דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ומהן התכנות, האיומות ביותר ביקום? אסונות ממוחשבים... 

מאת    [ 13/01/2008 ]

מילים במאמר: 943   [ נצפה 3850 פעמים ]

מאמר זה נכתב, כתגובה למאמר בנושא זה ב"דה-מרקר" (קישור: http://it.themarker.com/tmit/article/2466 )

קודם-כל, האסונות שמניתם למעלה:

* "ריל פלייר" (בעברית: "נגן אמיתי". ובאמיתיות: "נגן שקרי"...) - אכן, קטסטרופה במובנים מוחלטים. האמינו לי - על-מנת לנגן את השניים ורבע קבצים, שלא יעלו לא ב-VLC ולא ב"מדיה פלייר" (עליה בהמשך....בררררר), זה ממש אבל ממש לא שווה את זה... הנגן, שערב חגיגות-המילניום הסתמן כנותן פייט רציני ל"מדיה פלייר", הפך לגרוטאה, המנסה לדחוף לכםן, בכל הזדמנות - אפשרית ובלתי-אפשרית כאחת - הצעות בנוסח "אבל אולי בכל-זאת תשדרג?" בע.

הפתרון: אל תתקינו אותה - ואם עשיתםן שגיאה והתקנתםן, נקטו, מיידית, בצעדים הבאים:
1. גשו ל"לוח הבקרה" --> "הוספה והסרה של תוכניות", בחרו בה ולחצו על הסרה.
2. משסיימתםן את כל ההליכים, הנדרשים על-מנת להעיף אותה מן המחשב, היכנסו שוב לרשת והורידו את VLC ואת WINAMP במקומה.
3. אם יש לכםן קבצים כלשהם, המוכנים לרוץ אך ורק תחת השקרי דנן - העיפו אותם - זה לא שווה את זה...

* "אינטרנט אקפלורר" - דפדפן מסורבל, מסורבל. סבא, אכן. ואף-על-פי, שאימץ את ה"טריק", של גלישת-כרטיסיות - תמיד התחושה היא, כי עשה זאת בלב ולב, כישיש האומר "נו שוין, נראה, מה זה המשחקון הזה, של הדפדפנים הצעירים"... אולם, מצד שני - בכתיבה בעברית (כמו גם מעוד מספר בחינות), הוא עדיף על פדפנים נפוצים אחרים... ופירוט - ראו ערכים "נטסקייפ" (בררררר) ו"פאיירפוקס" להלן.

* "קוויק טאיים" - בסדר, קצת פחות קטסטרופאלית מכפי שציירתםן אותה... לפחות לדעתי. פה ושם היא טובה - גם אם, כמובן, היא נופלת, במובהק, מ"ווין-אמפ" ומ"VLC".

* "אקרובט" - אכן, כבדה ו-אי-טיתתתתת..... במיוחד אם המדובר הוא, כמו אצלי, במחשב סלרון בגיל בית-אבות.

על "סטים" לא שמעתי - וכעת, אני גם שמח על כך.

כעת - לאסונות המוחלטים שאני הכרתי...

1. אנטי-וירוסים למיניהם:

* "נורטון" - נו, באמת!! *גם* גוזלת זכרון בטירוף ו*גם* לא תמצא לכםן, את הוירוס / סוס טרויאני, אפילו תניחוהו מול אפה ממש. רמה כזו של אפאטיה, עיוורון וכולי, נצפתה רק אצל: כלבים בני למעלה מ-15, חתולים בני למעלה מ-17 - ובני-אדם, בני למעלה מ-90.

* "בול-גארד" (מותקנת יחד עם האסון הטוטאלי "קאזה") - להתרחק!!!!!!!!!! כבר עדיף לכםן צבא שלם של וירוסים, האמינו לי. הרצת התכנה האיומה הזאת, זהה לחלוטין לתחושה, שהבורג השתלטו לכםן על המחשב....בררררררר.

* "ספייוור דוקטור" - פשוט חלאות, אין מלה אחרת. מוצאים אצלכםן, את הסוסים הטרויאניים - אבל אז אומרים, "אה, אתם רוצים, שגם נטפל בהם? יאללה יאללה, שלמו לנו עכשיו!! מה מספר כרטיס האשראי?" בלאט.

* "אואסט" - הכירו נא, חברות וחברים, את זולל-הזכרון מספר אחת בתחום: האנטי-וירוס "אואסט" (נשמע קצת כמו "אבץ", משום-מה...). עושה המון-המון-המון הצגות, של "אני מתעדכן עכשיו, רואים???" אבל משום-מה, תמיד כשהוא פוגש את הטרויאנים, הדבר היחיד שהוא אומר להם הוא - בטוקבקית - "כנסווווווווווו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111"

והם נכנסים...:-((

* "AVG" - יחסית, הפחות-גרועה מכולן - אבל, זאת רק אם לא אכפת לכםן, שמחשבכםן יעבוד בקצב של חילזון זקן... אה, וגם איננה מוצאת את כל הוירוסים, הסוסים, ושאר מרעין-בישין.

* "A squared" תכנה חינמית חמודה - אבל, אם בפועל אין היא מוצאת את הטרויאניים, שהקימו מושבה קטנה על הארד-דיסקי, אז מה, בעצם, יש לי ממנה?

2. נגני-מדיה:

* "ריל פלייר" - ראו למעלה.

* "ו'ינדוו'ז מדיה פלייר", גרסת 10 ומעלה - אההההההההה!!!!!!!!!!!!!!

סרט-אימה יותר מזעזע ומחריד מזה, לא ראיתםן - זה על-בטוח!! ברגע שהושלם ה"שדרוג" (דרדור, לדעתי...) מגרסה 9 ל-10 או ל-11, הדבר הראשון, שהזוועה הזאת עושה, הוא לקשר לעצמה את כל קבצי-המדיה כולם - כן, כל מה שראיתם נפלא, ב"VLC", כל מה שנוגן בצורה פשוט מושלמת ב"ווין אמפ" - הכל הכל הכל, מקושר עתה ל"מדיה פלייר" 10 או 11 - ואו שיעלה בה, או (הסביר הרבה יותר) שלא.

אל תעשו זאת!!!! אל תשדרגו את "ו'ינדוו'ז מדיה פלייר 9" לעולם!!!

ואם עשיתםן זאת בכל-זאת...

א' - תנחומיי. הלך לכםן הערב.

ב' - אוקיי. גשו ל"לוח הבקרה" --> "הוספה או הסרה של תוכניות", בחרו ב"ו'ינדוו'ז מדיה פלייר" ולחצו על "הסרה". זה אמור לזרוק את הנגן הזה, בחזרה לגרסתו הקודמת - שאינשאללה, זה אמור להספיק (בתקווה).

ג' - התקינו מחדש את VLC ואת WIN-AMP וקשרו אליהן, את כל מה שהיה מקושר אליהן לפני השגיאה הנוראה, לפני הטעות הגורלית, של שדרוג-האסון הנ"ל.

ד' - פנקו את עצמכםן ביום הבא. זה בסדר - הרווחתםן זאת ביושר...

3. דפדפנים.

* "נטסקייפ" - אסון. פשוט - אסון. לא זו בלבד, שבעברית הוא קטסטרופה - הוא, פשוט, יקרוס ויסגר, מדי פעם בפעם, ללא כל סיבה נראית לעין. בהשוואה אליו, "אקספלורר" הוא גן-עדן. וזה יותר גרוע, ממה שזה נשמע.

* "פאייר-פוקס" - בסדר, בגלישת-כרטיסיות, הצגת קיצורי-דרך בשורת-הקישורים ועוד, הוא הרבה יותר מוצלח מ"אקספלורר", אבל, מצד שני... מעבר לזלילת-הזכרון הפתולוגית, לכתוב בו תגובות, דואלים, פוסטי-בלוגים ועוד בעברית...

בואו נגיד, שבתור זיין-שכל גאה ומתקדם, איבדתי, מן-הסתם, יותר משנת-חיים אחת או שתיים, בנסיונות-נפל מטריפי-דעת ומרצחי-עצבים, על הניסיון האומלל, לכתוב את הנ"ל בעברית באמצעותו. זה פשוט סיוט: הסמן הולך לאן שמתחשק לו, הלחצן "HOME" והלחצן "END", שולחים אותך לכל-מיני מקומות אקראיים במובנים מוחלטים (וצריך דוקטורט בפיסיקה ע"מ להבין את החוקיות בזה, חוששני...), פה ושם, הסמן סתם נעלם ואתה כותב, מבלי שתדע, מנין ולהיכן האותיות הלכו ובאו, האפשרות למחוק נעלמת ועוד. את התגובה הזאת, למשל, אני כותב באקספלורר - פשוט, על-מנת לשמר את שפיות-דעתי.

מעבר לזאת - לעתים קרובות *מאד*, חברות וחברים, לחצנים לחיצים ב"אקספלורר" - יופיעו כסתם קישוט גרפי, או טקסט שאינו-קישור כלל, ב"פאייר"...

ואחרון-אחרון לא חביב בכלל: אם בחרתםן להגדיר את "פאייר" כדפדפן-המחדל אצלכםן, אז מסבה בלתי-מובנת כלשהי, גם כשתפתחו את "אקספלורר" ותקלידו כתובת אצלו, ייפתח האתר - ב"פאייר"...

ויש עוד חסרונות, עדיין לא מניתי את כולם. ועל צריכת-הזכרון המטורפת, כאמור, עדיין לא דיברנו. אז, נכון - בגלישה *באנגלית* (ולפעמים גם בעברית, תלוי), יש יתרונות רבים ל"פאייר", על-פני "אקספלורר": הרבה פחות מסורבל, הרבה יותר ידידותי לגלישת-כרטיסיות, ארגון הסימניות בשורת-הקישורים (ומחיקתן משם...) ועוד. הפתרון המסתמן: הגדרת "אקספלורר" כדפדפן ברירת-המחדל ושימוש בשניהם, פעם בזה ופעם בזה - עד שיקום מלך חדש בעולם-הדפדוף האינטרנטי - ויירש, בשעה טובה ומוצלחת, את שניהם כאחד.

טוב, תמיד יש עוד מה לכתוב, אבל זה די והותר, לתגובה אחת ברשת...
סופר, משורר, עורך, הוגה-דעות, פובליציסט, אינטלקטואל, מתרגם, רעיונאי ("קופירייטר"), מעצב והומוריסטן רחובותי מקורי ביותר, בעל עמדות שמאלניות אולטרא-רדיקאליות בכל נושא ונושא. בשנים 2005-2007 למדתי, באוניברסיטה העברית - הר הצופים (לימודי הודו, בורמה, רוסיה, פולין ואוקראינה, לשון עברית ומעט בלשנות כללית). יליד-רחובות (1975) והתגוררתי גם בתל-אביב (1998-1999 ו-2001), בבודאפשט (1998), בחיפה (2004-2005) ובירושלים (2005-2007). מרקסיסט, אנארכיסט, נודיסט, דאואיסט, רומנטי מאד, מחבק-עצים ומבטל-מגדר. מאמין בדת הפרדס.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב