דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תיירות צימרים בערבה 

מאת    [ 24/07/2012 ]

מילים במאמר: 479   [ נצפה 1819 פעמים ]

במהלך הנסיעה הארוכה הנמשכת מספר שעות, מעבר לתחנות הדלת ולפונדקי הדרכים הניצבים אחת לכמה עשרות קילומטרים, מורים השלטים על מקומות כמו פארק תמנע ויישובים כמו צופר, חצבה, עין יהב, יעל, גרופית, נאות סמדר ויטבתה, "הקיבוץ עם השוקו". 

כמה מאיתנו הפנו את ההגה ונכנסו לתוך שטחי היישובים הללו, עשו סיבוב בגני העדן הירוקים, בחממות שמהן מגיעים ירקות ופירות משובחים אל המקררים שברשתות השיווק.

 הערבה רבותי מתעוררת. מרחבי האינסוף העצומים שמשני צידי כביש הערבה, צופני סודות ומסתירים בקרבם אתרי תיירות מרתקים, ואדיות ומפלים עצומים, נאות מדבר פורחים, מרחבי טבע עוצרי נשימה ויישובים שבהם חיים אנשים נפלאים שמפריחים את השממה.

 לפני שנים היה זה בן גוריון שראה בחזונו את הנגב פורח ומשגשג. אמר ועשה בעצמו. אחריו קמו מושבניקים וקיבוצניקים חדורי אמונה שהאמינו שבמקום שבו חמולות שבט אל הוזייל הבדואי יכולות להתגורר ולהוציא לחם מן הארץ, גם הציונות יכולה לזרוע זרע, לנטוע עץ ולהעמיק שורשים.

כך נולדה ההתיישבות בערבה.

 היישובים הפורחים קמו על בסיס החקלאות. אדמת הערבה הפורייה היא ערש גידולם של מיטב פירות וירקות ארץ ישראל. ובמקום שיש בו גם שמורות טבע מופלאות, ואדיות אין חקר, מצוקי חוואר ומרחבים פראיים מאוכלסים בבעלי חיים תנ"כיים רבים, נולדה גם תיירות בערבה.

 אטרקציות בערבה המספרות את סיפורו של חבל ארץ שראה וחווה את הולדתו של עם הבחירה, את ההיסטוריה המרתקת של עמים קדומים שאינם עוד ורק טביעות רגליהם עוד בוערות בשטח, של עבדים במכרות ברזל ונחושת, של מלכים ומלכות.

 עם ישראל הרגיל לנהור בהמוניו צפונה אל הירוק הרענן של רמת הגולן והגליל ודרומה אל חופשות ה – "הכול כלול" מנקרות העיניים, מתחיל לגלות לאיטו את הערבה ואת הקסם המדברי הבלתי נדלה.

בתוך מערבולת החיים האורבאנית הצפופה והממהרת והלא סלחנית בעליל, יש משהו בשלוות המדבר שיכול להרגיע ולעשות טוב.
אין פלא איפה שבשנים האחרונות צימרים בערבה מהווים מוקד מבוקש לחופשה.

המושבניקים צרובי הפנים, המכירים היטב את אורחות המדבר ואת מנהגי האירוח הרווחים בו, יצרו מתחמי אירוח קסומים, רעננים ומוצלים.

אם ניזכר לרגע במירי אלוני, הסולנית זהובת הצמה של להקת הנח"ל ששרה את שירה של נעמי שמר "בהיאחזות הנחל בסיני", "עם כל השרות והדליות והרינות" ושירי רחל על המדף, צימרים בערבה מחזירים אלינו את ימי התום של בגדי העבודה הכחולים, כובע הטמבל ושיר הרעות בערב עם אקורדיון מסביב למדורה.

 צימרים בערבה הם נאות מדבר של ממש. אם חיפשתם צימרים בערבה לזוגות ולמשפחות, תמצאו ביישובי הערבה בקתות עץ ממוזגות ומאובזרות וסוויטות יוקרה מעוצבות. כמו בכל צימר יהיו בהם חדרי שינה מרווחים עם מיטות נוחות, פינת ישיבה טלוויזיה בכבלים או בלוויין, מקלחת ושירותים צמודים, פינת אוכל ומטבחון מאובזר ובחלק מאשכולות הצימרים גם מטבח מרכזי משותף.

בחצר תהיה לרוב בריכת רענון או בריכת שחייה, ג'קוזי ספא, ערסלים, פינות ישיבה מוצלות ופינות ברביקיו ותמיד תמיד תתאפשר גישה חופשית של האורחים לבריכות השחייה של היישובים השונים.

השקט והשלווה הכפרית, המשקים החקלאיים המשגשגים, האירוח הלבבי של אנשי הערבה והגישה הנוחה למסלולי טיולים ולשפע אטרקציות, הופכים את החופשה בצימרים בערבה לזמן איכות חלומי שאסור לוותר עליו.

שני מלמוד




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב