דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מסחטת מיצים - מוציאים את המיץ 

מאת    [ 03/07/2012 ]

מילים במאמר: 354   [ נצפה 3179 פעמים ]

מסחטת מיצים היא אחד מכלי הבית המצויים כמעט בכל בית. בין אם זו מסחטת מיצים ידנית ובין אם זו מסחטת מיצים חשמלית. אנחנו משתמשים בה בעיקר בעונת פרי ההדר, שבה אנחנו מנצלים את שפע הפרי להכנת מיצים מרווים ממנו.

בדוכני פרי שונים בחוצות ערים או במרכזי קניות ובילויים ניתן לראות שפע של פרי מוצע בשילובים שונים כמיץ. פירות שונים נחשבים כחלק בלתי נפרד מהכנת מיצי בריאות בשל ערכיהם התזונתיים, סיביהם והיותם מקורות אנרגיה זמינים.

יש מסחטות שהן בעצם מכונות מיצים משוכללות, אשר סחיטת הפרי היא רק אחד מהפעולות שהיא עושה ? ריסוק, טחינה, מהילה, ערבול ועוד.

סחיטות קשות

יש מסחטות המיועדות בעיקר למה שמכונה מיצים קשים בכלל ולירקות, כגון גזר, בפרט. בעוד מסחטת הדרים היא מסחטה רכה, בשל הקלות והפשטות שבה ניתן לסחוט את הפרי, מסחטות של פירות וירקות קשיחים נדרשות להיות חזקות ועמידות יותר.

בשל תכונותיו הבריאות של מיץ עשב חיטה, יש המחזיקים מסחטת מיצים מיוחדת למיצוי עשב החיטה. טועמי-דבר רבים מעידים שרק הידיעה כי יש בלגימתו תועלת ודאית לבריאות מאפשרת להם לשתות אותו. רבים מוהלים אותו במיציהם של פירות מתוקים כדי שהמרקם והטעם שלו יאפשר להם ללגום אותו בשלום...

מוציאים את המיץ

מי מכם שמגדלים בחצר הבית עצי פרי, יכולים ליהנות מאספקה שוטפת של מיציהם המרעננים, אשר לגימתם בקיץ היא אחד מתענוגותיו. מיצים טבעיים קרים בימי קיץ חמים הם הנאה צרופה. כאשר מבחר הפירות כה עשיר וכה מגוון ? כל אחד יכול להרכיב לעצמו תמהיל מיצים שירווה את צימאונו, להנאתו. אל תוציאו לעצמכם את המיץ ?הוציאו לפירות.

מסחטה של פעם

במקומות שונים ניתן לראות, כמוצג מוזיאוני, מסחטת מיצים ידנית כסופה, עם ידית ארוכה, אשר שימשה מעין מנוף לסחיטת הפרי. אותה מסחטה, אגב, מצויה עדיין בשימוש במקומות שונים. היא 'עושה את העבודה' היטב. על אף כניסתן של מסחטות חשמליות לשוק יש המעדיפים להשתמש גם כיום ב'מסחטה של פעם', גם משום שהיא מייתרת שימוש בחשמל וגם משום שכדי לסחוט תפוזים או אשכוליות, לימונים או פומלות, אין צורך להפעיל כוח.

בשורה התחתונה: אם קריאת מאמר זה מצמיאה אתכם, והעונה היא עונת הפירות הסחיטים ? אתם מוזמנים לסחוט לעצמכם ולזולתכם מיץ פרי.

נ.ב. אף שאין זה מתפקידנו להזהיר אתכם, רצוי להיות מודעים לעובדה כי במיצי פירות יש אחוז גבוה של סוכר. מי מכם שצריכים להישמר ולהיזהר במיוחד ? שימו לב.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב