטימאלית לאותה יולדת.  מניסיוני ומניסיון חברותיי למקצוע, אוכל לומר שנוכחות דולה בחדר לידה  ממעיטה את הצורך בניתוחים קיסריים, שימוש בוואקום ופעמים רבות גם באפידורל. והכול בזכות היולדת שהאמינה שהיא יכולה לבטוח בעצמה, בתהליך ובמלווה שלה.

  כעת ניתן לשאול איזה גוף מדעי מוכן להרים את הכפפה ולערוך מחקר שיוכיח ויאשר שגם לנפש יש מקום נכבד בחדר הלידה?

 

 

 

אורנה וינמן - חי, מנהלת מרכז חיבוראשון להריון לידה ושנה ראשונה
קורסי הכנה ללידה - דולה - הדרכה וליווי בשנה ראשונה להורה ולתינוק.
www.hibor1.co.il 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב