דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טפטים לחדרי שינה 

מאת    [ 18/07/2012 ]

מילים במאמר: 518   [ נצפה 2200 פעמים ]

הטפטים חוזרים לאופנה ובגדול! אחרי כמה שנים של מנוחה והיעלמות יחסית, בעת האחרונה אנו עדים להתפתחות מרשימה של תחום הטפטים בעולם עיצוב הפנים בארץ, בארצות אירופה השונות ובארצות הברית. חנויות מובילות בתחום הטפטים מציעות שלל טפטים המבחר עצום של גוונים, סגנונות ומרקמים. כל אחד מאיתנו יכול למצוא את הטפט המשולם ביותר עבורו- הן מבחינת טעמו האישי והן מבחינת התאמת הטפט לחלל המבוקש בבית.

היום נדון בטפטים המיועדים בעיקר לחדרי שינה. ניתן טיפים והמלצות בנוגע לאיזה טפט כדאי לשים בחדר השינה תוך שימת דגש על פרמטרים מרכזיים המייחדים אותו, בהשוואה לטפטים אחרים (גוון, טקסטורה, דוגמא וכו'). אם תקראו עד הסוף ולאחר מכן אפילו תיישמו את הכתוב, תוכלו להבטיח לכם שינה ערבה ומרגיעה במיוחד ואולי אפילו לצמצם את זמן ההירדמות כל לילה..

הקו המנחה- סגנון שקט ומרגיע לחדר שאמור להיות המקום השלו והרגוע בחיינו...

ישנם טפטים יפהפיים רבים שלא יתאימו לאווירה של חדר שינה מכיוון שהם צבעוניים מדיי או משרים אוירה דרמטית ולא שלווה. לכן, הם לא יספקו לנו את הצורך במנוחה ולא יוסיפו לאוירת החופש שחדר שינה אמור להעניק. בהשלמה, טפטים מסוימים ייראו לנו פחות זוהרים ובולטים, אך יספקו לנו בדיוק את מה שנחוץ כדי להפיק מהלילה את הטוב ביותר שניתן.

דמיינו, למשל, ספא. מדובר בדרך כלל במקום אצילי ונעים, בעל מראה יוקרתי ומעניין, אך הצבעים והדוגמאות בחלל שבו תמיד שקטים ונוחים לעין. אם הקו העיצובי השולט בו היה דומיננטי מאוד, זוהר ומקושקש (כלומר, עומד בסתירה לאווירה שאמורים לקבל בספא), הוא היה רק גורע מאופי המקום ולא מוסיף לו, כפי שאמור.

אז איך ניצור שקט בחדר השינה באמצעות טפטים ?

נתחיל עם הגוון

חדר השינה הוא המקום בבית בו אנו נרגעים ונחים, ובהתאם לכך, מטרת העיצוב בו הינה בראש ובראשונה לגרום לנו לנוח מיום עבודה עמוס ולהתחבר לשקט ולשלווה...טפט לחדרי שינה, אם כן, בדרך כלל יהיה בצבעים שקטים ונעימים לעין, שיעזרו לנו לשכוח מהצרות. גוונים מומלצים לטפט מסוג זה הם לבן, שמנת, בז', ורדרד, ירקרק, תכלת וכל גוון אחר שמזכיר לנו שלווה ונועם.

דוגמא וסגנון

גם כאן הקו המנחה אותנו בבחירת הדוגמה או ההדפס על גבי הטפט טמון בשאלה האם הם משרים נחת ושקט!?! דוגמאות רלוונטיות הן בעיקר איורים מתחום הנופש והחופש (ים, שמש..כבר אמרנו), ירח, כוכבים, פרחים, צמחים...וכל מה שמשווה אוירה נינוחה וקסומה עלינו. לא כדאי, לעומת זאת, לשים בחדר השינה טפט עם דוגמה דרמטית משהו, מעניינת מאוד או בולטת לעין משום שטפט כזה אינו פונקציונאלי לחדר בו אנחנו אמורים בעיקר לנוח, ויהיה מתאים הרבה יותר לסלון מעוצב למופת!

סוג הטפט

ישנם טפטים מנייר, טפטים מסוגי בד שונים וטפטים מאבנים טבעיות. כעיקרון, כל החומרים הללו אינם צעקניים, ונחשבים מאוד עדינים ונעימים למראה. טפטים מבד בעיתיים במטבח ובמקלחת ולכן מאוד מתאימים לחפות קירות בחדרי שינה.

אז אין ממש המלצה לגבי הסוג? לא ממש! הכול תופס!

ובכל זאת, המלצת המערכת בכל הקשור לסוג הטפט המומלץ לחדר השינה היא:

סוג טפט רלוונטי במיוחד כאן, הן מבחינת הפונקציונאליות שלו לחדר שינה והן מבחינת היוקרה והשלווה שהוא משווה לבית, הוא טפט מקטיפה. קטיפה הוא בד אצילי ופשוט כאחד, והוא נותן אוירה מודרנית וקלאסית גם יחד. מדובר בבד מאוד שלו, נעים וכיפי שאף פעם לא נס לחו והמראה האצילי של הקטיפה- אין שני לא!

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב