דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הרזייה ופחמימה 

מאת    [ 15/01/2008 ]

מילים במאמר: 829   [ נצפה 2919 פעמים ]

הרזייה ופחמימה
מאת: יוסי ווסק

מעולם לא אכלתי פחמימה. אני גם לא מכיר אדם שאוכל פחמימה. בעצם אני לא מכיר אוכל שנקרא פחמימה. אכלתי הרבה לחם, בגטים, סנדוויצ'ים, סוכריות ושוקולדים, פסטות וקרמים מתוקים. ברור ששמנתי! ברור שלא הלכה לי ההרזייה. יש במזונות אלה המון סוכרים, גלוקוזידים, גלוקו-פרוטאינים או 'פחמימות' בשפה העברית.

מדוע האנשים שסובלים מבעיית השמנה, אי יציבות במשקל שלהם, מחלות הקשורות באופן ישיר לתזונה או 'סתם' אלה שאינם מרוצים ממראה גופם מדברים על פחמימות ולא על הלחמניות? מדוע אנחנו מחפשים בשפה 'טריקים' ו'שטיקים' מילוליים כדי להסתיר בעצם על החרדה שרודפת אותנו? אולי טמון כאן שורש הבעיה שממנה אנחנו לא מצליחים להשתחרר? לא מצליחים להשתחרר.
תתארו לעצמכם תסריט. הלכתי ברחוב, נחוש, נבון ותמים. 'נפלה' לי פחמימה על הראש ועולמי נחרב. הפחמימה זאת הרסה את חיי! השמינה אותי. בה האשמה. שפת הפחמימה תמיד מצלצלת באוזני כשפה חסרה אוטנטיות באופן בוטה. הסיפורים אין-ספור או שיחות סתמיות שאנחנו 'טובעים' בהם כל החיים גורמים לנו בלבול ותיסכול . מאחורי שיחה מסוג כזה, תמיד מסתתרים דברים אחרים וסיבות נסתרות: חרדות עמוקות, פחד להכיר במציאות, חוסר אימון בכוח הרצון שלנו, ביכולתנו לעשות דברים באמת, אשמה ובושה עצמית. כמו שאמר לי פעם בחור רוסי חביב וענק בטן: יש כוח, יש רצון, אך אין לי כוח רצון!
אך דעו לכם, בני אדם, אין דבר קל יותר מ"להפוך את הקערה על פיה", לשנות צורת חשיבה ולהיות אדם רזה ובריא במקום שמן וחולה. להיות עשיר ומאושר, במקום קורבן נסיבות, ממורמר ומתוסכל מעצמו. להיות בן אדם אהוב ונערץ במקום זאב בודד עזוב, ציני, מתחכם, עייף מביקורתיות.
תמיד ובכול רגע, מצבנו בחיים הוא כזה שהאושר והעושר פרוסים לפנינו, אך תמיד....מעבר לפינה. אנחנו פשוט לא רואים ולא מזהים אותם. החינוך ומסורת תרבותית רבת דורות גורמת לנו לנסות לפתור מצוקות רגשיות ופסיכולוגיות על ידי 'פטנטים', סיפורים שאנו מספרים לעצמנו ולאחרים ועל ידי מניפולציות בלתי פוסקות ובתהליך זה צפויים לנו עוד יותר תסכולים ומצוקה מאשר הישגים וסיפוק.
הדבר הראשון שנותן לנו את האפשרות להציץ מעבר ל"פינה" של חיינו הינו להתחיל להתבונן על העולם ביושר ולא בצורה מתחמקת. אתה רואה לחמנייה ומת לבלוע אותה? תגיד זאת ללחמנייה, תקרה לה בשמה ועל תקרה לה פחמימה. ואז, תבלע אותה או אל תכניס אותה לתוך הפה שלך - זאת כבר החלטה שלך! אתה הבעל בית, אתה הבוחר ! על תשקר לעצמך. הרצון לאכול 'משהו טעים' הוא לעיתים אינו סימן לרעב. זה פיצוי כדי להתגבר על תסכול מסוים ויש לו שם. נפרדת מאשתך / בעלך ורע לך - תגיד : אני לבד, רע לי ואני עצוב. אני רוצה חום ואהבה. אל תגיד : יש לי קשיים במערכות יחסים, חילוף חומרים איטי, גנטיקה מתוסבכת מסבתה ועוד תירוצים מעורפלים, מגעילים, שיקרים ומתסכלים.
על תחפש אחרי 'מתכון פלא' שייעשה אותך שבע או דיאטה שמבוססת על רשימת מאכלים 'מותרים' שתעשה עבורך את העבודה ותהפוך אותך לאדם אחר, רזה. יש בך את כול הכוחות לעמוד חזק בפני הפיתוי.
איך לגלות ולממש את הכוח שטמון בך? איך לעשות שינוי אמיתי? דע, יקירי. אתה ורק אתה רשאי ומסוגל לשנות הכול. פחמימה זה רק 'סיפור' נבזי. דיאטה זה סיפור. הרעב הוא סיפור. הרזייה היא סיפור. מועיל, אך מפחיד משום מה.
יש בעולם הזה ובמיוחד בעידן החדש, בעיות רבות: תחרותיות עזה בין בני אדם, קצב חיים מטורף, שפע של מזון משגע, הרגלי חיים מודרניים הרסניים ופרסומת מזון מפוצצת עיניים ואוזניים. אבל יש לך אתה והזכות הבחירה שלך! בכול רגע נתון, בעולם סביבך, בעיר שלך וברחוב בו אתה גר ובאותם הנסיבות בהם אתה נימצא, חיים אנשים בריאים, רזים ומאושרים.
השאלה החשובה של חייך לאיזה חבורת אנשים תחליט להצטרף. לאלה שמדברים ב"שפת הפחמימות" או אלה מדברים ב"שפת המעשים". כל היתר זה עניין פשוט של לוגיסטיקה. מחקרים קובעים שתוך 21 - 30 יום, אנשים משנים הרגלים, על ידי תרגול מובנה ומקצועי. זה לא קורה על ידי רכישת ידע, לא על ידי הדרכה מקצועית ולא על ידי קריאת ספר או המילים שלי שאתה קורא כרגע.
אם תבוא לחדר כושר ותחפוץ לחזק את שריר הטרפז בגב שלך או השריר הארבע-ראשי של הרגל, לא יעזור לך קורס תיאורטי באנטומיה ופיזיולוגיה של הגוף והשרירים. לא יעזרו לך כול הספרים שקראת בעבר על סוגי התעמלות למיניהם. גם נוכחות, עידוד והסברים של מאמן מיומן - לא יועילו.
הדבר הנדרש על מנת לחזק את השרירים הוא להגיע לחדר כושר תדיר, לקחת משקולות ולעשות חודש ועוד חודש ועוד. , מדי יום ולהקדיש זמן מסוים לתרגול משקולות. עיקרון זה הוא המקור של כול ההתחלות בחייך! הבסיס לכול תחום בחיים. גם בהרזייה.
שינוי דפוסי החיים שלך התרחש על ידי זה שתזמין את עצמך לחיות אחרת. כך תקרין רצונך מבפנים - החוצה. ברגע שזה יקרה, באמת יעזרו לך ההרצאות ששמעת, הספרים שקראת , המלצות ותמיכה מועילה של המאמן לכושר גופני. כך זה עובד בעולם. כך תהפוך את עצמך לאדם עוצמתי. והחשוב מכול - עליך להרגיש כי זאת הבחירה שלך. לא של איש אחר בעולם! אחרת - אל תתחיל! חבל על הזמן ועל המאמץ!. אל תעשה זאת אם שוכנעת, גויסת או נאלצת לעשות כך בהוראת אשתך, בעלך, הרופא שלך או מכרים וחברים. עשה זאת אך ורק אם בחרת להיות אדם חופשי ומאושר באמת בעולם הזה. כאשר תעשה את התרגול ואת הדרך מתוך שמחה ותבין שהשתחררת מהכלא של 'שפת הפחמימה' ?תצליח להגיע לתוצאות שידהימו אותך ותהפוך להיות אדם גדול המאושרים ובעל שליטה על החיים. תבורך אתה, כוכב נולד מעצמו!





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב