דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע כדאי לעבוד עם אדריכל פנים או מעצב? 

מאת    [ 23/07/2012 ]

מילים במאמר: 708   [ נצפה 1883 פעמים ]

מדוע כדאי לעבוד עם אדריכל פנים/מעצב?

הגעתם לרגע בו רכשתם את הנכס הכי יקר שתרכשו בחייכם. רכשתם דירה. למעשה זוהי העסקה הכלכלית בין הגדולות ביותר שתבצעו במהלך חייכם והיא מתרחשת בתדירות די נמוכה, כ3-4 פעמים בממוצע בלבד.

לכן, רצוי לעשות כמה שפחות טעויות ולתעל את ההשקעה בצורה נכונה.

ראשית, הבהרה: עיצוב פנים אינו תחביב כי אם מקצוע לכל דבר. קבלן שיפוצים אינו תחליף למעצב. לכל אחד מהם התמחות שונה, האחד בתכנון והגייה והאחר בביצוע. (לעיתים, במקרים המוצלחים, הם עובדים יחד, כתף לכתף ובשיתוף פעולה מלא, לתוצאה מושלמת). גם נשים בעלות טעם משובח עלולות להתבלבל כשישוחחו עימן על קומפוזיציות, "אינטרפוץ 3 דרך" או "פתחי אור".

בחירה באדריכל-פנים או מעצב כאיש מקצוע שילווה את הפרויקט איננה נחשבת עוד כמותרות כי אם השקעה נכונה ונבונה ואפילו הכרחית על מנת למקסם את הפוטנציאל של הנכס, להתאימו לצרכי הלקוח באופן אישי וממוקד ועל מנת לחסוך כסף, למרות השכ"ט שנגבה.

 מהו הערך המוסף בעבודתו של אדריכל הפנים/מעצב שלכם?

 נתקלתי בלא מעט אנשים שהחליטו לנסות לחסוך את עבודתו של מעצב הפנים בבואם לתכנן את ביתם. לאחר זמן לא רב הגיעו משפטים כמו:

"אבל אין לי פה מקום לעבור, המעבר הזה צר מידי", או "זה הריצוף שהזמנו? הוא נראה שונה בחנות", או "יש לנו כל כך הרבה כיוונים לסגנון אבל אנחנו לא מצליחים להתמקד בכלום, ועד שאנחנו אוהבים משהו בחנות אחת אנחנו לא מוצאים משהו שיתחבר אליו בחנות הבאה וצריכים להתחיל הכל מהתחלה" ועוד כהנה וכהנה מצבים מעוררי תסכול.

במקרים מסוימים ניתן לעזור ולהציל את המצב, אך באחרים אנשים נדרשו לשלם הרבה מאד על מנת לתקן את הטעויות שהם עצמם יצרו.

 לאנשים שעיצוב ותכנון אינו מקצועם קשה לעיתים לראות את התמונה הכוללת וברוב המקרים הם נקלעים "לסינדרום המשפץ הידוע"- יותר מידי מבחר שמקשה על קבלת החלטות.
חשוב מאד להבין, כי כל בחירה, קטנה כגדולה, אמורה להיות מלאת התייחסות לקונספט שלם אותו בונים מההתחלה ולא פוסחים על שום פרט. לכל בחירה יש השפעה גורלית על אופי הבית. בהיעדר סגנון מוגדר, החלל עלול להיראות בסופו של יום, כגיבוב של שפות היוצר דיסהרמוניה מוחלטת.

בנוסף, האדריכל ייתן לכם מענה לא רק לשאלות האסתטיות של איזה חיפוי מתאים לאיזה ריצוף, כי אם לסיטואציות מורכבות הרבה יותר, שתיתקלו בהן בוודאות בהמשך ובעצם ימנע מכם לעשות את כל הטעויות הנפוצות שאותן תדעו רק בדיעבד.

עיצוב פנים איננו רק אסתטיקה כי אם יצירת איכות חיים!

עבודתו של אדריכל הפנים/המעצב:

אדריכל הפנים אחראי לחלל הפנים של הבית לפי שלבי עבודה:

שלב ראשון גיבוש קונספט וקו עיצובי רעיוני: חלומות ורעיונות הנשפכים כמים עד ליצירת קו עיצובי אחד ומגובש בשילוב תכנית העמדת הריהוט והקירות.

שלב שני - הכנת "כתב כמויות": זוהי רשימה מפורטת ומחייבת המשרתת הן את הלקוח ואת את הקבלן בהצעת המחיר, בה מצוינים פרטי העבודה לביצוע, הנמדדים כמותית, לפי יח' מידה ותמחור של כל סעיף בנפרד.

זה השלב בו ניתן לדעת מה תהיה עלות העבודה בתכנון החלוקה התקציבית.

שלב השלישי - תוכניות לביצוע: בנייה, הריסה, תכנון ארגונומי של המטבח והחללים הרטובים, תכנון נקודות חשמל ואינסטלציה, תכנון פרטים טכניים, מיקום גופי תאורה, תכנית ריצוף והנמכת תקרה, תכנון תוואי מיזוג אויר ותכנון פרטי נגרות בהתאמה אישית.

שלב רביעי - ליווי לבחירת חומרים: המעצב ילווה אתכם בבחירה נכונה של חומרי גמר כגון ריצופים, חיפויים, משטחים למיניהם, ריהוט, טקסטיל, צבעים ושילוב נכון שיוצר הרמוניה מושלמת ואוירה אישית.

שלב חמישי - חלק חשוב מעבודתו של המעצב הינו פיקוח עליון, או ליווי תוך כדי שלבי הבנייה, וזאת על מנת לוודא כי הביצוע בשטח יהיה אכן תואם לתכניות. במידה ותעלנה בעיות או תהיינה טעויות ביצועיות, ניתן יהיה לתקנן מבעוד מועד, וכך לחסוך כסף, זמן ועוגמת נפש בהמשך.

"סוף מעשה במחשבה תחילה"

דוגמא נפוצה לנחיצותו של האדריכל: כשנרצה למקם את המיטה ליד השידה מבלי שיבצבצו להם חוטי חשמל לא אסתטיים ושקעים במקומות לא נוחים, יש לדעת תחילה היכן ממוקמת המיטה והיכן השידה. מה אורכם, גובהם ועומקם. האדריכל ידע לספק לכם תכניות אלו בדיוק מופתי.

לסיכום, עבודתו של אדריכל הפנים כוללת חשיבה ותכנון, אשר מותאמים לכל ההיבטים של דרישות הלקוח וצרכיו ובשיתוף פעולה מלא עם הלקוח. התייעצויות עם בעלי מקצוע רבים ומתן ליווי ופיקוח על העבודות המתבצעות בשטח, תוך כדי הנחיה, הדרכה, יצירה, מקוריות ומעוף.

כתוצאה מכך, ניכר חסכון כספי משמעותי,הנכס משודרג פלאים, ושוויו עולה.

 למעשה ניתן לקבוע כי האדריכל הוא מעין מנצח על התזמורת, אשר מתרגם רעיונות יצירתיים, ראייה מרחבית, אמנותית ופונקציונאלית לפרטי עבודה טכניים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב