דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תוכנית עסקית שיווקית -על חשיבותה של תוכנית שיווקית ומספר עצות לבניית תוכנית שיווקית נכונה 

מאת    [ 03/07/2012 ]

מילים במאמר: 527   [ נצפה 1873 פעמים ]

                                                              

תוכנית עסקית שיווקית חשובה ביותר לכל עסק ולכל חברה. תוכנית עסקית שיווקית הינה מתווה העסק שבדרך כלל גם מסמנת את הדרכים שבהן צריך ללכת על מנת הגיע אל ההצלחה הנכספת.

תוכנית עסקית שיווקית טובה צריכה להבין את חזון העסק, הבנת קהלי היעד אליהם פונים, בחירת קהל יעד, והכנת תוכנית עסקית שיווקית הלוקחת בחשבון את מגוון ערוצי השיווק ובמיוחד את ערוצי השיווק באינטרנט.

 תהליך בניית תוכנית שיווקית

מטרת תוכנית השיווק היא להגדיר עבורנו את הדרך בה נגיע ליעדים שהצבנו לעצמנו. לכן, לפני שמתחילים בתהליך התכנון, עלינו תחילה להגדיר לאן אנחנו רוצים להגיע בטווח מן מוקצב, נאמר-  בשנה הקרובה. חשוב להגדיר מספר ספציפי בתחומי רווח, מספר לקוחות, זמן הופעה בדירוג בגוגל, כמו גם יעדים איכותיים -  מיצוב מוניטין בשוק להיות בין עשרת המובילים בתחומכם, עבודה בחו"ל וכו'.

מי קהל היעד? 

רצוי לאפיין בצורה ברורה ומדויקת עד כמה שניתן. למשל: אם העסק שלכם הינו מתחם בריכה להשכרה לאירועי בת מצווה/בר מצווה, אזי קהל הלקוחות שלכם הינם זוגות צעירים, שסביר לוודאי כי להם ילדים קטנים, ממעמד כלכלי בינוני-גבוה, כך שיוכלו ל הרשות לעצמם סכומי הוצאה המתאימים למעמד.
ניתן לאפיין את קהל הלקוחות הפוטנציאלי בהתייחסות לצרכים פסיכולוגיים אותם השירות או המצור מספקים: הצורך בהשתייכות לסטאטוס חברתי, הצורך במותרות וכו'.

 הכר את המתחרים שלך 

יש למפות את המתחרים באיזור ולבדוק מה היתרונות שלהם; הם מציעים ללקוחות; מהו המסר השיווקי שלהם?
מגדירים מהו המוצר או השירות אותו אנו מוכרים: מהם יתרונותיו, מה הסיבה שתגרום לקהל היעד להיכנס דווקא אלינו ולא למתחרים שלנו. איך מבליטים את נקודת החוזקה שלנו?
יתרון יחסי למשל,  במקרה שלנו, יכול להיות בתחום השירות,  או בתחום הכלכלי –ולהעניק מסיבות הכל כלול במחיר משתלם במיוחד. לפעמים גם דבר שולי כמו חנייה נוחה, או מקום לברביקיו, הינם נקודות זכות גדולות. 


מחיר 
מחיר, רוב הפעמים, אך לא תמיד, הינו הצהרה על רמת איכות. אם אנחנו פונים לפלח אוכלוסיה שמעריך ומוכן לשלם עבור איכות - מחיר נמוך מדי יהווה מכשל בשידור האיכות של המותג לצרכן שלנו.


ערוצי שיווק, תקציב ולוחות זמנים 
עלינו להחליט מהן הפעילויות השיווקיות הנדרשות לביצוע, על מנת שנגיע ליעד שהצבנו לעצמנו. פעילות שיווקיות הכרחית הינה בניית או שדרוג מיתוג לעסק או לחברה שלנו. גיבוש המסר השיווקי המתאים, הקמת אתר אינטרנט שיהווה הפנים של העסק, הקמת דף עסקי ודף אוהדים ברשתות החברתיות.
קידום אתרים אלה בתוספת פרסום- בין אם מדובר בקמפיין פרסומי ממומן  או פרסום בערוצי אינטרנט  חינמיים אחרים, יגבשו את מהות הפנייה השיווקית .
לאחר שנתקבלה ההחלטה על דרך השיווק, רצוי יסדר אותן על פי מדרג חשיבות ולהעריך את עלותן.
תוכנית עסקית שיווקית בערוצי האינטרנט תבחן את הביצועים בשטח של כל ערוץ אינטרנטי שלעצמו, ואת שילוב כל הערוצים יחדיו.ערוץ שלא יניב את התוצאות הרצויות, יקבל עדיפות נמוכה, או יבוטל לגמרי, וכל המאמצים יופנו לערוצי שיווק שמניבים פירות יפים.

פעולות אלו צריכות להתבצע תוך עמידה במגבלות התקציב שהוגדרו מראש – זוהי מהותה של תוכנית שיווקית ושל ניהול שיווק נכון בעסק.

על מנת לייצר תוכנית עסקית שיווקית אופטימלית ונכונה מומלץ להעזר בחברה המומחית בבניית תוכנית עסקית שיווקית המתמחים בשיווק וקידום עסקים באינטרנט.

חדווה גבאי, מומחית לשיווק באינטרנט ולפעילות שיווקית ברשתות חברתיות הקימה את "נטפוקוס" במטרה לתת לחברות ובעלי עסקים פיתרון כולל לשיווק וקידום עסקיהם באינטרנט. ערוצי השיווק באינטרנט כוללים: ייעוץ והדרכה בשיווק באינטרנט, בניית אתרים אפקטיביים ומעוצבים, הקמת דפי עסק בפייסבוק, פרסום בפייסבוק, קידום אתרים מקצועי, פרסום בגוגל, שיווק בלינקדאין, כתיבה שיווקית ועוד. נטפוקוס - תמהיל שיווקי מקוון תוצאות לחברות ובעלי עסקים. 050-4042021




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב