דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רואה חשבון טוב 

מאת    [ 09/07/2012 ]

מילים במאמר: 405   [ נצפה 2363 פעמים ]

מה זה בעצם רואה חשבון טוב, מה תפקידו של רואה החשבון ולמה אנו צריכים לצפות ממנו בין אם אנו עצמאים או בעלי חברה, להלן תקציר של תפקידו של רואה החשבון והדרך לבחור רואה חשבון.

רואה חשבון הנו מקצוע אשר דורש רישיון, את הרישיון לעסוק בראיית חשבון מעניקה מועצת רואי חשבון, אשר הנה הגוף המוסמך על כך במשרד המשפטים. על מנת להפוך לרואה חשבון על המעוניינים להכנס למקצוע ללמוד את מקצוע החשבונאות במוסד אקדמי, בדרך כלל אוניברסיטה או מכללה אומנם ניתן לגשת גם במסלול של לימודים באופן פרטי. הלימודים נמשכים בדרך כלל שלוש שנים, וכן שנת השלמה נוספת אשר במהלכה עובר הסטודנט סקירה נוספת על מקצוע החשבונאות. בתום שנת ההשלמה הסטודנטים ניגשים לבחינות של מועצת רואי חשבון שהנה כאמור הגוף אשר מסמיך את רואי החשבון בישראל.

מי שעובר את בחינות מועצת רואי חשבון רשאי להפוך לרואה חשבון, אמנם על מנת להפוך לרואה חשבון עליו לעבור התמחות בת שנתיים, אשר לעתים נמשכת יותר בשל הגבלות החלות עליה, ההתמחות נעשית במשרד רואי חשבון והמתמחה עובר אימון אצל רואה חשבון ותיק  ממנו אשר רשאי לאמן רואי חשבון אחרים.

כאמור, רואה חשבון יכול להתמחות במגוון תחומים, למעשה מקצוע ראיית החשבון הנו מקצוע בעל מגוון תחומי עניין. תפקידו העיקרי של רואה החשבון הנו ביצוע עבודת הביקורת על ספרי הנהלת החשבונות ופעילותה של הפירמה הכלכלית, ולאחר מכן מתמצאת עבודתו בדוח ביקורת רואה החשבון המבקר על הדוחות הכספיים של הפירמה. אמנם רואי חשבון מתמחים בתחומים נוספים וברבדים שונים של עולם העסקים, לדוגמה רואי חשבון רבים מעוניינים לעבוד במשרדי ראיית החשבון הגדולים, אלו משרדים אשר משרתים חברות ציבוריות, מדובר בחברות אשר מוכרות בהיקפים של מאות מיליוני שקלים בשנה, ואשר מעסיקות עובדים רבים. רואי חשבון המתמחים בתחום זה נדרשים ללמוד תקינה בינלאומית גם במהלך ההתמחות שלהם, בדרך כלל הם עוברים לעבוד בחברה גדולה לאחר ההתמחות.

אחרים בוחרים לעסוק בתחום של עסקים קטנים ובינוניים, על מנת להיות רואה חשבון טוב אשר מבין את תחום זה, על המתמחה ולאחר מכן רואה החשבון הצעיר להיות בקיא במגוון נושאים אשר הם מעניינם של עסק קטן, בכלל זה הנהלת חשבונות, ייעוץ מס, ניהול פיננסי וייעוץ פיננסי ותחומים נוספים אשר מהווים דרישה אצל עסקים קטנים.

רואה חשבון המתמחה בעסקים קטנים הוא למעשה היועץ הפיננסי שלהם, הוא מסביר להם כיצד עליהם להתנהל מול רשויות המס ואף מבצע עבורם חלק ניכר מהמטלות של אינטראקציה מול רשויות המס, הוא בקיא בתחומי מיסוי שונים, הצהרות הון, הגשת דוח שנתי ועוד.

כאשר אתם בוחרים רואה חשבון לעסק, יש לוודא כי מדובר ברואה חשבון אשר מתמחה בעסקים קטנים ובינוניים.

שור רואי חשבון הנו משרד רואה חשבון בתל אביב ובהרצליה אשר מתמחה בעסקים קטנים ובינוניים, וייעוץ לעצמאים וחברות. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב