דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אוסמוזה הפוכה - מערכת לטיהור מים 

מאת    [ 10/07/2012 ]

מילים במאמר: 404   [ נצפה 1901 פעמים ]

אוסמוזה הפוכה הינו תהליך פיזקלי המשמש כמסנן במערכות לטיהור מים. מסנני אוסמוזה הפוכה מבטיחים מים איכותיים לשתייה, בישול והכנת אוכל לתינוקות. זוהי מערכת שמונעת הצטברות של אבנית, חיידקים ומתכות כבדות, תוך שמירה על החומרים הבריאים שנמצאים במים, כמו סידן.

כאשר משתמשים במערכת על בסיס אוסמוזה הפוכה המים מטהרים והופכים לטובים לשתייה. כמות המינרלים בהם נשארת באותה רמה. מערכת האוסומוזה ההפוכה מסננת את המים, ושליש מהם הופכים לטובים לשתייה. שני השליש הנותרים טובים להשקיה או שטיפה. קיימת האפשרות לשפר את המערכת כדי שהיא שתוכל להרוג חיידקים וכימקלים הנמצאים במים. בארץ, כדי לשמור על מים ללא חיידקים, משתמשים בכלור. המערכת תסנן את טעמו של הכלור ותותיר את המים נעימים לשתייה וחסרי חיידקים.

מערכות טיהור על בסיס אוסמוזה הפוכה מסננות את המים בחמישה שלבים:

תחילה, המסנן מונע מעבר של לכלוך, חלודה וחול, כלומר חלקיקים 'גסים' שצפים במים. תהליך זה נעשה על ידי פילטר פוליפרופילן בדרגת סינון של חמישה מיקרון.

לאחר מכן, יעברו המים במסנן בו יש פחם פעיל. הפחם סופג אליו את הכלור, ומשאיר את המים ללא טעמים לווי או ריחות.

בשלב הבא, המים יעברו תהליך פעפוע ויעברו דרך קרום. הקרום מונע מעבר של האבנית, מתכות כבדות, חומרי הדברה, רעלים. המים, כדי לשמור על ניקיונם, עוברים אל כלי סניטרי.

השלב האחרון מפוצל לשני תהליכים, בהם המים עוברים דרך מסנן ש'מבריק' אותם. קודם כל הם יעברו שוב דרך פחם פעיל שיספוג אליו את שאריות הכלור. לאחר מכן הם יעברו דרך קלצייט טהור. זהו למעשה סידן שמתפרק במים, ומעניק למים טעם טוב, מאזן את המים ותורם לבריאות האדם.

אוסמוזה הפוכה היא אופן פעולה מוצלח, והוכח שהוא נותן מים נקיים ואיכותיים לשתייה. בהרבה מקרים מי שתייה לא מטוהרים, המכילים חיידקים ולכלוך עלולים לגרום למחלות וזיהומים אצל מי ששותה אותם. לכן חשוב להתעקש על מים מטוהרים לשתייה.

אוסמוזה הפוכה הוא תהליך שחיוני לסוגים נוספים של טיהור מים. העיקרי בהם הוא התפלת מים. האוסמוזה ההפוכה מאפשרת התפלת מי ים ומים מליחים, והופכת אותם לטובים לשתייה ולשימוש בחקלאות. ביישובים בהם אין מקור מים קרוב משתמשים במים שהותפלו בתהליך האוסמוזה ההפוכה.

תחום נוסף שמשתמש בתהליך האוסמוזה ההפוכה היא תעשיית המזון. הם משתמשים באוסמוזה ההפוכה כדי ליצור תרכיזים שונים (כמו מיצי פירות) או להגברת הריכוז ביינות תוך סינון של חומרים מסוימים והורדת כמות האלכוהול ביין.

וכאמור, האוסמוזה ההפוכה היא חלק ממערכות טיהור מים ביתיות. מתקנים בעלי אוסמוזה הפוכה משתמשים בשלושה מסננים, בהם המים מתנקים מחלקיקים, ריחות, כלור וחידקים. בעזרת כוח כבידה נוצר לחץ חיצוני, וכך נעלם הצורך להשתמש במשאבת מים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב