דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כמה עולה לגייס לקוח חדש ? 

מאת    [ 08/07/2012 ]

מילים במאמר: 378   [ נצפה 3882 פעמים ]

כשבעל עסק מעוניין לפרסם את העסק שלו , אחת השאלות הכי מעניינות היא : כמה עולה לגייס לקוח חדש, באמצעות המדיה בה נעשה הפרסום. חישוב פשוט מראה כי : עלות הפרסום , לחלק למס' הלקוחות שגייסנו - זהו המחיר פר לקוח. אולם, כיצד ניתן לחזות את עלות גיוס הלקוח - עוד לפני שפירסמנו? 

נניח שאנו רוצים לפרסם בגוגל : לצורך הדוגמא יש לנו חנות לבקבוקים (דקורטיביים, יפים.. לא סתם חנות :-) )  ועומדים לרשותנו 100 ש"ח לפרסום. בדיקה בגוגל מראה שמחירו הממוצע של 'קליק' הינו 2 ש"ח, כלומר : ב-100ש"ח נוכל להשיג 50 קליקים בממוצע. נניח שבעל העסק יודע - כי מכל 5 קליקים באתר , גולש אחד נרשם לקבל פרטים - לכן , מתוך 50 קליקים , נצפה לקבל 10 מתעניינים. 

עוד יודע בעל העסק, כי מכל 10 מתעניינים - 4 קונים בסופו של דבר. בנתונים אלו - עלות גיוס לקוח הינה 25ש"ח (100ש"ח לחלק ל-4 לקוחות סופיים). למי שלא עקב , הנה סיכום החישובים : 

 

תקציב קיים : 100 ש"ח . 

מחיר ממוצע  לקליק : 2 ש"ח.  -> 50 קליקים (100 לחלק ל-2) 

מתוך 5 מבקרים באתר , 1 משאיר פרטים -> 50 לחלק 5 = 10 מתעניינים ('לידים') 

מתוך 10 מתעניינים , 4 בממוצע רוכשים -> 100ש"ח (תקציב פרסום) חלקי 4 קונים = 25ש"ח (עלות גיוס לקוח). 

____________________________________________________________________________

כעת : יוכל בעל העסק להחליט האם משתלם לו לפרסם בגוגל או לא : אם הבקבוקים הדקורטיביים עולים בחנות 10 ש"ח , כמובן שההשקעה הינה הפסדית (עלות גיוס לקוח גבוהה מעלות המוצר) אולם אם המוצר עולה נניח 200 ש"ח, אזי ברור שההשקעה משתלמת (25ש"ח מתוך 200 = 12.5%) 

אם כן , בבואנו לפרסם בגוגל - אנו יכולים לבנות תחזית כמה לקוחות אנו רוצים לגייס בעזרת הפרסום. ישנו כלל שאומר : עד 14% ממחזור המכירות, מומלץ להשקיע חזרה בפרסום. מכיוון שזהו לא כלל כתוב כל בעל עסק מחליט מהם אותם 14% עבורו : יש מי שישקיע 30% ויותר - כאשר העסק בשנותיו הראשונות ועליו להתבסס , בעוד שעסקים וותיקים ישקיעו 8-10% כיוון שיש להם יותר לקוחות חוזרים... אין כלל ברזל וכל בעל עסק מחליט מה מתאים לו. כדאי לזכור את ה-14% כדי להעריך את הפרסום בגוגל : אם הצלחתם לגייס לקוחות במחיר נמוך מ-14% מהיקף המכירות , מצבכם טוב ומומלץ להגדיל את תקציב הפרסום (להביא עוד לקוחות במחיר זה) . אם עלות גיוס הלקוחות גבוהה מ-14% , כדאי לבחון שוב את הפרסום בגוגל ולבצע שינויים בקמפיין. 

 

אורן חן - יועץ פרסום מוסמך גוגל. 050-3280411




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב