דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הקשר בין גנבים וקופירייטרים 

מאת    [ 06/07/2012 ]

מילים במאמר: 382   [ נצפה 1917 פעמים ]

הגיע הזמן להודות באמת - הקופירייטרים הטובים בעולם הם גנבים. אנחנו גנבים כי אנחנו גונבים את המילים של הלקוחות שלנו ושל לקוחותינו הפוטנציאליים. אנחנו שודדים כי אנחנו מתנהגים כאילו המילים האלה הגיעו ישירות ממרכז התקשורת והיצירה של המוח שלנו. אם לחדד את האמת: זו יכולת הגניבה שלנו שגורמת לנו להיות קופירייטרים יעילים ומלאי עוצמה.

תשאלו את הקופירייטרים המנוסים ביותר ותגלו שהעבודה שלהם היא לא לשבת ליד מקלדת ומאפרה ולגלות דרכים חדשות לבטא את ערכו של מוצר או שירות מסוימים, שכן אפילו המוכשרים ביותר בינינו לא ממש מצליחים לעשות זאת תמיד. העבודה שלנו היא להשתמש במילים של אנשים אמיתיים שמסתובבים שם בחוץ בין פקקים וימי זיכרון ולהביע את מה שהם רוצים, את מה שהם אוהבים, ואת מה שהם צריכים כמו שאף אחד אחר לא יודע להביע. עמוק בפנים אנחנו מבינים שאין סיבה לחשוד כאשר משהו נשמע טוב מדי מכדי להיות אמיתי, פשוט כי כל מה שאנחנו עושים כקופירייטרים הוא לגרום לכל שירות שאנחנו מטפלים בו להישמע, להיקרא ולהיראות הכי טוב שאפשר. זאת העבודה האמיתית שלנו.

איך קופירייטר ש'כותב טוב' עושה את זה? נכון... באמצעות גניבה: אנחנו גונבים מילים שאחרים משתמשים בהם, משפטים שכבר נאמרו וסיפורים שכבר סופרו – ובכל זאת אנחנו חפים מכל פשע. אנחנו מתמוגגים כשעומדים לרשותנו נתוני מחקר שקשורים במוצר אותו אנחנו מפרסמים - החל מסקרים וקבוצות מיקוד, עבור דרך מחקרי מוצרים ושוק וכלה בראיונות עם המשתמשים. לאחר שאנחנו נוברים בכל הנתונים הללו, אנחנו שמים לב במיוחד לאיך 'אנשים אמיתיים' מתארים את המוצר שלנו, מטים אוזנינו ליתרונות ולנקודות הערך של המוצר עליו הם מדברים, קולטים מתי אנשים 'עפים' על מוצר מסוים או מרכיב כלשהו שקשור בו, נזהרים מדברים ספציפיים שהם לא אוהבים במוצר שלנו או במוצרים שדומים לו, מקשיבים היטב לאנלוגיות ולדימויים שהם משתמשים בהם ועוד ועוד. אנחנו חייבים להקשיב היטב לכל הדברים האלה – אחרת איך נגנוב? סליחה - איך נכתוב?

למען האמת... כולם גונבים מכולם רעיונות משלב היותם ילדי גן ועד הלום. קופירייטר מבריק יכול להמציא כמות מסוימת של סלוגנים ורעיונות לשיווק מוצר אחד, אך קופירייטר מנוסה יודע כיצד לעבד חומרים קיימים כך שהם יתאימו למכירת המוצר שהתבקש לקדם באמצעות כתיבה לאתר, כתיבת פרוספקט, שם, סלוגן וכיוצא באלה.

אגב, גם את המאמר הזה גנבנו, עיבדנו והפכנו לשלנו. לא נגלה מאיפה :)

"כותב טוב", הוא סטודיו קופירייטינג ותיק כל כך שטקסטים שלו נמצאו במערות בית גוברין מהתקופה שקדמה להמצאת הטקסט. חוץ מספרי ביוגרפיה ומקצוע, צוות "כותב טוב" מייצר טקסטים למגזר העסקי, הפרטי, בני מיעוטים ובני תערובת. האמת שזה לא משנה, כולנו בני אדם וכולנו (לפחות חלקנו) קוראים וכותבים טוב. "כותב טוב" -  קופיריטינג, עריכת תוכן וסופרי צללים.
www.kotevtov.com
 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב