דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי לוגיסטיקה 

מאת    [ 02/07/2012 ]

מילים במאמר: 423   [ נצפה 2478 פעמים ]

לוגיסטיקה היא פרי של קדמה וצמיחתם של ארגונים וחברות עם תעשייה מפותחת. בעזרתה מתגבש ארגון, הסדר והניהול של משאבים חומריים על מנת לייעל את החברה בצורה האופטימלית. ללוגיסטיקה משמעות רבה בברות מתועשות, ביחס לשוק המקומי ואף זה הגלובלי. ככל שחברה מתפתחת יותר, כך עלולים להתקיים בה כשלים ארגוניים שונים, אם לא תמיכה לוגיסטית באותו הארגון.

מהי לוגיסטיקה

ניהול לוגיסטי בארגון או חברה, פירושו ניהול מלאי חומרים, כמו למשל מוצרים או ציוד הנדרש לעבודת הארגון ולקיומו, ניהול הרכש בחברה קניינות של כל מוצר ואביזר הנחוץ לחברה, החל מטלפון לעמדת המזכירה וכלה במכונה תעשייתית כבדה, ניהול פרויקטים מהאספקט של היעול, וניתוח עלויות הכרוכות בפרויקט ובתפוקה, ניהול פעילות בין לאומית כגון סחר בינלאומי , וכן סחר מקומי, ושיפור בלתי פוסק של תהליכים חוצי ארגון.

עושים סדר בארגון

לימודי לוגיסטיקה מציעים ללומדים במסלול לתואר ראשון, תוכנית מגוונת ואינטנסיבית. בתכנים כוללים נושאים כגון סחר, מערכות מידע, קניינות, ניהול מו"מ, שינוע ימי ואווירי, תובלה, לוגיסטיקה ממוחשבת, ניהול, כלכלה, חקר ביצועים, מערכות מידע ועוד.

משך לימודי לוגיסטיקה לתואר ראשון הוא שלוש שנים, ובסיומם מקבל הבוגר תואר BA בלוגיסטיקה, שהוא תחום השייך לפקולטה למדעי החברה. לימודי לוגיסטיקה הם חוגי חובה כמעט בכל ענפי הלימודים ההנדסיים והתעשייתיים במכללות ובאוניברסיטאות השונות.

מסלולי תואר שני בלוגיסטיקה נועדו להעמיק ולהרחיב עוד יותר את הידע שנרכש בלימודי תואר ראשון. משך הלימודים הוא כשנתיים, ובמהלכן נלמדים לעומק תחומים של ניהול פרויקטים גדולים ובעלי היקף בין לאומי, ניהול שרשרת הפצה, ניהול מחסן ומלאי, תפעול מערכות מורכבות ברמה הגלובלית, ייצור, אספקה ושילוח, רכש וניהול מלאי, מערכי תמיכה, חקר ביצועים , שיטות שונות באופטימיזציה ועוד. עוד נלמדים במסגרת מסלולי תואר שני בלוגיסטיקה התחומים כמו מנהיגות אישית, היבטים משפטיים בארגון, ניהול לוגיסטי, פיתוח מיומנויות וכישורים בינאישיים, ועוד. מסלולי תואר שני בלוגיסטיקה נמצאים במספר אוניברסיטאות ומכללות בארץ.

רבים בחורים ללכת דווקא על מסלולי תואר שני בתחום אחר, על מנת להרחיב את תחומי ההשכלה, ולרכוש ידע שישמש גם במהלך הניהול הלוגיסטי בחברה למשל, לימודי ניהול צוות, יסייעו למנהל הלוגיסטי להשיג תפוקה טובה יותר ובזמן יותר קצר.

לימודי לוגיסטיקה- מה צופן העתיד

בוגרי לימודי לוגיסטיקה, גם אם לא באמצעות מסלולי תואר שני, ימצאו עצמם משתלבים בקלות ובמהירות במגוון רחב של ארגונים וחברות. הבוגרים יוכלו להשתלב במפעלים תעשייתיים, ארגונים מורכבים וגדולים, תאגידים, חברות ציבוריות כגון רשות שדות התעופה, הנמלים ועוד, וכן במערכות הצבא.

לימודי לוגיסטיקה מבטיחים, מעבר לאתגר ולדינמיות של התחום, השתלבות מהירה וקלה כמעט בכל ארגון וחברה בארץ. ניהול תקין של תהליכים בחברה, בעיקר יצרנית, דורש שימת לב לפרטים, דיוק רב, שיפור תהליכי השירות ועמידה בלוחות זמנים, מציאת פתרונות שיאפשרו חסכון לחברה, הוזלת עלויות, ומחקר בלתי פוסק של ניצול המשאבים הקיימים והוזלת משאבים חדשים.

שלום, שמי אבנר כהן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב