דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עוסק מורשה 

מאת    [ 22/07/2012 ]

מילים במאמר: 425   [ נצפה 2594 פעמים ]

עוסק מורשה הנה הגדרה לצורכי מע"מ, ניתן להתאגד בתור עצמאי כעוסק פטור במידה ומדובר בעסק קטן או בתור עוסק מורשה במידה והעס גדול יותר, כמו כן ישנם בעלי מקצועות אשר מחויבים להתאגד בתור עוסק מורשה.

במידה ואתם מקימים עסק קטן, ישנה סבירות שתרצו להתחיל בתור עוסק פטור, עוסק זה זוכה להקלות רבות וכן איננו נדרש בתשלום של מס ערך מוסף, אמנם במידה והעסק שלכם בעל מאפיינים אחרים, או לאחר שעברתם מחזור מסוים, אתם תידרשו לפעול במסגרת של עוסק מורשה. עוסק מורשה הנה הגדרה לעניין מע"מ, כאשר במהלך פתיחת העסק במע"מ תקבלו תעודה של עוסק מורשה.

עוסק מורשה איננו מוגבל במחזור, למעשה גם חברה הנה עוסק מורשה לצורכי מע"מ אמנם אנו נתייחס במאמר זה לעצמאי אשר מאוגד במסגרת זו. במידה ואתם נמנים על בעלי מקצוע מסוימים, כמו אדריכלים, רופאים או אפילו בעלי בית ספר לנהיגה, אתם מחויבים לפעול במסגרת של עוסק מורשה מתחילת ההתאגדות שלכם, המשמעות היא שאתם נדרשים לשלם מע"מ ולדווח באופן שוטף על העסקאות שלכם.

החובות של עוסק מורשה כוללים בין היתר הפקה של חשבונית מס בעת ביצוע עסקה, כלומר העוסק המורשה נדרש להפיק ללקוחות שלו חשבונית אשר כוללת את המע"מ הנגזר מהסכום אותו הם משלמים לו. המע"מ הזה מדווח למס ערך מוסף מדי חודש או חודשיים, כאשר העוסק המורשה נדרש לשלם את הסכום הנקוב בדיווח באופן שוטף למע"מ באמצעות הדואר, הבנק או בתשלום מקוון.

פתיחת עוסק מורשה נעשית בשלוש רשויות

פתיחת עוסק מורשה במע"מ - ראשית יש לפנות לסניף מע"מ הקרוב למקום מגוריכם כאשר שם תשאלו שאלות לגבי מאפייני העסק שלכם והשירות או המוצר אותו אתם מתכוונים לספק. במידה ופקיד המע"מ לא יסבור כי העסק שלכם אינו לגיטימי אתם תקבלו תעודה של עוסק מורשה, אשר תאפשר לכם לפעול בתור בעלי עסק עצמאי בישראל. שימו לב כי ללא פתיחת עוסק מורשה חל עליכם איסור להפיק חשבוניות מס או לפעול במסגרת של עצמאים.

פתיחת תיק במס הכנסה - לאחר שפתחתם עוסק מורשה במע"מ עליכם לפתוח תיק במס הכנסה שם יקבעו לכם מקדמות וכן אישורים שונים כמו ניכוי במקור, מס הכנסה מתסכל על ההכנסות השנתיות שלכם מכלל מקורות ההכנסה שלכם, לדוגמה במידה ואתם גם שכירים וגם בעלי עסק עצמאי. אתם תדרשו לשלם מס על כל מקורות אלו.

פתיחת תיק בביטוח לאומי - על עוסק מורשה לשלם מס בריאות וכן ביטוח לאומי בגין רווחי העסק שלו, התשלום נקבע כמקדמות ובסוף שנה בהתאם לדוח השנתי המוגש על ידי בעל העוסק המורשה נעשה חישוב מתקן של החיוב שלו.

מומלץ מאוד לנהל את העוסק המורשה באמצעות רואה חשבון אשר בקיא בתחום העיסוק שלכם, רואה חשבון אשר מתמחה בעצמאים ובעלי עסקים קטנים ובינוניים יוכל לסייע לכם הן במהלך פתיחת העוסק המורשה, והן במהלך הדיווחם השוטפים של העסק.

שור רואי חשבון הנו משרד רואה חשבון אשר מתמחה בבעלי עסקים קטנים ובינוניים המאוגדים בתור עצמאים או בתור חברות. אנו מספקים ייעוץ חשבונאי, מיסויי ועסקי וכן שירותי ניהול חשבונות, עריכה וביקורת של דוחות כספיים וייעוץ.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב