כמה עולה לגייס לקוח חדש ?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

כמה עולה לגייס לקוח חדש ? 

מאת    [ 08/07/2012 ]
מילים במאמר: 378   [ נצפה 3286 פעמים ]

 
 

כשבעל עסק מעוניין לפרסם את העסק שלו , אחת השאלות הכי מעניינות היא : כמה עולה לגייס לקוח חדש, באמצעות המדיה בה נעשה הפרסום. חישוב פשוט מראה כי : עלות הפרסום , לחלק למס' הלקוחות שגייסנו - זהו המחיר פר לקוח. אולם, כיצד ניתן לחזות את עלות גיוס הלקוח - עוד לפני שפירסמנו? 

נניח שאנו רוצים לפרסם בגוגל : לצורך הדוגמא יש לנו חנות לבקבוקים (דקורטיביים, יפים.. לא סתם חנות :-) )  ועומדים לרשותנו 100 ש"ח לפרסום. בדיקה בגוגל מראה שמחירו הממוצע של 'קליק' הינו 2 ש"ח, כלומר : ב-100ש"ח נוכל להשיג 50 קליקים בממוצע. נניח שבעל העסק יודע - כי מכל 5 קליקים באתר , גולש אחד נרשם לקבל פרטים - לכן , מתוך 50 קליקים , נצפה לקבל 10 מתעניינים. 

עוד יודע בעל העסק, כי מכל 10 מתעניינים - 4 קונים בסופו של דבר. בנתונים אלו - עלות גיוס לקוח הינה 25ש"ח (100ש"ח לחלק ל-4 לקוחות סופיים). למי שלא עקב , הנה סיכום החישובים : 

 

תקציב קיים : 100 ש"ח . 

מחיר ממוצע  לקליק : 2 ש"ח.  -> 50 קליקים (100 לחלק ל-2) 

מתוך 5 מבקרים באתר , 1 משאיר פרטים -> 50 לחלק 5 = 10 מתעניינים ('לידים') 

מתוך 10 מתעניינים , 4 בממוצע רוכשים -> 100ש"ח (תקציב פרסום) חלקי 4 קונים = 25ש"ח (עלות גיוס לקוח). 

____________________________________________________________________________

כעת : יוכל בעל העסק להחליט האם משתלם לו לפרסם בגוגל או לא : אם הבקבוקים הדקורטיביים עולים בחנות 10 ש"ח , כמובן שההשקעה הינה הפסדית (עלות גיוס לקוח גבוהה מעלות המוצר) אולם אם המוצר עולה נניח 200 ש"ח, אזי ברור שההשקעה משתלמת (25ש"ח מתוך 200 = 12.5%) 

אם כן , בבואנו לפרסם בגוגל - אנו יכולים לבנות תחזית כמה לקוחות אנו רוצים לגייס בעזרת הפרסום. ישנו כלל שאומר : עד 14% ממחזור המכירות, מומלץ להשקיע חזרה בפרסום. מכיוון שזהו לא כלל כתוב כל בעל עסק מחליט מהם אותם 14% עבורו : יש מי שישקיע 30% ויותר - כאשר העסק בשנותיו הראשונות ועליו להתבסס , בעוד שעסקים וותיקים ישקיעו 8-10% כיוון שיש להם יותר לקוחות חוזרים... אין כלל ברזל וכל בעל עסק מחליט מה מתאים לו. כדאי לזכור את ה-14% כדי להעריך את הפרסום בגוגל : אם הצלחתם לגייס לקוחות במחיר נמוך מ-14% מהיקף המכירות , מצבכם טוב ומומלץ להגדיל את תקציב הפרסום (להביא עוד לקוחות במחיר זה) . אם עלות גיוס הלקוחות גבוהה מ-14% , כדאי לבחון שוב את הפרסום בגוגל ולבצע שינויים בקמפיין. 

 

אורן חן - יועץ פרסום מוסמך גוגל. 050-3280411

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב