דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פריצת דיסק מתאונה- דע זכויותיך! 

מאת    [ 26/07/2012 ]

מילים במאמר: 745   [ נצפה 3074 פעמים ]

פריצת דיסק יכולה להיגרם בעקבות מספר רב של מקרים, ביניהם, בעקבות תאונות בנסיבות שונות, כגון :

הרמה של משא כבד.

תזוזה ו/או תנועה מהירה, מפתיעה  ו/או לא נכונה.

חבלה ישירה בגב.

נפילה מגובה.

נפילה ונחיתה חזקה על הישבן.

חבלה בעקבות התנגשות  רכבים בתאונת דרכים ("צליפת שוט").

חבלה בעקבות פגיעה מרכב בהיותך הולך רגל.

חבלה בעקבות נפילה מרכב דו גלגלי (אופנוע ,קטנוע וכד').

בין אם פריצת הדיסק ארעה בעקבות אירוע תאונת דרכים ו/או תאונת עבודה ואף אם ארעה בעקבות תאונה בבית, לנפגעים כתוצאה מפריצת דיסק ישנן זכויות לפיצויים מגורמים שונים, הכל תלויי נסיבות קרות התאונה.

אם הנפגע סבל מפריצת דיסק במהלך העבודה , לדוגמא בעקבות הרמת חפץ כבד, רצוי שיפנה בהקדם למעסיק לקבלת טופס בל/ 250 בו יפרט את נסיבות קרות התאונה וכן יפנה לקופת החולים לקבלת תעודה רפואית ראשונה ובהתאם למצבו יקבל טיפול רפואי, ישמור את המסמכים הרפואיים ועימם יפנה לעורך דין המתמחה בתחום, אשר יתבע עבורו את זכויותיו במחלקת תאונות עבודה בפני המוסד לביטוח הלאומי וכמו כן יבחן רשלנות המעסיק לתביעה נוספת ונפרדת לשם קבלת פיצויים בגין הנזק שנגרם לו בעקבות תאונת העבודה, תוצאת הרשלנות.

אם הנפגע סבל מפריצת דיסק בעקבות תאונת דרכים, בין אם בהיותו הולך רגל ובין אם בהיותו נהג או נוסע ברכב, גם כן יש לפנות למומחים רפואיים לקבלת טיפול מיד עם התרחשות התאונה ולאחר מכן לפנות לעורך דין המתמחה בתחום אשר יתבע את חברת הביטוח ,ביטוח החובה של בעל הרכב, על מנת לקבל פיצויים בגין נזקי הנפגע.

אם הנפגע סבל מפריצת דיסק בעקבות תאונה שהתרחשה בבית ו/או בכל מקום אחר, כגון: מקום ציבורי, אך לא בעבודה ולא בעקבות תאונת דרכים,  יש לבחון האם נסיבות קרות התאונה אירעו בעקבות רשלנות גוף ציבורי ואם כן לבחון הגשת תביעה נגד המזיק שהתרשל ואם התאונה ארעה בבית יש לבחון הגשת תביעה למוסד לביטוח הלאומי בתביעה לנכות כללית, הכל שוב רצוי, כי יעשה על ידי עורך דין המתמחה בתחום הנזיקין וידע להעביר מידע נכון ומדויק לגורמים הרלוונטיים, להעריך נכון את הנזק ולמצות את מלוא זכויות הנפגע.

בהרבה מקרים תאונות שונות אשר גרמו לנפגע לפריצת דיסק , נדחות על ידי חברות הביטוח ו/או המוסד לביטוח הלאומי ו/או משרד הביטחון (אם אירעו במסגרת שירות הצבאי) וזאת מאחר וקיים פער של זמן בין מועד הפגיעה לבין הפעם הראשונה שהתלונן על כך הנפגע בפני רופא ופער הזמן מקשה על הנפגע להוכיח כי התאונה היא זו שגרמה לפריצת דיסק ועל כן אם סבלת מחבטה, חבלה , מהלומה בגב מיד יש לפנות לרופא ולהתלונן על כך , על מנת שהאבחנה הרפואית תתרחש מוקדם ולא יהיה קושי להוכיח קשר סיבתי בין עצם קרות התאונה לפריצת דיסק ממנה סובל הנפגע.

יודגש, כי לא בכל מקרה אפשר לזהות,מיד לאחר התאונה,  כי כאבי גב ו/או עם הקרנה לרגל הם הסימפטומים של פריצת דיסק .

 

פריצת דיסק בדרך כלל תאובחן על ידי ביצוע בדיקת הדמיה מתאימה (בדיקת C.T.או M.R.I.) ולכן, מומלץ לכך מי שסובל מן הסימפטומים שתוארו לעיל, לדרוש לעבור בדיקת הדמיה מתאימה בהקדם האפשרי לאחר תחילת הופעת הסימפטומים של כאבי גב, הגבלה בתנועת הגב וכאבים המקרינים לעיתים לגפיים.

 

ככל שמועד התאונה מתועד בחומר הרפואי- במסגרת תלונות הנפגע,  מוקדם יותר , קרי בסמוך לקרות האירוע , כך יהיה לעורך דין המייצג את הנפגע קל יותר להוכיח, כי התאונה היא זו שגרמה לפריצת הדיסק ובתוך כך למצות זכויותיו לפיצוי בגין נזקי התאונה.

כך למשל טיפל משרדינו במקרה של שמאי מקרקעין במקצועו , אשר הוזמן לאמוד נכס, בית פרטי שהיה בשלבי בניה, ללא גרם מדרגות. התובע החליק ברדתו משיפוע בטון שעליו אמור היה להבנות גרם מדרגות ונפל בחוזקה על הישבן. התובע בעת נפילתו ארצה חש חבטה חזקה בגב , אך קם והמשיך עבודתו כשחשב ,כי הכאב "לא רציני" ויחלוף עם הזמן.

לאחר שבועיים במהלכם חש התובע כאבים בלתי פוסקים בגבו, פנה לאורטופד ולאחר ביצוע בדיקת CT התברר כי התובעת סובל מפריצת דיסק קשה המחייבת ניתוח.

התובע הוכנס בדחיפות לניתוח לאחריו נדרש לתקופת שיקום ארוכה וכשהגיש תביעה למוסד לביטוח הלאומי בגין תאונת עבודה , תחילה דחה המוסד לביטוח הלאומי תביעתו בטענה כי לכאורה לא קיים קשר סיבתי בין התאונה לפריצת הדיסק וזאת לטענתם לנכח העובדה כי רק לאחר שבועיים התלונן על כאבי גב בפני רופא אורטופד ועל כן לשיטתם פריצת הדיסק לא  כתוצאה מהנפילה בעבודה.

משרדינו הגיש ערעור לבית הדין לעבודה ולאחר ניהול משפט באופן מקצועי, אשר הוכיח כי פריצת הדיסק ארעה בעקבות אירוע הנפילה בעבודה, קיבל המוסד לביטוח הלאומי את תביעתו של התובע ושבנו למצות את ההליכים מול המוסד לביטוח הלאומי לקבלת דמי פגיעה ותגמולים בגין שיעור הנכות הצמיתה שנותרו לתובע תוצאת התאונה.  

חשוב לפנות לעורך דין המתמחה בתחום , על מנת לקבל יעוץ נכון מול איזה גורמים יש למצות את זכויותיך וכיצד לעשות כן.

עורכת דין וכלכלנית המתמחה בתחום הנזיקין :רשלנות רפואית, תאונות ונזקי גוף טל: 03-7161366 פקס: 03-7316459 נייד: 052-2-62-25-62 אתרינו: http://www.aram-law.com>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב