דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


Timeline. זה העסק שלי 

מאת    [ 15/07/2012 ]

מילים במאמר: 872   [ נצפה 2799 פעמים ]

 

די מדהים. עברו כבר מספר חודשים מאז פרץ ה-Timeline לחיי העמודים העסקיים בפייסבוק ויכולת לצפות, בנאיביות מסויימת, שכולם, אבל, כולם רצו ליישם. ברור שלא. חידושים, ובמיוחד בזירה החברתית, ממשיכים להפחיד אנשים. אז נכון, עמודי פייסבוק עסקיים כבר אינם חזון נדיר במחוזותינו. יותר ויותר עסקים הבינו את התועלת שבנוכחות ברשת החברתית חובקת העולם ודי התרגלו למראה התכלכל שמקבל את פני לקוחותיהם, אבל, קצב השינויים בפייסבוק שווה לקצב בו מרק צוקרברג מחליף כפכפים. מרביתם אינם דרמטיים, אבל בהחלט מצריכים היערכות מחודשת ועוד קצת תשומת לב. 

במבט שטחי, נראה שהוספתו של ה-Timeline (ציר הזמן) לעמודים העסקיים, אין לה הרבה מה להציע למשתמש העסקי, אבל, מבט מעמיק יותר מגלה כי הפורמט החדש הוא בעל פוטנציאל רב לקידום העסק ולניהול קשרי לקוחות.  

מה, אם כך מומלץ לבעל עסק ליישם בעמוד החדש/ישן שלו? הנה כמה טיפים בסיסיים שלוקטו מאינספור היועצים והמומחים לרשתות חברתיות:

השתמשו בתמונת שער אטרקטיבית

זהו אחד השינויים הבולטים ביותר בהם תבחינו בתחילה כאשר תראו את פורמט ה-Timeline. תמונת השער היא צילום גדול המופיע בראש עמוד המותג בפייסבוק, לכן רצוי להשתמש באפשרות זו באופן יצירתי ולהעלות תמונה אטרקטיבית מבחינה ויזואלית. בנתונים הטכניים, תמונת השער צריכה להיות בגודל 851X315 פיקסלים ובכלל פייסבוק מציעה להעלות תמונות ברזולוציה גבוהה. כדאי לא לכלול בה מחירי מוצרים, הפניות, דרכים ליצירת קשר וכו'. משתמשי טוויטר משתמשים בתמונת הרקע שלהם כדי להכיל מידע כזה, אבל ה-Timeline של פייסבוק אינו מתיר זאת. יש ברשת לא מעט דוגמאות חביבות למותגים ואנשים פרטיים שמנצלים את יכולת ה-Timeline כדי להפגין יצירתיות לשמה, מה שבהחלו מוסיף לחן של העמוד. 

*תמונת פרופיל

תמונת הפרופיל ממוקמת בדיוק מתחת לתמונת השער ומעט חופפת לה. פייסבוק ממליץ להשתמש   במקום זה כדי להציג את הלוגו שלכם בגודל 180x180 פיקסלים. יתר על כן, גם כאן, אתם יכולים להיות יצירתיים ולהכליל את הלוגו כחלק מתמונת השער. 

* נצלו את ההזדמנות לספר סיפור

אנשים אוהבים להקשיב לסיפורים. ה-Timeline הוא כלי שבעזרתו ניתן לספר סיפורים גדולים לקהל הצרכנים שלך ולגרום לכך שהם יכנסו שוב לעמוד שלכם לשמוע עוד. הפורמט מאפשר לחברות, עסקים ומותגים, להציג את ההיסטוריה שלהם, את ההישגים לאורך שנים ולספר לעולם כיצד הפכו לכה מצליחים בהווה. בסיפור המתמשך הזה כדאי לשלב תמונות הסטוריות, סרטונים רלבנטיים, אבני דרך ושאר זוטות.   

*הדגשת פוסטים

לא כל העדכונים שווים בחשיבותם. קיימים כמה עדכונים ופוסטים שתרצו בוודאי להדגיש יותר וזה בדיוק מה שה-Timeline מציע. הדגשת העדכון על ציר הזמן מתבצעת בצורה פשוטה ע"י לחיצה על אייקון הכוכב   שממוקם בפינה הימנית העליונה   של הפוסט שאתם רוצים להדגיש והלחיצה תגדיל את רוחב הפוסט מטור למלוא רוחב המסך.

* נעיצת פוסטים למשיכת קהל

ה-Timeline מאפשר לנעוץ פוסטים בראש העמוד. ניתן להשתמש בתכונה זו כדי לשלוח את המעריצים למקום שאתם רוצה שהם ילכו אליו, או למקד את תשומת הלב שלהם. שווה אם כך לנעוץ הודעות עדכונים על תחרויות, הגרלות, מבצעי פסח, או כל קריאה אחרת לפעולה. 

* שימוש באבני דרך כדי לציין אירועים עיקריים

שווה להוסיף על ה-Timeline אבני דרך (milestones) לאורך השנים כדי לציין צמיחה, הישגים וכו'. נשמע כמו שכתוב ההסטוריה? ובכן, כן... זהו חלק מהסיפור שאתם מספרים לכולם   כשאתם משתמש   בציר הזמן. לחצו על אייקון הספר שממוקם בעדכון סטטוס בוקס ואז תתבקשו להוסיף כותרת, מיקום, תאריך, פרטים ותמונות.

* עשו שימוש באפליקציות

הטאבים שהופיעו בעבר בפורמט הישן הוחלפו באפליקציות. כך ניתן להריץ פעילויות דוגמת תחרויות, RSVP והגרלות. בשימוש נכון ניתן להשתמש באפליקציות גם ליצירת קריאה לפעולה, בסגנון של "הצטרפו כאן", או "כנסו לכאן".  

* פוסטים עשירי מדיה

אם כבר בחרתם לספר סיפורים, אנא עשו זאת תוך שימוש במגוון סוגי מדיה, כמו טקסט, תמונות, וידאו ושאלות כדי לשמור על עניין הקה

* עשו שימוש בהודעות פרטיות

הנוהל החדש מאפשר לאוהדי המותג לקיים שיחות פרטיות עם המותג, מה שיכול בהחלט לשמש ככלי לסינון "רגשות שליליים", כלפי המותג, על ידי ניהול הדיאלוג הרחק מעיני הציבור. 

* Facebook Offers

הכלי החדש שמדברים עליו כבר כמה זמן, ה-Facebook Offers יאפשר לעסקים, כשייכנס לשימוש, לשלוח הצעות באופן ישיר לקהל הצרכנים. נחכה בסבלנות.

וכדי לסבר את העיין, הנה כמה מותגים שעושים זאת טוב מהאחרים:

https://www.facebook.com/Starbucks

דוגמה נהדרת לשימוש הנכון ב-Timeline. במקום לשים תמונה של חנות או ספל קפה בנאלי, הויז'ואל שבחרה רשת הקפה הפופולרית בעולם, עושה עבודה נפלאה לחיזוק המותג. גם הסריקה אחורה מוסיפה ניקוד לרשת שיודעת תמיד לעשות את השילוב הנכון בין טקסט אמיתי לתמונה משכנעת. 

https://www.facebook.com/Macys

מייסיס, עם הלוגו המאוד מפורסם שלה, שמופיע על אינספור שקיות שישראלים סוחבים ברחובות ניו-יורק, שמו בפרונט את תמונת הסניף בהרלד סקוור (שתמיד מעלה אצלי זכרונות ממסעות קניה מוצלחים) ומעלים באופן מעורר התפעלות כנים בקצב מטורף ולא שוכחים על הדרך לענות לאינספור שאלות של לקוחות מוטרדים. מה שעוד נחמד כאן זה לראות כיצד המותג מלייקק במרץ מותגים אחרים הרלבנטיים לו ובינהם מעצבים ידועים כאלה ואחרים (שכמובן נמכרים בחנויות הרשת).

https://www.facebook.com/GE

החבר'ה של הענקית הזו, ג'נרל אלקטריק, מדגימים יותר מכל כיצד חברת על ומותג כה ותיק יכול לעשות שימוש מדוייק וקולע במדיה החברתית. הם עשו שימוש נפלא לא מזמן ביכולות של אינסטגרם ועכשיו מפגינים את היכולת בקמפיין החמוד להפליא celebrate & power WHAT WORKS המשלב תמונות של אינספור משתמשים. 

 https://www.facebook.com/cocacola

ואי אפשר בלי הענק האדום. העמוד של קוקה קולה, שנולד בכלל על ידי המשתמשים עצמם, ממשיך בעמוד הפייסבוק המתוקתק להפליא שלו, להדגים איך הופכים למותג על. אני אישית חולה על הדוגמאות המאוד חביבות של קמפיינים מהעבר והשילוב של מסמכים מקוריים (למשל, המכתב שנשלח מהחזית בשנת 1918...

 

 

 

נחום דוניצה הוא המייסד והבעלים של סוכנות יחסי הציבור, דוניצה תקשורת-DMC, ושל סוכנות המדיה החברתית newPR.co.il. דוניצה תקשורת-DMC, מתמחה בפעילות קשרי עיתונות, ייעוץ תקשורתי-שיווקי ויחסי ציבור, עבור חברות מתחומים כלכליים שונים.  newPR מסייעת לחברות ולארגונים לנווט בביטחה בזירת הרשתות החברתיות.  http://www.newpr.co.il/ http://www.dmc.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב