דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיול לקברי צדיקים בצפת, הר מירון ועמוקה 

מאת    [ 11/07/2012 ]

מילים במאמר: 370   [ נצפה 4031 פעמים ]

  יפה כמו תמונה: צפת

 צפת הינה עיר שיושביה אנשי רוח, אמנות ותיירות, הממתיקה סודות מהעבר. אלא שלא מדובר באווירת הקדושה המיסטית בלבד שהופכת אותה לאטרקטיבית למטייל – גם האוויר הגלילי הצח בעיר הגבוהה חודר במלואו לריאות ומפיח חיים. נופי הגליל המונחים למרגלותיה שופעים בכתמי ירוק ותכול, וכיפת החרמון הצחורה מעטרת את קו הרקיע ביום חורף בהיר.

סמטאות צפת אפופות מיסטיקה ומסתורין והרחובות העקלקלים והמתפתלים על הגבעות שלה צופנים הפתעות למטייל המתחיל. כך, למשל, במהלך שיטוטי ברחובות הבחנתי בבתי הכנסת הקטנים שניגונים וזמירות בקעו מהם ואף בירכתי לשלום את חסידי האר"י הקדוש לבושי הלבן שהתהלכו מחויכים לצידי. ואילו כרזות הרחוב הצבעוניות הזמינו אותנו ללמוד נומרולוגיה ואסטרולוגיה קבלית או את רזי ספר הזוהר מפיו של רב ששמו הולך לפניו המגיע במיוחד לעיר.

חגיגת מוזיקה נשמה יהודית. כליזמרים מנגנים בצפת בכל פינה

 

בהמשך הסתנן לאוזניי צליל של נעימה צוענית, ובפנייה לסמטה הבאה הבחנתי בכלייזמר המפליא בניגוניו על קלרינט משופשף שקרץ לי בעינו. צמד ילדים מנומשים ומגודלי פאות רצו מחצר סמוכה, סבבו אותו וצהלו תוך הנפות ידיים קצביות במופע מחול מאולתר לכבודי, ואז נעלמו כלעומת שבאו.

 

 

הייתה זו עוד תמונה צפתית, אופיינית לצהרי היום.

הגירוי המוזיקלי כמו פתח בפני צוהר נסתר יחד עם המלמולים ביידיש של אברכים צעירים שליטפו את אוזניי הסקרניות. החלטתי להעמיק בתוך הרובע היהודי, שם הבחנתי בבתי הכנסת העתיקים שלהם תקרה מוגבהת. העבר העשיר ניבט מהצבעים הדהויים של העיטורים המיוחדים ומספרי התורה העתיקים שעדיין היו שמורים בין כותליהם.

לאחר מכן החלטתי לשים פעמי אל הרובע הערבי, שם קמה קריית האמנים. בתוך הבתים המרהיבים צצו גלריות מרשימות, ותמונות וחפצי חן   מילאו את חלונות הראווה. ביניהן, בחנויות הצרות, שקדו האמנים המקומיים על מלאכת ידם והציעו תפילין מעוטרים, כיפות רקומות וכלי כסף תוצרת יד לכל מזדמן. כשנכנסתי לאחת החנויות, מוכרת חרושת קמטים ומאירת עיניים טפחה על כתפי בחום ואמרה: "לא חשוב המחיר חביבי, שלם כמה שיש" – העיקר שייעשה שימוש באמנות שלה. אך אל דאגה: התחושה השלטת בצפת היא שכאן לא עובדים בשביל כסף, אלא בשביל מצווה.

 

בהר מירון נמצאים קברי צדיקים רבים: רבי יוחנן הסנדלר, רבי הלל ותלמידיו, רבי שמאי ותלמידיו ואחרים וגם  כסא אליהו הנביא, אנו נבקר בקבר רבי שמעון בר יוחאי ונדליק נר לזכרו במקום בו ההילולה הגדולה כל ל"ג בעומר.

להמשך קריאה ולהרשמה, היכנסו: טיולים ואגדות

אני יזם סדרתי בפנסיה עם קוצים בתחת. כתחביב וכתרומה לעם ישראל אני מפעיל את "טיולים ואגדות" - טיולים וארועי מוזיקה ללא תשלוםhttp://meny.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב