דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימון אישי - האם זה מתאים לך? 

מאת    [ 13/01/2008 ]

מילים במאמר: 1384   [ נצפה 1944 פעמים ]

אימון אישי – האם זה מתאים לך? 

לאחרונה מתייעצים איתי רבות בנושא: "היכן עדיף לעבור קורס למאמנים?". בירור קצר מעלה כי לרוב השואל אינו רוצה להפוך למאמן, אלא בעיקר לחוות את הנושא כדי להכירו מקרוב ולרכוש לעצמו כלים שיעזרו לו בעבודה היום-יומית.לעבור מסלול הכשרה מלא במקצוע האימון, אכן מביא הכרה טובה של הנושא – אבל לא תמיד זהו הפתרון המיטבי.לכל אותם מתלבטים ומתעניינים, אנסה להביא כאן שלוש דרכים שונות להשגת ידע זה ולפרט את היתרונות והחסרונות שבכל אחת מהן.

לפני שאפרט את האפשרויות, אקדים ואסביר מהו אימון. 

מה זה אימון?

אימון זו שיטה העוזרת למתאמן להגשים יעדים, שעד כה לא הצליח להגשימם, בתחומים שונים.אימון אישי יכול לעזור לפתור בעיות ספציפיות כגון: "אני מרגיש תקוע בעבודה, אני רוצה להתקדם מהר יותר". אולם פעמים רבות, מטרת האימון היא פחות ספציפית - המתאמן מרגיש תקוע באופן כללי, לא ממומש וזמנו מתבזבז ללא כיוון מוגדר או לכיוון שאינו מתאים. במקרים אלו, מתבצע תהליך אימוני שמטרתו הראשונית היא למצא את הכיוון הרצוי – לראות מהן השאיפות הכמוסות, השאלות הבלתי פתורות והערכים המובילים את המתאמן. לאחר מכן, אפשר למקד את האימון לפי התגליות של השלב הראשוני.  למרות ההתמקדות במטרות ספציפיות במהלך האימון, התהליך כולל הצפה של בעיות וחסמים שהמתאמן אולי כלל לא היה מודע להם, ומאפשר לו להתמודד איתם. הניסיון מראה שהתמודדות זו,פותחת בפני המתאמן אפשרויות ותובנות שפותחות לו דרכים חדשות הרבה מעבר לנושא האימון הספציפי.אימון אינו טיפול פסיכולוגי. מדובר בתהליך אקטיבי, ולפעמים סיזיפי שנועד לפתור בעיות ספציפיות בכדי לקדם את המתאמן ליעדים שהציב לעצמו. אם המתאמן לא יפעל באופן אקטיבי – מטרת האימון לא תושג ולא תהיה משמעות או תכלית לתהליך כולו.  

איך ניתן להבין יותר על התחום?

  • לקרוא על הנושא
  • להרשם לקורס למאמנים
  • לעבור אימון אישי

  לקרוא על תחום האימון:

האם קריאה על הנושא תתן לי היכרות טובה עם התחום וכלים שיעזרו לי בעבודתי הנוכחית?ייתכן שכן. יש אנשים שקל להם ליישם בפועל את מה שלמדו  באופן תיאורטי, לא אצל כולם המצב הוא כזה. אם בחרתם בלימוד עצמי חפשו מאמרים מקצועיים המדברים על נושאים אותם אתם חווים בעבודה או בחיים האישיים זה יכול לעזור.

המחיר:זול מאד עד אפסי.

היכן ניתן למצא אינפורמציה?כמו כל נושא היום – האינטרנט מהווה מקור בלתי נדלה לאינפורמציה מעניינת ומקיפה בנושא. אתרים של מאמנים, מאמרים בנושא אימון, פורטל המאמנים, אתרים של בתי ספר לאימון ופורומים של אימון. הכל נגיש, מפורט ומזמין.כמו כן קיימים ספרים מצוינים בתחום, בשנים האחרונות יצאו מספר ספרים טובים גם בעברית.   

להרשם לקורס מאמנים:

האם קורס בסיסי למאמנים ייתן לי היכרות טובה עם התחום וכלים שיעזרו לי בעבודתי הנוכחית?

בוודאי! זוהי מטרת הקורס. הבנה והכרה טובה יותר של התחום מושגת בכל הקורסים הטובים למאמנים, היא מושגת בעיקר בזכות ההתנסות האישית שעוברים המאמנים המתלמדים בקורסים אלו. קורסים למאמנים הם עוצמתיים מאד, התהליך האישי שעובר כל מתלמד בקורס הוא משמעותי והשיתוף בקבוצה כולה מוסיף לעוצמה וללימוד. זהו בהחלט לא "עוד קורס". יש הרבה עבודת חקירה עצמית, הרבה לימוד והפנמה. הקורס ייתן כלים בסיסים למאמן, בכלים אלו ניתן כמובן להיעזר גם בעבודה ובחיים האישיים ולא רק לצורך אימון אחרים.

המחיר:קורס בסיסי למאמנים באחד מבתי הספר הרציניים מתומחר בסדר גודל של עשרת אלפים ?.מאמן טוב, עובר תמיד הכשרות נוספות על הקורס הבסיסי, מחיר הכשרות אלו מתחיל לרוב ב5000 - ועולה כמובן בהתאם לסוג ומספר ההכשרות הנוספות. כך שאם אין בכוונתכם להפוך ל"מאמנים שרלטנים", כדאי שתקחו בחשבון גם סכומים אלו.

איך בוחרים קורס אימון?

  • נסו להגיע ע"י המלצות ממישהו שאתם מכירים – בררו איזה סוג אנשים לומדים בבית הספר, כמה מתוכם הצליחו בתור מאמנים ידועים.
  • בדקו את האתר של בית הספר לאימון, קראו פרסומים ומאמרים שנכתבו ע"י הסגל הבכיר. בררו כמה זמן קיים בית הספר לאימון.
  • בדקו את היקף הקורס – מספר שעות, האם זמני השעורים מתאימים לכם. ישנם קורסי ערב וישנם קורסים המתמקדים בסופי שבוע, אין צורך לעזוב את העבודה בכדי לעבור קורס למאמנים.
  • בררו אילו קורסי המשך והתמחות נוספים, מתקיימים בבית הספר הזה.
  • רוב בתי הספר מקיימים ערבי הכירות בחינם – השתתפו בכמה ערבי היכרות כאלו וערכו השוואות.

אני בחרתי בזמנו לעבור הכשרה בCoaching Academy  לאחר שבררתי על מנהלי בית הספר, בדקתי את האתר והשתתפתי בערב היכרות. מערב ההיכרות למדתי שהקורס מיועד לאנשים הרוצים לעשות פריצת דרך משמעותית בחייהם ולהיות מאמנים למתאמנים כאלו וזה מה שמשך אותי דווקא לבית הספר הזה. אני מכירה מאמנים אחרים, טובים ומוכשרים, שאותה סיבה בדיוק הרתיעה אותם והם העדיפו לעבור הכשרה במקום אחר. 

האם האימון האישי שעוברים במסגרת הקורס מהווה תחליף לאימון אישי?

ברוב בתי הספר לאימון, מקבל המאמן המתלמד, מספר שעות עם מאמן אישי. בדרך כלל האימון מתנהל סביב האג'נדה של הקורס ז.א שיחות האימון ומשימות האימון ייקבעו לפי תוכנית הלימודים  בקורס. יש כאן סתירה מוחלטת לעיקרון חשוב באימון, לפיו המתאמן הוא שקובע את האג'נדה. המאמן לא אמור להוביל את המתאמן לפי אג'נדה שהוא קבע מראש.בתור מי שאימנה בעצמה בקורס לאימון , נוכחתי לדעת שהאימון האישי במהלך הקורס, נותן תמיכה למהלך הקורס בלבד. המאמן דואג שהמתאמן שלו יפיק מהקורס את המיטב. האימון בקורס נותן הבנה טובה יותר לגבי איך נראה תהליך אימוני, אך אינו יכול להוות תחליף לאימון אישי. חשוב גם לדעת שהאימון האישי שעוברים במהלך הקורס, מתבצע ברוב המקרים ע"י מאמנים מתחילים, לעיתים מאמנים שזה עתה סיימו בעצמם את הקורס הבסיסי. 

לעבור אימון אישי:

האם אימון אישי ייתן לי היכרות טובה עם התחום וכלים שיעזרו לי בעבודתי הנוכחית?

בוודאי! אין כמו החוויה האישית בכדי להבין איך זה עובד והאם תחום האימון "מדבר" אליך.הכלים שתקבל בתהליך זה יהיו כלים המותאמים לך אישית, תלמד להשתמש בהם ולראות איך הם משפרים את הישגיך וכך תוכל לעזור גם לאנשים בסביבתך הקרובה. כלים כגון – הקשבה, זיהוי פרדיגמות מעכבות, העצמה ועוד יכולים לעזור לך גם בעבודה עם עמיתים למקצוע.תהליך האימון, הוא גם תהליך של למידה – אתה לומד להכיר את עצמך, את גבולותיך ותשוקותיך. אתה לומד להשתמש בכלים שיעזרו לך להתקדם לעבר מטרותיך.

המחיר:אימון אישי בנוי לרוב מסדרה של 12 פגישות שבועיות. מחיר פגישה כזו נע בין 200 - ל500 - אצל מאמן מבוקש ביותר. וניתן למצא גם סידור זול יותר, אם פונים למאמן מתחיל או משלבים באימון התכתבות באינטרנט או שיחות טלפון כתחליף לחלק מפגישות פנים מול פנים. כך  שמחיר של כ2500 ?  הוא בהחלט סביר לתהליך אימון בסיסי.

איך מוצאים מאמן טוב?תחום האימון בארץ פרוץ ולכן חשוב לעשות מעט "שעורי בית" לפני שבוחרים מאמן. כמו כן חשוב לדעת שמאמן שמתאים לאחד, לא בהכרח יתאים לאחר.להלן מספר עצות בסיסיות לבחירת מאמן.

  • בדקו היכן הוכשר המאמן, כמה שעות לימוד ובאיזה בית ספר למד?
  • בקשו ניסיון קודם והמלצות – עדיף המלצות מאנשים שאתם מכירים אישית.
  • בררו מהם תחומי ההתמחות שלו, עוזר אם תחום ההתמחות מתאים לתחום בו אתם מעוניינים להתאמן.
  • אם יש למאמן אתר אינטרנט , קראו בו, ראו האם אתם מתחברים לחזון שלו ולראיית העולם שלו?
  • מאיזה תחום מגיע המאמן? חלק ניכר מהמאמנים בארץ, הגיע לתחום האימון לאחר קריירה בתחום אחר. מהו אותו תחום, האם הידע והתובנות שלו מהרקע הקודם, יכולים לשרת אתכם בתהליך האימון? למשל, אם המאמן הגיע מתחום השיווק, ובקשת האימון שלכם מדברת על שיווק העסק החדש, ייתכן מאד שמאמן זה יתאים לכם יותר ממאמן שהגיע מתחום ההוראה, למשל.
  • ולבסוף – שיחת היכרות ראשונית. יש מתאמנים שמתחברים למאמן מסוים ובשבילם הוא הכי מתאים ולאחרים – לא.

  איך מפיקים את המקסימום? 

למאמן (coach) יש מספר כלים אימוניים אותם הוא לומד ומשפר כל הזמן, אבל מה שהופך מאמן למאמן טוב, הנותן ערך ממשי למתאמניו, הוא האישיות שלו עצמו. מאמן שמשקיע בפיתוח שלו כאדם ויכול להוות מודל למתאמן, הוא מאמן שיש לו מה לתרום למתאמניו. ולא בכדי, בקורסי האימון הבסיסיים עובדים בעיקר על האישיות וההיכרות של המשתתף עם עצמו והתפתחותו קודם כל כאדם שלם. התמקדות זו, אגב, ממשיכה גם בקורסי אימון מתקדמים ולאורך כל הקריירה של המאמן. מי שהולך לקורס למאמנים רק כי הוא מרגיש לא ממומש ולמעשה לא יודע מה מתאים לו, ייתכן וימצא את התשובות בסיום הקורס, אך יפיק מהקורס הרבה פחות מאדם שכבר עבר תהליך ראשוני כזה ויכול במשך הקורס להתמקד בתחומים החשובים לו. 

לכן הצעתי לכם, לפני שמוציאים סכומים גדולים על משהו שניתן לקבל טוב ממנו בהרבה פחות כסף, חישבו שוב. קחו מאמן אישי ותראו איך זה עובד ואיך זה מרגיש לכם. אל דאגה, אם בעקבות תהליך האימון החלטתם שלהיות מאמנים זה ייעודכם בחיים, תרשמו לקורס ותדעו להפיק ממנו את מלוא הפוטנציאל ולקבל תמורה מלאה לכספכם. 

 

איילת שטיין ? מאמנת אישית ועסקית

החופש שלך ליזום שינוי

www.ayelet-stein.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב