דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רפלקסולוגיה קואורדינטיבית בקריאה הדמייתית אינטואיטיבית בכפות הרגליים 

מאת    [ 13/01/2008 ]

מילים במאמר: 473   [ נצפה 3463 פעמים ]

רפלקסולוגיה קואורדינטיבית
בקריאה הדמייתית אינטואיטיבית בכפות הרגליים
מאת: שמואל זיידל
קריאת האישיות בכפות הרגליים, היא נושא שרבות מדובר בו, וכאילו הפך לגולת הכותרת של לימודי הרפלקסולוגיה. נושא זה אינו פשוט כלל ועיקר מאחר והנתונים והתופעות המתגלים בכפות הרגליים אינם עומדים כנתונים אבסולוטים וזקוקים לאינטגרציה מחשבתית.

בדרך כלל ועל פי רוב, הלומדים והרוכשים ידע בנושא זה סובלים מקוצר רוח, משמע, קיים עניין רב ברכישת וקבלת סמכות ומתכונים, כאילו זה ידע טהור. למעשה ובפועל רוב הלומדים מעונינים באוכל הלעוס של המורה המדריך אותם. תלמידים אלה פחות מעונינים בפיתוח החשיבה האינטואטיבית שלהם, ושלא במודע הכל נהפך סכמתי ושבלוני, קריאת אישיות בכפות הרגליים לוקה בהתערבות, לעיתים גסה, בנפשו, ברוחו ובגופו של אדם, והיא נעשית באמצעות השערות נעולות אשר אינן מאפשרות פיתוח חשיבה והדמיה. בנושא זה קיימת הדדיות, כי מורים אינם נותנים מפתחות לחשיבה יצירתית אלא מספקים את תוצרי ותהליכי המחשבה שלהם, למעשה מעבירים את האוכל הלעוס שלהם. תהליך עיכול וקבלה של אוכל לעוס מהיר וחודר למחזור חילוף החומרים הגופנפשי מבלי להתעכב בפיתוח הדמיון והחשיבה היצירתית. תהליך הלעיסה חשוב לכל תלמיד ותלמיד והוא אשר מזין,במידה ומועבר בצורה טובה, את החשיבה האינטואטיבית- הדמייתית. במאמר מוסגר, חשיבה אינטואטיבית היא בבת עינו של כל מטפל ומטפל בגישות של הרפואה הטבעית, היא זו שמזינה את היצירתיות והיא זאת שבכוחה לגשר עם הרפואה הקונבנציונלית. תהליכי הגילוי והחשיפה של התלמידים מביאים סיפוק, אושר ומרוצות עצמית, כאילו נתגלתה על ידם תגלית אישית, למרות שאין חדש תחת השמש.

כאן נשאלת השאלה, איך מפתחים מחשבה אינטואטיבית הדמייתית הנחוצה כל-כך לנושא קריאת כף רגל?

יש לצאת מתוך הנחה כי האדם מורכב מאין כמותו, והניסיון להבין את רבדיו הרבים דורש סוג מחשבה מעמיקה אשר בה כל רובד נגלה הוא תשתית לרבדים הגלומים. הליכה בדרך זו איננה מובילה לשום קצה כי מה שנחוץ ומה שצפוי זאת הדריכות וההקשבה לבלתי צפוי. על-מנת להיכנס לפסיפס מורכב של אישיות האדם חייבים בהרבה ידע ומיומנות כדי לרקום את הרקמה העדינה והמורכבת. באופן תיאורטי אולי היה אפשר להתבונן באלפי כפות רגליים, לרכוש נסיון ויכולת להפוך את פירותיו לדבר מסודר וממודר כדי להזין את המפגשים עם כל זוג כפות רגליים חדשות.

האם קיימת באמת אפשרות כזאת?

קריאת כף רגל אינטואיטיבית הדמייתית מטרתה פיתוח וטיפוח התבוננות אחרת, ההדמיה היא כמגע ויש בה התבוננות פנימית, התהליך הוא פיתוח והתפתחות אישית. בתהליך ההכשרה של קריאת כף רגל אינטואיטיבית הדמייתית יש צורך להקשיב אחד לשני בעבודת צוות, של חשיבה ולהקשיב לתהליכי החשיבה שבך פנימה. ההקשבה הפנימית היא כעין התבוננות בנוף הפנימי ללא ביקורת, לראות פנימה כבטיול בטבע. ההתבוננות ההדמייתית משולה לתהליכי מפגש עם כפות רגלי אנשים רבים. במפגש מסוג זה יש רכישת ניסיון רב. העיניים הפנימיות מאמנות ומפתחות את העיניים החיצוניות, והעיניים החיצוניות מאמנות ומפתחות את העיניים הפנימיות. בהמשך, כל מפגש עם כפות רגלי אנשים יהיה בין מסת הנוף הפנימי של המטפל לבין הנוף החיצוני של המטופל. יש לצאת מתוך הנחה כי כל מחשבה אינטואיטיבית הדמייתית יש לה מציאות ממשית, לכל מניפולציה מחשבתית קיימים טיפוסי אישיות ביקום.

כחול אשר על שפת הים
כך הוריאציות והניואנסים
ללא סוף וללא קו גמר
שמואל זיידל



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב