דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימון עסקי - האם זה קיים? או שזה רק מיתוס? 

מאת    [ 01/07/2012 ]

מילים במאמר: 2213   [ נצפה 2386 פעמים ]

אימון עסקי – האם זה קיים? או שזה רק מיתוס?

סביר להניח שהמאמר הזה ישאיר אותך פעור פה מכיוון שאני עומד לנפץ לך מיתוס גדול מאד ולא כדי לנפץ את המיתוס אלא כדי לעזור לך להגיע לאמת במהירות וביעילות בכדי שתוכל לפרוץ קדימה במלוא העוצמה אז חשוב שתישאר עם ראש פתוח למרות שאני בטוח שאתה אדם עם ראש פתוח אחרת לא היית מגיע למאמר הזה בכלל.

הרעיון למאמר הזה נבע מזה שהרבה אנשים התחילו לשאול אותי בזמן האחרון על אימונים עסקיים, הם רוצים להתחיל עסק או שיש להם עסק והם רוצים להגדיל אותו.
אז לפני שאנחנו נוגעים במיתוס עצמו חשוב להבין שמיתוסים למיניהם הם אלו שתוקעים אותנו מלהגיע לעניין האמיתי ומלפתור את מה שצריך להפתר, כי מיתוסים מציגים מציאות שהיא לא אמיתית.
לפי מילון ספיר: מיתוס = אגדה על מעשה האלים בימי קדם.
ניפוץ מיתוסים = נטילת האופי העל טבעי מסיפור על ידי הערכה מעשית של עובדות.

אני יוצא מנקודת הנחה שאם את או אתה קוראים את המאמר הזה עכשיו אתם אנשים מעשיים, כמוכם – כמוני, אני אדם מעשי מאד שמחפש לעשות אך ורק את מה שעובד הכי טוב, לא רק את מה שעובד, כי הרבה דברים יכולים לעבוד – אני מחפש את מה שעובד הכי טוב.
ההגדרה שלי לעובד הכי טוב זה: מביא אותי ליעד הרצוי בזמן הקצר ביותר, בדרך המהנה ביותר ובצורה הקלה והנעימה ביותר תוך השימוש הנמוך ביותר של זמן, כסף ואנרגיה.
אם גם אתה מעוניין לשמוע על דרך מהסוג הזה אתה מוזמן לקרוא יש לי הרגשה שתמצא כאן כמה דברים מעניינים.

רוב האנשים יגידו שהם מחפשים את מה שעובד אבל בתכלס הם מחפשים את מה שעובד לאנשים אחרים ואם זה היה טוב למישהו אחר כנראה שזה טוב גם לי, זאת גישה מוטעית ביותר כי בכל מה שקשור לעסקים, העסק הוא המראה הישירה לנפש של העוסק.

קיימות אסטרטגיות עסקיות מצויינות שאפשר ללמוד ושיטות מדהימות להצלחה – אבל המפתח להצלחת העסק טמון במי שמיישם את השיטות הללו – באדם ובנפשו.

מה הכוונה במשפט הזה?

הכוונה היא שאימון על עסק הוא דבר שלא הגיוני במהותו כי העסק הוא רק ההשתקפות של האדם או האנשים שבתוך העסק, אי אפשר לגרום לעסק לגדול אם האנשים שבתוכו לא גדלים.
העסק הוא מראה ישירה לרמת ההתפתחות האישית של האנשים, הוא השתקפות של היכולות וההבנות שלהם על החיים ולכן אי אפשר לעבוד רק על העסק – למעשה זוהי טעות נפוצה ביותר.
אנשים המקדמים קריירה עסקית (בכל תחום שהוא) ונוטים לעבוד על העבודה שלהם הרבה יותר קשה ממה שהם עובדים על עצמם טועים בגישתם וזו טעות נפוצה ביותר כי לעבוד על העבודה שלך או על העסק שלך מבלי לעבוד על עצמך זה בערך כמו לעמוד מול מראה ולנסות לשנות את עצמך על ידי קישוט הדמות שבמראה ואני אחדד את הנקודה הזאת.

אין כזה דבר אתה והעסק כשני דברים נפרדים.
אתה זה העסק! אתם אחד!

אתה תוכל לבנות את העסק עד לרמה בה אתה - כאדם – נמצא.
אם העסק תקוע זה כי האנשים בתוכו תקועים בחיים האישיים שלהם, בראיית העולם הישנה שלהם לא מתחדשת או בהרגלים ותפיסות ישנות שמקשות על העסק מלהתחדש.
עסק – כדי לצמוח, חייב להתחדש כל הזמן והוא לא יכול להתחדש בזמן שהאנשים שבונים את העסק חיים עם תפיסות ישנות או עם צורת חשיבה ישנה.

צורת החשיבה הטובה ביותר שלך – שהביאה אותך עד הלום היא האוייב מספר אחת של השלב הבא שהעסק שלך יכול להגיע.

אנשים בטוחים שאם הם יקבלו את ה-דרך מספר 1 להצלחה הם יהיו מצליחים ואין טעות גדולה מזאת!
היום אנחנו חיים הזמנים של ידע אינסופי בכל תחום שהוא, יש קורסים מצויינים של איך לעשות כסף בנדל"ן או בבורסה, או איך לשווק את עצמך באינטרנט ולמשוך לקוחות לעסק שלך או איך להצליח בכל דבר שקיים, יש היום ידע על הכל והוא זמין לכולם, זמין עד כדי כך שאם אתה ממש חרוץ אתה אפילו לא צריך ללכת לקורס אתה יכול לפתוח את האינטרנט ולעשות גוגל על כל דבר שאתה רוצה לדעת ולאסוף עליו את הידע הכי טוב ואת המילה האחרונה בתחום, כמובן במידה ואתה יודע איך ללמוד נכון ואיך לסנן את הידע שזמין עבורך, אבל שורה תחתונה – הכל קיים ונגיש ועדיין בזמנים שאנחנו חיים היום כל כך הרבה אנשים נכשלים ומתקשים בכל הקורסים המצויינים לעשיית כסף ואנשים נכשלים לא כי הקורס לא טוב אלא כי הם מתוכנתים להיכשל הם אנשים שלא משנה מה הם עושים או עשו, הם נכשלים כי הם מחבלים לעצמם בהצלחה והם כבר עושים את זה כל כך טוב וכל כך מקצועי שהם אפילו לא שמים לב שהם עושים את זה לעצמם אז הם מאשימים את הקורס ואת המרצה ואת המדינה ואת כל מה שיש סביבם חוץ מלקחת אחריות לשים את האגו בצד ולהבין שהם קודם כל צריכים לדעת איך לחיות נכון ואחרי שהם יחיו נכון – כל מה שבעולמם יקרה מעצמו - נכון כתוצאה מזה שהם בהרמוניה עם החיים במקום במלחמה אינסופית.

לפני מספר חודשים הגיע אלי לייעוץ אישי אדם באמצע שנות ה40 לחייו, בעל משפחה עם ארבעה ילדים המצב היה שכל הבית בבלאגן, הילדים לא ממושמעים, ריבים עם האישה בלי סוף, אווירה בלתי פוסקת של מתח בבית ובנוסף הוא כל הזמן מרגיש שהוא לא מספיק לעשות את מה שהוא צריך לעשות, הוא דוחה דברים כבר שנה וחצי ויותר, לא מגיע בזמן למקומות, נוסע בכביש במהירות מטורפת ומסכן חיי אדם, כל הזמן מרגיש תקוע וכן הלאה...סומך עליך שהבנת את הנקודה, עכשיו, אותו אדם שהוא אדם נחמד בסך הכל – רוצה להצליח כמשקיע בבורסה והוא מנסה לפלס את דרכו להצלחה הכלכלית הנחשקת אבל מה שהוא לא מבין זה שעל הדרך הוא מייצר לעצמו כל כך הרבה גורמים מעכבים שרק מאיטים אותו מלהתקדם כי אם רק היה מתחיל לסגל לעצמו משמעת נכונה לחיים והתנהגות נכונה עם החיים – החיים שלו היו מתחילים לקבל משמעות ועולים על הכיוון הנכון.
משמעת מייצרת משמעות.

אנשים מתקשים לקבל את העובדה שהבעיה העסקית או הכלכלית שלהם לא קשורה בכלל לעסק או לכסף, הם אומרים שזה קשור לעסק ובכך הם מכלילים את הבעיה בכדי שלא יצטרכו להתמודד עם האמת ועם הפחדים הגדולים ביותר שלהם, שאולי הם לא עשו דברים נכון כל השנים האלה, אז הם מעדיפים להמשיך לעשות דברים לא נכון מתוך גאוותנות ותחושה שהם יודעים איך הדברים צריכים להיות, למרות שאף פעם לא הבנתי איך מישהו יודע איך הדברים צריכים להיות ועדיין לא מצליח לעשות אותם כמו שצריך. זה סותר.

אני יודע שאתה או את שקוראים עכשיו אתם אנשים שחושבים אחרת כי אם קראתם עד לכאן כנראה שהתחלתם לראות דברים שאחרים שתקועים בעסקים שלהם ולא מבינים למה – מתקשים לראות וכנראה שאתם רוצים לחקור את האמת יותר לעומק כדי להצליח בעסק שלכם אבל לא רק להצליח בעסק ולהרוויח כסף אלא גם כדי להגשים, כלומר ליהנות ממה שאנחנו משיגים, אלו הן שתי אומנויות שונות לחלוטין, אומנות ההשגיות ואומנות ההגשמה, הרעיון הוא לשלב בין השתיים וליהנות מחיים שלמים, חיים בהם אנחנו הולכים לכיוון המטרה שלנו ובונים את העסק וגם שאנחנו יודעים שיכול להיות הרבה יותר טוב, עדיין אנחנו נהנים מכל שניה בדרך מבלי להחמיר עם עצמינו ולחשוב כל הזמן כמה עוד יש לעשות וכמה עוד צריך להספיק ורק כשנגיע למקום ההוא שאנחנו יודעים שאנחנו צריכים להגיע – רק אז נרשה לעצמנו ליהנות!

כמה אנשים שחיים ככה אתה מכיר?

הצלחה היא לא איזה אי שצריך לשחות לשם ולסבול כל הדרך ורק כשמגיעים לאי הזה מתחילים ליהנות מהחיים – זה לדוגמא מיתוס נוראי!
מיתוסים מציירים מציאות שהיא לא נכונה ואז אנשים חושבים שהם צריכים לפעול בצורה מסויימת וזאת לא הדרך הנכונה לפעולה, כמו ללכת לאימון עיסקי מהסוג שמתמקד רק בעסק, זה לא נכון כי אם אתה אדם שמחבל לעצמך בהתקדמות ואתה תקבל מיועץ עיסקי את השיטה הטובה ביותר בעולם אתה עדיין תחבל בעצמך רק שהפעם אתה תחבל לעצמך עם השיטה הטובה בעולם.
אם אדם רוצה להשיג משהו הרבה זמן ולא מצליח, עליו לבדוק עם עצמו למה זה קורה, לא עם העסק שלו – עם עצמו.

מבין לקוחותיי ליוויתי חברה מתחום המזון, זאת הייתה חברה משפחתית שגילגלה מחזורים של מעל מיליון שקל בשנה, מכיוון שהחברה הייתה משפחתית הם היו עושים לעצמם את הכל, את הניהול של העובדים והכספים והחשבונות והתפעול בשטח ואינסוף של עבודות שהם היו עושים בעצמם.
כשהתחלנו לחקור למה העסק לא גדל למרות שהם עובדים קשה מאד הגענו להבנה שמה שתוקע את הצמיחה של העסק זה שהם מתקשים לשחרר את התפקידים בחברה לאנשי מקצוע שיבואו וימלאו את מקום המשפחה, להאציל סמכויות.
גם כאשר אסטרטגית הם הבינו מה נכון לעשות, עדיין זה לא קרה, השינוי הגדול קרה ברגע בו הם – האנשים - היו מוכנים לשחרר את העסק במקום לנסות לשלוט בכל פעולה ופעולה הכי קטנה שקיימת בו, מתוך הבנה שאם רוצים שזה יגדל צריך לשחרר.
לשחרר זאת לא פעולה עסקית, להיות יכול לשחרר זאת בעיה של הרבה אנשים, זו בעיה במישור האישי זו לא בעיה עסקית ואני רואה את זה פעם אחר פעם, אנשים תוקעים את העסקים של עצמם כי הם מוגבלים מבחינת ההתפתחות של האנשים שהם.
כדי שהעסק שלך יצמח – אתה זה שצריך לצמוח קודם, העסק הוא רק המראה, הוא יצמח כתוצאה מהצמיחה האישית שלך.

ברור שבשלב מסויים עליך למצוא דרכים חדשות לשווק ולחדש בתוך העסק שלך ולתת שירות טוב יותר ולחפש כל הזמן איך לעשות את זה טוב יותר, אבל אם אתה לא תיהיה במקום טוב בתוכך, בתוך החיים שלך, זה יקשה מאד על העסק ואפילו יתקע אותו.
אם אתה רוצה שהעסק יצמח בצורה הדרגתית וקבועה – אתה צריך לצמוח בצורה הדרגתית וקבועה וכשאתה תצמח - אתה תתחדש ותהיה רענן ותוכל לראות כל הזמן דברים חדשים בתוך העסק ותדע איך לשפר אותו, אתה תיהיה בפנים אבל תוכל להסתכל עליו כאילו אתה מבחוץ וזה כל היופי שבתהליך הבנייה העסקית מהסוג שמתואר כאן – שהוא הסוג הנכון כי הרעיון זה לא להיות עבד של העסק ולשרת את העסק – העסק צריך לשרת אותך, העסק כאן כדי לשפר לך את החיים לא כדי לקחת לך את החיים.
לעשות מלא כסף ולא לראות חברים או לא לשמור על הבריאות ולא לישון כמו שצריך ולא להיות יכול לפתח תחביבים שממלאים אותך – מצטער, זאת לא הצלחה.
לעשות כסף זאת לא הצלחה, כסף לא הפך אף אחד למאושר וכסף גם לא נועד להפוך אנשים למאושרים ולכן חשוב לסגל צורת בנייה עסקית והתפתחות עסקית שתיהיה כייפית ושתיצור תחושה של אושר ושימחה כבר בתהליך הבנייה של העסק ולא רק בשלב השגת היעדים, המטרה היא שתרגיש מצליח כבר מההתחלה ואז תוכל לבנות בשנתיים מה שאנשים אחרים גם לא יבנו ב-10 שנים.

אז אם אתה או את בונים עכשיו עסק או חושבים על להקים עסק ואתם מרגישים שיש לכם דברים בחיים האישיים שמצריכים פיתרון – תפתרו אותם קודם, ההצלחה בעסק לא תעשה אתכם מאושרים, היא רק תעשה את העסק מצליח שזה נחמד אבל לא יותר מזה, עסק מצליח זה לא מהות החיים ובכלל, אם אין לך עם מי לחלוק את ההצלחה הזאת זה לא שווה הרבה כי הרגעים הכי יפים שלנו הם הרגעים שאנחנו חולקים עם אנשים שאנחנו אוהבים ושאוהבים אותנו.

כמה שתקדיש זמן ופוקוס כדי להסיר חסמים אישיים כך הצמיחה העסקית שלך תיהיה מהירה יותר.
חשוב גם לבנות ולהקים את העסק מהצד העיסקי נטו – ברור, אבל לא רק מהצד העסקי אלא במיוחד מהצד האישי.

יכול להיות שיש לך נטייה לדחות דברים חשובים או לאחר למקומות או שאאולי יש איזה מקרה מהעבר שמציק לך כל פעם שאתה חושב עליו ואתה לא מבין מה המשמעות שלו, יש הרגשה באוויר שזה משהו שחשוב להתייחס אליו אבל אתה מספר לעצמך שאתה עסוק מדי בעסק אז אתה לא חושב שזה הדבר החשוב לעשות – טעות!

כל מה שיושב עליך מגביל את ההתפתחות העסקית שלך.

אם יש משהו שיושב עליך, בנאדם שאתה בקצר איתו וזה מציק לך, מקרה שקרה לך בעבר והמקרה הזה כל הזמן חוזר אליך או שאתה אוכל יותר מדי, מעשן או שותה כדי "להירגע" – זה המקום להתחיל את הבנייה העסקית האמיתית שלך, זה המקום לגדול – המקום של הגדילה העסקית שלך הוא המקום של פיתוח המשמעת האישית שלך!

העסק מתחיל באישי.
אתה חייב להבין שאתה זה העסק!
האשליה שמכרו לך בחוץ היא שיש את העסק ויש אותך ואתם נפרדים– זה שקר! זה המיתוס!
אתה הוא העסק! במיוחד בזמנים שאנחנו חיים היום שאתה לא רק העסק, אתה גם המותג וגם הפרזנטור של המותג, אתה צריך להרשים, לכבוש ולהיות במיטבך כי הלקוחות היום לא רוצים לעשות עסקים עם שם של חברה מפוצצת, אנשים היום רוצים לעשות עסקים עם אנשים וכמה שתיהיה אדם טוב יותר, מפותח יותר ועם יכולות מגוונות כולל היכולת להכיל ולתקשר עם מגוון רחב של אנשים – כך אתה תיהיה מצליח יותר בעולם העסקי של היום.
העסק מתחיל ונגמר בך, היום יותר מאי פעם.

מקווה שתרמתי לך דבר או שניים במאמר הזה כי חשוב לי אישית שתצליח וגם תהנה, שתיהיה מאושר כבר עכשיו ותקבל כלים מעשיים לבניה של עצמך, לא רק של העסק שלך, כי כמה שתבנה את עצמך – העסק יבנה מעצמו ויצמח מעצמו, תזכור תמיד שהצמיחה של העסק היא הצמיחה שלך.

אם יש לך שאלה או בא לך להבין יותר לעומק איך זה מתבטא בחיים שלך ואיפה המקומות שאתה רוצה לפתח כאדם בשביל שתוציא את המקסימום מהביצועים העסקיים שלך בעולם של היום, אני כאן לרשותך, אתה מוזמן ליצור קשר בפייסבוק, באימייל או בנייד ואני אשמח לעזור לך להמשיך לפרוח בצורה מואצת, אני בטוח שאתה כבר עכשיו פורח, אני רק הדשן שיכול לעזור לפירות לצאת מהר יותר ובאיכות הרבה יותר גבוהה.

סתם לחיות היום זה לא סתם, זאת אמנות.

 

לחץ כאן כדי לקבל תכנים המתעדכנים מדי יום, מאמרים, סטטוסים לפייסבוק ותמונות יחודיות עם ציטוטים מעוררי השראה בקבוצת הפייסבוק "השראה לעם" - כל מה שצריך זה לייק אחד וכל זה שלך בחינם!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב