דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שולחנות כתיבה- היכן מכינים הילדים שלכם שיעורי בית ומה עושים. 

מאת    [ 02/07/2012 ]

מילים במאמר: 382   [ נצפה 2779 פעמים ]

ערכתי מחקר ממש לא אמפירי. שאלתי הורים איפה הילד שלהם מכין שיעורי בית. היתה לי הרגשה שאני יודעת איפה לא. איפה ילדים לא מכינים שיעורי בית. תארתי לעצמי שמעט מאד ילדים מכינים שיעורי בית על שולחן כתיבה. המחשבה שלי הייתה מדוייקת. התשובה הנפוצה ביותר היתה במטבח. אחריה, במיטה. חדרי ילדים, הגיע למקום השלישי. אבל, איפה בחדר הילדים? לא בשולחן כתיבה, כי אם המיטה! או אפילו ברצפה?

האמת, שאני מכירה את התופעה גם מהילדים הפרטיים שלי. הבנות שלי עשו שיעורים בעיקר על הרצפה, והקטן, מממ.... לא נעים לי ככה כאן בפרהסיה, אבל הקטן ושיעורים זה לא ממש הולך יחד. בקיצור, גם בבית הפרטי שלי שולחנות כתיבה יש, אך הם מיועדים אולי למחשב, כמעט ולא לשיעורים. מה עושים? פניתי למאמנת ההוליסטית והפסיכולוגית יהודית זבדי.

שאלתי את זבדי, איך אנחנו מרגילים את הילדים שלנו, והאם בכלל, לעשות שיעורי בית על שולחנות כתיבה?

קודם כל, פותחת יהודית זבדי ואומרת, טוב שיש שולחן כתיבה בחדר ילדים. טוב שיש לילד פינה משלו, מרחב משלו, בו הוא יודע שזה "איזור בית הספר". כאן מרוכזים הספרים, המחברות וכל הציוד הנידרש. אנחנו רוצים שהילד ילמד לעבוד באיזור השולחן ולשם כך הוא זקוק לעזרה מאיתנו. חשוב שנשב איתו - בטח בהתחלה כשהוא בכתה א', נלמד אותו להתארגן, נראה לו ואז לאט לאט אפשר לשחרר ולהעביר את האחריות אליו.

ומה נעשה אם הוא מכין שיעורי בית במיטה או על הריצפה?

זבדי: "ילדים שונים, יש להם צרכים שונים. חלק מהילדים זקוקים למרחב תחום ושקט ושם הם יתרכזו יותר, ולעומתם יש ילדים פעלתניים שמעדיפים להיות בתנועה. פעם לשבת, פעם לשכב, לנוע... זה עלול לפגוע, אומנם בסדר או אולי בכתב היד. לכן, כשהילדים קטנים אפשר לנסות ולהשפיע וכשהם גדולים - העיקר שיעשו שיעורי בית. לשחרר, בקיצור!

למה ילדים אוהבים להכין שיעורים במטבח?

המטבח הוא מרכז ההתרחשות בבית. האמא נמצאת שם הרבה והילדים רוצים להיות בעינינים. לראות מה קורה. והאמת שלפעמים גם אנחנו האמהות, זה מתאים לנו כי ככה אנחנו עושות בו זמנית כמה וכמה דברים. אנחנו גם משגיחות על הילד וגם ממשיכות בעינינים שלנו.

ולסיכום, טוב שיש לילדים שולחנות כתיבה. חשוב לזכור שכל ילד שונה. ומה שנכון לנו ההורים,  לאו דווקא נכון בהכרח גם לילדים שלנו. ולכן חשוב להקשיב לילד, להבין את הצורך ולפעול. שנית, כן ליצור מרחב עבודה אינטימי לשיעורי הבית, כן שולחן כתיבה מאורגן,  אבל לא להכריח! להקשיב לילדים ולסמוך עליהם. כן לעודד, כן לתמוך אבל לבדוק מה מתאים לילד שלכם!

 

מירב נקר פוגל דני הנקר חדרי ילדים - בעלים. דני הנקר - יוצרים חדרי ילדים באהבה רבה. העיקרונות המנחים אותנו - מקוריות, איכות ושירות. כל אלה כדי שאתם ההורים וכמובן הילדים תוכלו לישון בשקט - תרתי משמע! גם ההורים של הילדים לא מקופחים אצלינו וגם להם אנחנו מיצרים חדרי שינה, מטבחים, חדרי עבודה ופרויקטים מיוחדים. דני הנקר - המסגר 5, הוד השרון. כתבו לנו - dannyhanakar@gmail.com  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב