דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי הדרך לדעת האם הזוגיות שלכם הולכת לכיוון של הצלחה או לכיוון של כישלון? 

מאת    [ 07/07/2012 ]

מילים במאמר: 542   [ נצפה 3303 פעמים ]

מהי הדרך לדעת האם הזוגיות שלכם הולכת לכיוון של הצלחה או לכיוון של כישלון? 

 

 

מהי זוגיות?

 

זוגיות אמנם מתחילה בדרך כלל בתחושות רגשיות, ברומנטיקה, במשיכה או בהתלהבות. אבל בהמשך הדרך, כל הדברים הללו הם זניחים ואינם מרכזיים לגורל הזוגיות ולעתידה.

 

זוגיות ביסודה היא שותפות. כמו כל שותפות אחרת, גם זוגיות היא שותפות שזקוקה לשותפים טובים, הגיוניים, חרוצים ותורמים כדי להצליח. אין כל דרך להימלט מעניין השותפות הזוגית, כי בשלב כלשהו, ובדרך כלל מהר יחסית, הנושא ההדדי יעלה על הפרק וידרוש את שלו.  

 

 

 

שותפות אמיתית פירושה הקרבה הדדית

 

הדבר היפה והטוב ביותר בזוגיות היא ההקרבה ההדדית. ברגע ששני בני הזוג מתאמצים יחדיו, מקריבים יחדיו, משתדלים יחדיו - אין כמעט שום מטרה או קושי שהם לא יוכלו להשיג יחד.

 

הבעיה האמיתית והעמוקה בזוגיות מתחילה ברגע שאין הקרבה הדדית. ברגע שצד אחד מאמין שיש לו זכויות יתר, שהוא פטור ממאמץ, שהוא שווה יותר מהצד השני ושמגיע לו לקבל את כל מה שהוא רוצה, גם אם זה יבוא על חשבון הצד השני - מתחילה להיווצר בעיית עומק שקרוב לוודאי שתשפיע באורח דרמטי על עתיד הקשר הזוגי.    

 

 

 

חד צדדיות היא הסמן המובהק ביותר לכישלון עתידי

 

הסמן המובהק ביותר לכישלון הדדי בזוגיות הוא חד צדדיות. יש בני זוג שמאמינים, בטעות, שבסופו של דבר הם ישיגו הכל מבני הזוג שלהם ויוציאו מהם את כל מה שהם אי פעם חלמו. יש כאלה שמקווים בסתר ליבם שבסופו של דבר הם "יהנדסו" וישנו את בני זוגם למרות העובדה שזה בלתי אפשרי.

 

יש כאלה שבטוחים שהצד השני חייב להם ועובד אצלם במשרה מלאה בלי שום קשר לשאלה מה הם נותנים לצד השני ועד כמה הם משתדלים עבורו. ויש גם כאלה שבטוחים ש"זה מה יש" ושהעסקה הזוגית היא בסגנון "קח את זה כמו שזה או שתלך" במקום "תמיד יש מקום לגמישות".

   

 

 

נורת אזהרה אדומה

 

חשוב מאוד להבין שזוגיות היא מקום של פשרות הדדיות, הקרבה הדדית, וויתורים, לבוא אחד לקראת השני וליישם שותפות אמיתית וגמישה. אם בני הזוג שלכם או אתם אינכם מבינים זאת, אינכם מוכנים לכך, אינכם ערוכים לכך נפשית - זוהי נורת אזהרה לכישלון הזוגי שבדרך. 

 

לעומת זאת, אם כל צד מוכן לוותר, אם בני הזוג באים אחד לקראת השני באמת, אם אין שום רצון אצל אף אחד מבני הזוג להגיע לפיצוצים או איומים או שבירת כלים, אם ישנה הבנה מעמיקה שרק יחד ניתן להצליח ואם יש מוכנות להתאמץ ולתת ולא לנצל את הרצון הטוב של הצד השני - זהו אור ירוק לזוגיות חזקה ואיתנה שתצליח ותגיע רחוק.

 

 

וטיפ לסיום: אף אחד אינו מוכן להיות פראייר, ומי שמנצל את טוב הלב של הצד השני, לוקח מבלי לתת, מזלזל במאמץ שעושים עבורו ומניח שתמיד מגיע לו הכל ולא רק חלק - בסופו של דבר יאבד את הכל וימצא את עצמו במשבר זוגי חריף אם לא בגירושין של ממש. אחת הסיבות המרכזיות לגירושין היא התבצרות של אחד מבני הזוג או שניהם בעמדות סגורות ואגואיסטיות וחוסר מוכנות לבוא אחד לקראת השני. גישה זו יסודה לא פעם בחוסר ניסיון בחיים ומחוסר הבנה שהחיים האמיתיים מחייבים פשרות וקורבנות, ושפשוט אין שום דרך אחרת להגיע לפיוס, שלום בית ויציבות זוגית חוץ מלבוא אחד לקראת השני בצורה הדדית.

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב