כאשר חושבים על קידום אתרים, תוכן לקידום אתרים הינו אחד הנושאים המרכזיים שחייבים לשים עליהם, אם לא המרכזי שבהם.
כידוע, תורת קידום האתרים מכילה בתוכה עשרות ומאות פרמטרים שחלקם מוכרים וזוכים לשיח נרחב בעולם האינטרנט, ורובם נשארים בגדר ניחושים המבוססים על ניסוי וטעיה של מקדמי אתרים ברחבי העולם.
ראשית נענה על השאלה - מהו בכלל תוכן לקידום אתרים?
תוכן לקידום אתרים כולל: תוכן מילולי באתר המתבטא במאמרי תוכן, פוסטים, כתיבה תדמיתית, תמונות, סרטונים, מצגות וכדומה.
התוכן למעשה, ממלא שני תפקידים מרכזיים:
עליו "לדבר" אל הגולש לעניין אותו לרתק אותו, ולהשאיר אותו באתר זמן ממושך ככל הניתן ולבסוף, גם להניע אותו לפעולה ממשית באתר כגון לחיצה על צור קשר, כפתור 'לייק' וכו'.
התוכן באתר צריך להתאים לסטנדרטים ולפרמטרים של מנועי החיפוש כך שדף האינטרנט או האתר, יקבל דירוג טוב, ייתפס כאיכותי מאחר והוא עונה בצורה האופטימלית על שאלת חיפוש שהקליד הגולש.
תוכן כמקדם אתרים
על מנת לקדם את האתר שלכם במנועי החיפוש, עליכם לייצר תכנים איכותיים בעלי ערך, בתחום ההתמחות שלכם או של העסק שלכם.
בנוסף – עליכם להזין תכנים שונים באופן קבוע עד כמה שניתן במסגרת משאבי הזמן והיכולת שלכם, בתכיפות ובתדירות גבוהה.
אתרים בהם עדכון התכנים נעשה באופן סדיר ובתדירות גבוהה, ובמיוחד בדף הבית של האתר, זוכים למדרג גבוה יותר בתוצאות החיפוש.
תשאלו למה?
הרובוטים של מנועי החיפוש (ה"עכבישים"), 'לומדים' את אתר האינטרנט, ובכל למידה כזאת האתר נסרק לצורך למידה זו.אם במהלך סריקה זו עכבישים אלה מוצאים חומרים ותכנים חדשים ובעלי ערך, הם חוזרים שוב ושוב לאתר, על מנת לעדכן (ל 'אנדקס') את הדפים והתכנים החדשים שנוספו.
דוגמה מעולה ביותר לאתרים הזוכים לדירוג גבוה באופו קבוע, הינם אתרי חדשות, פורומים ופורטלים, בהם יש תנועה מתמדת בצורת תוכן שמתווסף תדיר, הן על-ידי כותבי התוכן המקצועיים והן על-ידי הגולשים. הרובוטים של מנועי החיפוש כנראה 'מתגוררים' באופן קבוע באתרים אלו, או מגיעים אליהם אחת לכמה דקות ספורות על מנת לאנדקס אותם ולאפשר לגולשים תוצאות מידיות על נושאי החיפוש אותם הם מקלידים.
ברור כי לבעלי עסק או אפילו חברות,אין את היכולת לעדכן תוכן לקידום אתרים, כל כמה שעות או דקות ברמה כזו של אתרי החדשות, אך מומלץ להכין תוכנית תוכן מסודרת ולעדכן את האתר ואת דף הבית באופן קבוע. הכל בהתאם לרמת היכולת אך המינימום הוא פעם בשבוע,, ואת הפירות רואים כבר לאחר מספר שבועות או חודשים.
לסיכום: עדכון מתמיד של תוכן לקידום אתרים גורם לכך כי הדפים באתר זוכים לביקור תכוף יותר מצד מנועי החיפוש, לאינדוקס התכנים, ולאורך זמן גם יזכו לדירוג גבוה יותר ויותר בתוצאות החיפוש.
ולסיום - שלושה צעדים חשובים בנושא תוכן לקידום אתרים:
1) הזנת תוכן על סמך מילות מפתח – כחלק משירותי גוגל, מוענקות לגולשים ולבעלי האתרים מילון מילות מפתח חינמי ובו ביטויים ומילים נוספות וקרובות, שהגולשים חיפשו בנושא מסוים.
2) תוכן איכותי - כיתבו רק תכנים איכותיים בעלי ערך עבור הגולשים, ו"גלו" לו סודות מקצוע שרק מומחים בתחומכם יודעים.
3) תכנית תוכן - נהלו תוכנית התוכן ויישמו אותה עד כמה שניתן והזינו תכנים בתדירות קבועה ותכופה.
אם ברשותכם זמן מועט או הבנה בסיסית בלבד בתחום תוכן לקידום אתרים, תוכלו להעזר באחת החברות המומחות והמקצועיות הנמצאות כיום בשוק בתחום קידום אתרים ויצירת תוכן לקידום אתרים.
חדווה גבאי, מומחית לשיווק באינטרנט ולפעילות שיווקית ברשתות חברתיות הקימה את "נטפוקוס" במטרה לתת לחברות ובעלי עסקים פיתרון כולל לשיווק וקידום עסקיהם באינטרנט. ערוצי השיווק באינטרנט כוללים: ייעוץ והדרכה בשיווק באינטרנט, בניית אתרים אפקטיביים ומעוצבים, הקמת דפי עסק בפייסבוק, פרסום בפייסבוק, קידום אתרים מקצועי, פרסום בגוגל, שיווק בלינקדאין, כתיבה שיווקית ועוד. נטפוקוס - חבילת פתרונות מקיפים לקידום ושיווק עסקים באינטרנט 050-4042021