דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כלים סניטריים - על הדברים החשובים באמת 

מאת    [ 09/07/2012 ]

מילים במאמר: 570   [ נצפה 1561 פעמים ]

הימים בהם חי האדם ללא כלים סניטריים מכל סוג שהוא חלפו מזמן מהעולם. שירותים מחוץ לבית, אשר שימשו למעלה ממשפחה אחת, מקלחות מאולתרות, אף הן מחוץ לבית, שימשו לרחצה אפילו בימי החורף הקרים. הכביסה נעשתה במי הנהר, ושם גם נשטפו הכלים.

העולם היום הוא אחר, תודה לאל.

כולנו נהנים מכלים סניטריים המספקים לנו חיים נוחים, ובעיקר – שומרים על בריאותנו, ועל ההיגיינה האישית של כל אחד מאתנו.

כמו ביתר שטחי החיים, גם הכלים הסניטריים מתפתחים משנה לשנה, הן מבחינת עיצובם, הן מבחינת דרך הפעלתם.

 

מהם הכלים הסניטריים?


    • כיורי רחצה בחדר האמבטיה
    • אמבטיות
    • כיורי מטבח
    • אסלות וניאגרות
    • בידה

קצת על הכלים הסניטריים


    • כיורים

כיורים נמצאים בבית בחדרי האמבטיה, במטבח, לפעמים מצוי כיור קטן בחדר השירותים, ואף בחצר בגינה בבתים רבים.

עד כה נהוג היה להתקין כיורי חרס, במגוון גדלים, עיצובים ואפילו צבעים. בעת האחרונה, מחליפים כיורי הנירוסטה את כיורי החרס. היתרון העיקרי של כיורי הנירוסטה הוא העובדה, שאין הם צוברים אבנית. נוסף על כך, יש לזכור, שקל מאוד לתחזק אותם ולשמור עליהם נקיים ומצוחצחים.


    • אמבטיות

פעם, בטרם הופיעו המקלחונים, הייתה אמבטיה בכל בית. מי שרוכש בית ישן, יכול עדיין לראות את האמבטיה המאסיבית, ששירתה את דיירי הבית שנים רבות. היום, יש אפשרות לבחור בין מקלחון לאמבטיה, ויש אפשרות, אם  המקום המצב הכלכלי מאפשרים זאת, להתקין את שניהם.

יש מגוון רחב של אמבטיות, בצורות שונות, בצבעים שונים, וחלק מהן משמשות גם כג'קוזי. מעניין לציין בנקודה זו, שבשנים האחרונות הופיעו עיצובי אמבטיות, שהיו נהוגים לפני עשרות שנים. המאפיין של אמבטיות אלה הוא הרגליים, שעליהן הן מונחות. בעבר, האמבטיות לא היו מחוברות לצנרת אינסטלציה, והמשרתים נהגו למלא את האמבטיה בדליי מים חמים. מעניין הדבר, שגם היום חזרנו לעיצוב הישן, כמובן, עם חיבור לצנרת האינסטלציה.

החסרונות העיקריים של אמבטיות הם המקום שהן דורשות, הנגישות אליהן, שעלולה להיות בעייתית לאנשים זקנים או חולים, ובעיקר, בשנים האחרונות, לאור מצוקת המים הגדולה המאפיינת את חיי כולנו – כמות המים המתבזבזת בעת רחיצה באמבטיה.


    • מקלחונים

מקלחונים הם הגרסה המודרנית של הדוש, שהיה מותקן בעבר בחצר הבית. יש מגוון רחב של מקלחונים, ברמות שונות. המקלחון הפשוט, שעדיין מצוי היום בבתים רבים, הוא פינה מרוצפת בקרמיקה, ווילון החוסם את מרבית המים הנשטפים בעת המקלחת. מרבית המקלחונים היום כבר בנויים כחדר קטן, עם קירות מסביבו, בגוונים ובדוגמאות ככל שיעלה על דעתו הפוריה של מתכננם. היתרון הגדול של המקלחון הוא המקום הקטן שהוא תופס, הרבה פחות מאמבטיה, והעובדה, שכמות המים שאנו צורכים בעת מקלחת, קטנה באופן משמעותי מאשר בעת רחצה באמבטיה. כמובן, כדאי לזכור, שאם נאריך במקלחת, אנו עלולים להגיע לכמות גדולה של מים מבוזבזים, אולי אפילו ככמות המים שהיינו צורכים בעת אמבטיה. מומלץ להיות מודעים לעובדה זו, בעיקר לאור מחירי המים המאמירים.

הדבר החשוב ביותר ,שיש לתת עליו את הדעת בעת התקנת מקלחונים, הוא לוודא שהם אטומים, באופן שלא יאפשר למים לזרום מבעד לדפנותיהם. אם המקלחון אינו אטום כראוי, הדבר עלול לגרום לרטיבות ולנזקים, שאפשר וכדאי להימנע מהם מראש.


    • אסלות וניאגרות

שני מרכיבים אלה הולכים יחד. גם בתחום זה רבים העיצובים, מהפשוטים ביותר ועד המורכבים והמיוחדים ביותר. חשוב לוודא, בעת רכישת אסלה חדשה, שאכן יש אפשרות לחיסכון במים בעת הפעלת הניאגרה שלה.

ומה באשר לעיצוב?

עיצוב הוא עניין אישי וכלכלי. עיצוב הכלים הסניטריים שתבחרו לביתכם תלוי קודם כל בתקציב שלכם. ככל שתבחרו בדברים מיוחדים בעיצוביהם, יש להניח, שעלותם תהיה גבוהה יותר. בדרך כלל, עורכים הפרדה בין עיצוב כיור המטבח, לבין עיצוב הכלים הסניטריים בחדרי האמבטיה ובשירותים. האחרונים נחשיבם ל"סט", ולרוב תואמים בעיצוב.

חברת חוליות מתמחה במוצרי אינסטלציה סאניטרית, מוצרי פלסטיק, תשתיות ביוב, פתרונות חכמים למחזור מים אפורים ועוד. צרו איתנו קשר לקבלת פרטים נוספים. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב