דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להתחיל ללמוד קבלה 

מאת    [ 03/07/2012 ]

מילים במאמר: 391   [ נצפה 1952 פעמים ]

מהי בעצם הקבלה?

 התורה העתיקה ביותר של החוכמה הרוחנית היא הקבלה, ובה נכללת הגישה המרכזית לסודות העולם כולם, אותם סודות שהיו חבויים במשך זמן רב ללא מענה. הקבלה היא אחת הדרכים המרכזיות לפענוח המסתורין שבלב האנושי ובנשמה. לימוד קבלה מסייע לנו להסביר את מורכבותו החומרית והלא-חומרית של היקום, וכן את טבעו הפיזי והמטאפיזי של המין האנושי. לימוד קבלה מקשר את בני האדם ישירות אל המקורות של השפה העברית ויסודותיה, וחושף בפניהם את סודותיה המפעימים. ההתקשרות הזו נחשבת להכרחית עבור חיים בפן התרבותי והאינטלקטואלי, ויתרה מכך - היא זכות ומסורת שחובה על כל אדם לממש. לימוד קבלה הוא הדרך לאמת, ואלו שיבחרו בדרך זו ייחשפו לתמונת עולם מרגשת ולהכרה מחודשת עם שפת הקודש, שפת הבריאה של אלוהים, שבה הוא השתמש כדי שיוכל להעביר את מסריו החשובים לשלושת האבות, למשה ולנביאים. 

 

מה לומדים בתהליך?

 תהליך לימוד הקבלה מתחיל בהכרה והפנמה של אותם מושגים עתיקים, כמו נצח, עשר ספירות, מהות השכינה, בריאה ועוד, שברגע הראשון יישמעו לכל אחד מעורפלים ולא מובנים. בזכות הבהרת המושגים הללו, מחפשי האמת שבחרו בלימוד קבלה יוכלו להשתמש בשפת הבריאה, השפה העברית, ככלי שיעזור להם להבין באופן המעמיק ביותר את הטקסט התנ"כי ויסייע להם להגיע לחשיבה יסודית ובהירה. ההבנה של העברית מפרשת עבורנו את מבנה העולם, מהות הקדושה, שמות האל, פירוש צלם האלוהים - ואת כלל סודות היקום. אחת מהשיעורים החשובים יעסקו ב"קבלה נבואית". הקבלה הנבואית מתרכזת בעיקר בפן הטכני, המדעי והמדיד של העברית, אך תוך כדי יופתעו התלמידים לגלות שהם נחשפים לאותם מסתרי היקום והדים מן העבר. אותם סודות מובנים רק לאלו שבחרו להשקיע את זמנם ולמדו, חקרו והעמיקו בשפה הקדושה ובקבלה 

 

איך מתחילים בלימוד קבלה?

 לימוד קבלה דורש מאיתנו להצטייד רק במחברת, עט ומחשבון. בעזרת פתיחת המחשבה, נגלה שסופו של תהליך הלמידה הוא הקניית הבנה מעמיקה של הסובב אותנו. אולי ברגע הראשון הדבר יישמע לא הגיוני, אך זכרו כי "יהוה בחוכמה יסד ארץ" - כך שאם תלמדו את אותה חוכמה שבה השתמש האל, תוכלו להבין את שפת הטבע שלו - ולשם כך, דרושים למידה והכרת היסודות, השורשים והמבנה של העברית - בדיוק מה שנכלל בלימוד קבלה. תוך כדי הלמידה נחשפים התלמידים לסודות שהשפה טמנה בתנ"ך ובספרי הקבלה. בסופו של דבר החוכמה שתגלו בקבלה מכוונת לשימוש מעשי בחיי היום יום - כך שבזמן תהליך לימוד קבלה, תחושו בהבנה, הכרה ואף הרגשת חירות אמיתית בחייכם.

 

מקור המאמר:

http://abulafia-thought.com/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב