דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


העידן החדש של האמנות- ציורי אווירה 

מאת    [ 26/07/2012 ]

מילים במאמר: 493   [ נצפה 1863 פעמים ]

בעידן הפוסט-מודרני באמנות, אנו עדים לצמיחתו של זרם חדש בתחום הציור ובכלל. המשותף לכל יצירות האמנות בזרם הזה הוא שלא לגמרי ברור למה התכוון המשורר בעת שצייר אותם. אין בהם משום חפץ או בבואה שקל לזהות, וכל אחד יכול להסתכל עליהם ולמצוא משהו שונה לגמרי.

בעולם הציור, קוראים לזה ציורי אווירה , ובטוח ראיתם כאלו במרכזי קניות, מלונות ובבתים פרטיים של חברים. מדובר בדרך כלל בציורים מלאי צבעים וססגוניות, כשכל אחד מאיתנו יכול להביט בציור ולנסות לנחש את הכוונה הנסתרת שמאחוריו. מבקרי אמנות ומרצים רבים בתחום, מרבים להלל את ציורי האווירה ולטעון כי מדובר בפריצת דרך רצינית בתחום האמנות, בעיקר משום שציורי אווירה נותנים מקום מאוד גדול להבעת רגשות ולהובלת האדם על ידי הדמיון. דרך ציורי אווירה, ניתנת לצייר אפשרות להביע את עצמו ואת נסתרות ליבו, מבלי שיצטרך להסביר לאף אחד מדוע בחר בציור הזה כדי להמשיך רגש כזה או אחר, ואפילו מבלי שייאלץ להסביר למה הוא התכוון בציור. בציורי אווירה כל זה לא רלוונטי, וזה כל היופי. הסובייקטיביות שמעלים ציורי אווירה באשר לטיב הרגשות או לסיפור שהציור מנסה לספר מרתקת, מעניינת ומעלה יצר סקרנות בלתי נשלט (אם הציור טוב וחודר, כמובן).

יותר ויותר אנשים חושבים כמו מבקרי האמנות והמומחים למיניהם, ומאמצים ציורי אווירה לתוך ביתם הפרטי- בסלון, בחדר השינה ובחללים נוספים בבית. לא מעט מאמינים שציורי אוירה הופכים את החלל המדובר ליותר מסתם יפה, וממש מעניקים לו נופך מסתורי ומיוחד. אם תסתכלו אל תוך ציור אווירה דקה או שתיים, ותתרכזו אך ורק בו, תגלו ממש עולם ומלואו. ניתן ממש לראות את השכבות הרבות שהשקיע הצייר בעת שצייר את הציור, ולדמות את השכבות בציור לשכבות עומק באישיותו הפרטית, לסערת רגשות או למשהו מופשט שאי אפשר ממש לראות, אך בהחלט ניתן לחוש (למשל אלימות נגד נשים, מערבולת רגשית, פרפרים בבטן ועוד ועוד...)

איך תתאימו ציורי אווירה לבית, ותגרמו לכל הראשים המקנאים להסתובב בקצב?!

אז הבנו שציורי אווירה עושים המון, ומעניקים לבית, מעבר ליופי וצבע, נופך ייחודי ומסקרן. למרות זאת, כדי ליצור איתם את הבית הכי מדהים שניתן, רצוי להתאים אותם לחלל המבוקש באופן שישתלב עימו לכדי שלמות וקוהרנטיות. לכן, יש לשים לב למספר דגשים עיקריים:


    • לגבי הצבעים, התאימו פחות או יותר את צבע הרהיטים והריצוף לגוונים השולטים בתמונה. לדוגמא, אם הספות שלכם בצבע צהוב, אל תשימו על הקיר ציור אווירה בצבעי הרוד-סגול, משום שזה ייצור מראה מוגזם, לא מאוזן ואפילו מעט ילדותי. לריצוף בפרקטים ומראה בית חמים, רצוי דווקא כן להוסיף תמונה צבעונית וססגונית, שתוסיף נופך מעניין לבית, אך לא תנגוד את הקו העיצוב הכללי בו.
    • בחרו תמונה מעניינת, שתמשוך תשומת לב מצידכם ושתתחברו אליה ברמה האישית. הוספת פריט דקורטיבי שיוצר עניין ומסקרן אתכם, מוסיף לאווירה בחלל ונותן משהו קצת שונה, משהו שהוא מעבר ליופי ויוקרה פשוטים ללא ערך מוסף.
    • ניתן לשים במרכז החדר ציור אווירה אחד גדול, או (וזה הטרנד הגדול ביותר בעיצוב פנים בכלל..), לשים לאורך או לרוחב מספר ציורי אווירה קטנים יותר, המשלימים זה את זה. בדרך כלל מדובר בסריה שקונים ביחד, אך ניתן גם לשלב מספר ציורי אווירה שקניתם בנפרד כיד הדמיון.

אז מה ציור האווירה שלכם?!

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב