דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חומר ניתן לתיכנות 

מאת    [ 18/07/2012 ]

מילים במאמר: 398   [ נצפה 2193 פעמים ]

פרוייקט הקלייטרוניקס (Claytronics) בהנהלתו של פרופסור סת גולדסטיין הנמצא כיום בשלבים מתקדמים באוניברסיטת קארנגי מלון העובדת בשיתוף עם אינטל הוא פרוייקט לפיתוח חומר הניתן לתיכנות (programmable matter). חומר הניתן לתיכנון הוא חומר המסוגל לשנות את תכונותיו, הכוללות בין השאר צורה, צבע ודחיסות באמצעות תוכנות מחשב. סוג זה של חומר יהיה בשימוש בעתיד, בתחומי הבידור ואף בתחומים מקצועיים שונים. ניתן יהיה לדוגמה לדמות דמויות של אנשים הנמצאים משני קצוות העולם בזמן אמת ובכך לקיים פגישות עסקיות ללא הצורך בטיסה ממקום למקום. ניתן יהיה לדמות דגמי ייצור בצורה זולה ויעילה באמצעות אותו חומר. חומר זה אף יגרום למהפיכה בתחום הבידור.

בידור חי

ניתן יהיה לשמור את תיכנות התנועה של חומר הניתן לתיכנות בקבצי מחשב באופן דומה לשמירת סרטי וידאו בתור קבצי מחשב. לאחר השמירה, ניתן יהיה לפתוח את הקובץ ולנגן אותו לחלל חדר המגורים, שם החומר הניתן לתיכנות ישנה צורה ולמעשה, ניתן יהיה ליצור בצורה כזאת תוכן בידורי תלת מימדי שיהיה דומה ואולי אף זהה למציאות. ככל שהטכנולוגיה תתפתח, כך יהיה יותר ויותר קשה להבדיל בין החומר האמיתי שבעולם והחומר המתוכנת.

חברות הבידור ינצלו תכונות אלה של אותו חומר וייצרו תוכניות שישאבו את הצופים לתוכן. הצופה לא ישב יותר על הספה ויצפה במסך שטוח. ההתרחשות הבידורית תתרחש מסביבו והוא ירגיש חלק ממנה. המעורבות של הצופים תהיה אף היא גדולה יותר, במיוחד עם התפתחותה של אינטליגנציה מלאכותית.

חומר חכם

עם התפתחותה של אינטליגנציה מלאכותית, החומר הניתן לתיכנות יתנהג בצורה חכמה יותר ויותר. חברות הבידור ירצו לשאוב את הצופה יותר לתוך החוויה הבידורית על ידי התאמתו לצופה ועל כן הם ישלבו אינטליגנציה מלאכותית לתכנות של החומר הניתן לתיכנות. כתוצאה מכך, החומר עצמו יקבל עם הזמן אינטליגנציה מלאכותית ויתחיל לחשוב ולהיות בעל מודעות עצמית.

כאן נפתח הפתח לשאלות חדשות המערערות את המציאות היומיומית שלנו כפי שאנו מכירים אותה. מהו יצור תבונתי? מה הגבול בין יצור חי ומכונה? היכן עובר הגבול בין המציאות והדמיון? נוסיף לזה את האפשרות כי האדם יוכל גם הוא לשנות את צורתו, ממש כמו אותו חומר הניתן לתיכנות ונראה כי גבולות הדמיון והאינטליגנציה נפרצו ונטרפו.

המציאות הסוריאליסטית

העתיד כמו שאנו מכירים אותו הולך להשתנות בדרכים שקשה לנו כיום לקבל אותן. עם המצאת החומר הניתן לתיכנות מטשטש הגבול בין דימיון ומציאות ואנו מוצאים את עצמנו ללא הגבולות הרגילים של המציאות היומיומית שלנו. המציאות הופכת להיות בלתי נתנת להפרדה מהחלום והחלום הופך למציאות. המציאות באמת הופכת להיות סוריאליסטית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב