דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המפתח להצלחה 

מאת    [ 20/07/2012 ]

מילים במאמר: 875   [ נצפה 2128 פעמים ]

כולנו רוצים להצליח.

לא כולנו מצליחים.

האם ישנם כלים שיכולים לעזור לנו להצליח? האם ישנה דרך שתאפשר לנו להגדיל את סיכויי ההצלחה שלנו?

הדבר הראשון שחשוב להבין בנוגע להצלחה הוא שהצלחה אינה מקרית. הצלחה היא התוצאה של חזון + פעולה + התמדה. כל איש מכירות ששווה משהו יודע שככל שהוא ישמע יותר פעמים "לא" כך הוא יסגור יותר עסקאות. כל איש עסקים ששווה משהו יודע שעל כל כישלון שהוא חווה הוא צעד נוסף קרוב יותר להצלחה. מייקל ג'ורדן פספס מעל ל-9000 זריקות לסל והפסיד כמעט 300 משחקים ולדבריו זו הסיבה להצלחתו – הרצון העז לנצח בשילוב עם העשייה בשילוב עם התמדה. השיעור הראשון בנוגע להצלחה הוא אך ורק זה – הצלחה אינה מקרית.

אם כן, האם חזון פעולה והתמדה הם הדברים היחידים או אולי יש כלים נוספים שיש שקשורים לזה?

אכן יש כלים נוספים. כלים אלו משותפים לכל אדם מצליח שאתם תפגשו. אתם תמצאו אינסוף ציטוטים שונים לאורך השנים שמתייחסים לדברים אלו. בואו נסקור את הכלים הללו.

הכלי הראשון שחובה לדעת ליישם הוא שלמות אישית. ללא שלמות אישית אין לאדם סיכוי להצליח מכיוון שהוא משול לקליפה ריקה מתוכן. כל אדם מצליח היה צריך לעבור דרך המון מחסומים על מנת להגיע להיכן שהוא רצה. ללא שלמות מלאה של האדם עם עצמו ועם הפעולות שלו אין סיכוי לשרוד את כל המחסומים שמחכים לך. כולנו נתקלים בבעיות בחיינו. האנשים המצליחים יודעים כיצד לנצל את הבעיות הללו להצלחתם וכיצד לא לוותר על השאיפה שלהם למרות הכל. שלמות אישית היא הדרישה הראשונה שחייבת להתקיים על מנת שאדם יוכל לשגשג בחייו. כמה פעמים רצית משהו ומיד אמרת לעצמך – 'זה קשה מדי, מה ____ יגיד על זה, איך אני אצליח לשכנע את _____' ועוד כל מיני פנינים שכאלו? אנשים בעלי שלמות אישית לא מתנהגים כך. אנשים בעלי שלמות אישית הם אנשים שמסוגלים לשמור על הדעה שלהם ללא קשר למה שהסביבה חושבת או אומרת. אדם בעל שלמות אישית הוא אדם שיכול לכוון את פעולותיו ללא צורך באישור של הסביבה. שלמות אישית איננה משהו פילוסופי. ישנם כלים מדויקים שיאפשרו לך להגביר את שלמותך האישית כך שתוכל להיצמד לשאיפותיך ולקדם אותם במקום פשוט להיגרר עם המצב הקיים.

הכלי השני קשור לאנשים. הכלי השני הוא היכולת לזהות במדויק מי עומד מולך. מה עובר על אותו אדם, האם אנשים משקרים לך ומה האדם השני באמת חושב. היכולת לקרוא את האדם שעומד מולך היא חיונית על מנת לדעת ממי להיזהר ועל מנת לדעת על מי ניתן לסמוך. יש בעולם הזה גם אנשים רעים ולמרות שהם מהווים חלק קטן מהאוכלוסייה הם עדיין יוצרים המון נזק בחיינו. היכולת להבחין באדם שכזה היא קריטית להצלחה מכל סוג. ההבדל העיקרי בין האדם הרגיל לבין האדם המזיק היא פשוטה – האדם הרגיל מעוניין שכולם יצליחו, הוא מעוניין שאנשים יגדלו וישגשגו. האדם המזיק מעוניין שאנשים יהיו תחת שליטתו ולא יוכלו לסכן אותו בכל צורה שהיא. האדם שמוציא לך את הרוח מהמפרשים כשאתה מרגיש בעננים לא עושה את זה סתם...היכולת לקרוא את האדם שמולך היא חשובה. אף אחד מאתנו לא יכול להצליח לבדו. אנחנו חיים בעולם שבו כולנו תלויים אחד בשני, ועל מנת להצליח באמת בעולם הזה אנחנו חייבים לדעת על מי ניתן לסמוך. אין מדובר על אינטואיציה או תחושה כלשהי. ישנם כלים מדויקים שיאפשרו לך לחזות התנהגות אנושית ולדעת למה ניתן לצפות מהאדם השני.

  

הכלי השלישי הוא תקשורת. היכולת להעביר את הרעיונות שלך בצורה ברורה לצד השני כך שיבינו אותך, היכולת לשמוע את האחר ולגרום להרגיש שמה שהוא רצה לומר אכן התקבל. תקשורת היא המפתח לחיים ולהצלחה, זה הכלי שמחבר בין אנשים וכמו שאמרתי לא ניתן להצליח לבד בעולם הזה. הדבר שמייחד את כל האנשים המצליחים בחיינו הוא זה – הם מסוגלים לדבר בצורה קלילה ולקולחת ולהעביר את המסר שלהם לצד השני ללא כל קושי, הם מסוגלים לפתוח בשיחה עם כל אדם ולמצוא נקודות משותפות ללא כל בעיה או קושי. האם יצא לך להכיר פעם אדם שיכול לטוס לחו"ל לבדו ותוך שעות להיות שוב פעם מוקף באנשים? היכולת להעביר את המסר שלך בצורה ברורה ללא כל חשש היא חיונית להצלחה. אנשים לא יכולים ללא היכולת הזו מכיוון שהצלחה מחייבת אותנו לדבר עם אחרים, לא ייתכן שבעל עסק לא יהיה מסוגל לדבר עם עובדיו בחופשיות, לא יתכן שאיש מכירות ימנע מלדבר עם אנשים.

 

לסיכום, זה כל מה שצריך על מנת שיהיו לך את היסודות להצלחה:


    • שלמות אישית – לדעת לדבוק בדעותיך, ללכת במסלול שאתה רוצה, לשמור על אמונתך בעצמך וביכולותיך.
    • היכולת לקרוא את הצד השני – לדעת האם מדובר באדם מזיק, לדעת מתי משקרים לך, לדעת איך להתחבר לראיית העולם של האחר תלויה לחלוטין ביכולת להבחין בראיית העולם הזו.
    • תקשורת – זהו הדבר שמחבר בין אנשים. ללא תקשורת פתוחה וקלילה לא ניתן לייצר יחסים בינאישיים שיובילו אותך להצלחה שלך. היכולת להעביר את רעיונותיך ולשכנע את האחר בדרכך תלויה לחלוטין ביכולת שלך לתקשר בחופשיות.

 

המשותף לכל הדברים הללו הוא שאכן ניתן לשפר אותם. וכמו שאמרתי כבר בתחילת המאמר, הצלחה = חזון + פעולה + התמדה. הבסיס לכל אלו טמון בך. הנכונות שלך לשפר את עצמך היא העדות לפוטנציאל ההצלחה שלך. אנשים שאכן יכולים להצליח לא מפחדים להודות שהם צריכים להשתפר והם אכן עושים פעולות שונות על מנת להשיג את השיפור שהם זקוקים לו. אנשים שאין להם פוטנציאל הצלחה דואגים למצוא את כל הסיבות שבגללן הן לא הצליחו. המיומנויות להצלחה ידועות, ניתנות לשיפור וברות השגה, אך יש דבר אחד שאני לא יכול לתת לך – ההחלטה לעשות זאת.

החלטה כזו תלויה לחלוטין בך.
שלך,
רועי אוחיון 

רועי אוחיון
ייעוץ ואסטרטגיה עסקית
/>consoltant@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב