דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הצעת חוק חדשה המאפשרת גביית מזונות ללא התערבות הזוכה 

מאת    [ 18/07/2012 ]

מילים במאמר: 389   [ נצפה 2051 פעמים ]

הצעת חוק חדשה אשר הונחה על שולחן הכנסת בשלהי השבוע שעבר קובעת כי החל מחודש ינואר 2013 ימוסד בחוק "מסלול מזונות" ייחודי אשר יאפשר להוצאה לפועל להיכנס לנעלי הזוכה ולגבות במקומו את חוב המזונות. הצעת החוק הוגשה על רקע נתון לפיו 60% מהזוכים הפרטיים הן נשים אשר במסגרת הליכי ההוצאה לפועל אינן מיוצגות על ידי עורך דין ומכאן שהן מתקשות לגבות את החובות המגיעים להן על פי חוק. סברה נוספת היא שזוכים רבים נמנעים מפתיחתו של הליך גבייה אל מול החייבים וזאת מחשש לפעולות נקם אפשריות מצדם ? שאף עלולות לפגוע בילדים המשותפים.

 

מסלול מזונותבמידה ותתקבל הצעת החוק המהווה תיקון לחוק ההוצאה לפועל, התשכ"ז, 1967 הרי שמראשית שנת 2013 יופעל "מסלול המזונות" בכמה לשכות הוצאה לפועל ברחבי הארץ. במסגרת המסלול ניתן יהיה לבצע פסק דין למזונות במקרים בהם הזוכה הוא אדם פרטי המבקש לקבל מזונות לזכות ילדו הקטין וגם בעבור המוסד לביטוח לאומי המהווה זוכה ב-56% מתיקי ההוצאה לפועל (וזאת לעומת 44% שהינם זוכים פרטיים).

עוד קובעת הצעת החוק כי לזוכה פרטי תהיה האפשרות לבחור בין מסלול המזונות לבין המסלול הרגיל בו יהיה עליו לגבות בעצמו את הסכום מהחייב. במקרים בהם הזוכה הוא המוסד לביטוח לאומי, התיקים ייפתחו במסלול המזונות המיוחד ללא בחירה. הזוכה הפרטי יוכל להחליט בכל עת האם להעביר את תיק המזונות ממסלול המזונות הייחודי למסלול הרגיל. זאת ועוד, התיק יועבר באופן אוטומטי ממסלול המזונות למסלול הרגיל במקרים בהם מוצא רשם ההוצאה לפועל כי פתיחת התיק במסלול מזונות על ידי הזוכה מהווה ניצול לרעה של הליכי ההוצאה לפועל.

במסגרת מסלול המזונות יהפוך תפקידו של הזוכה לסמלי בלבד ויתמצה בחובת דיווח תקופתי על קבלת

הסכומים אותם קיבל מהחייב ולמסור לנציגי ההוצאה לפועל כל פריט מידע אשר עשוי לסייע בידיהם לבצע את מלאכת הגבייה כנדרש.

כתוצאה מהתנהלות חדשה זו, תידרש מעורבות מינימאלית של הזוכה, דבר אשר בהחלט יקל על נשים רבות, אשר הליך הגירושין גם ככה איננו מקל עליהן ואלו לעיתים קרובות "מרימות ידיים" מיאוש וחוסר יכולת להתנהל מול כל הגורמים גם יחד, בעצמן.

עוד מוצע כי בתום חצי שנה מהיום בו יופעל לראשונה מסלול המזונות, הרי שהוא יחול גם רטרואקטיבית על תיקים שנפתחו בלשכות ההוצאה לפועל לפני היום בו הוחל לראשונה. במילים אחרות, זוכים פרטיים שתיקם נפתח לפני ינואר 2013 (תאריך ההחלה המתוכנן) יוכלו גם כן לבחור האם להעביר את תיקם למסלול המזונות המיוחד כחצי שנה אחרי הפעלת המסלול. תיקים קודמים שבהם הזוכה הוא המוסד לביטוח לאומי יועברו באופן אוטומטי למסלול המזונות המיוחד.




 

עו"ד לגישור אירית רייכמן מתמחה ב- הסכם גירושין, הליך גישור, הסכם גישור, הסכם משמורת משותפת ועוד... lawyer-r@zahav.net.il טל: 02-6541542 פקס: 02-6541544




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב