דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה זה רפלקסולוגיה? 

מאת    [ 30/06/2012 ]

מילים במאמר: 380   [ נצפה 3040 פעמים ]


מה 
זה רפלקסולוגיה?

 רפלקסולוגיה היא שיטת טיפול ואבחון דרך כפות הרגליים. זוהי תורה עתיקת יומין,כאשר כבר בפירמידות במצרים העתיקה, התגלו ציורי קיר עתיקים המתארים ומדריכים כיצד לטפל באדם דרך כפות רגליו. גם בהודו , בסין ואצל האינדיאנים התגלו עדויות רבות לטיפול על פי תורה זו. הרפלקסולוגיה הגיעה למערב,  בתחילת המאה ה-20 כאשר ד"ר ויליאם פיצ'רלד,  רופא אף אוזן גרון אמריקאי , גילה כי לחיצות על כף הרגל יכולות להאיץ תהליכי החלמה ולהקל על כאבים בגוף כולו. הוא פיתח את השיטה ופרסם אותה ברבים.

המילה רפלקסולוגיה מקורה במילה הלועזית Reflection ומהמילה לוגיה, שמשמעותן תורת הההשתקפות. לפי תורת הרפלקסולוגיה, כל האיברים בגוף האדם משתקפים בכפות הרגליים. כף רגל ימין מייצגת את החלק הימני של הגוף, כף רגל שמאל מייצגת את החלק השמאלי של הגוף, כאשר במרכז מצוי עמוד השדרה.

הראש, אזניים, עיניים, שיניים  וכל החושים משתקפים באזור האצבעות של כפות הרגליים שנקרא אזור האוויר,  בית החזה, הצלעות, והלב משתקפים באזור כריות כף הרגל שנקרא אזור האש,  הבטן , מערכת העיכול, כבד, כיס מרה , לבלב, מעי גס ודק משתקפים באזור הגשר של כפות הרגליים שנקרא אזור המים, והרגליים והאגן משתקפים בעקב שנקרא אזור האדמה. הטיפול הרפלקסולוגי נעשה בעזרת לחיצות ועיסוי בנקודות הייצוג של האיברים השונים בכפות הרגליים וגורם לגוף להפעיל את מערכת הריפוי הטבעית שלו.

הטיפול הרפלקסוגי נעשה בשכיבה על מיטת טיפולים, בלבוש מלא . הטיפול אורך כשעה, ומשך הטיפולים המומלץ הוא בין 10-12 מפגשים. זהו טיפול מרגיע, נינוח ומאוזן, ואינו  פולשני, ולכן מתאים לרוב האנשים, מתינוקות ועד קשישים (למעט אנשים אחרי ניתוחים מסובכים אשר אצלם נחכה קודם להחלמה מלאה) . רבים ממטופלי נרדמים במהלך הטיפול, וקמים בסופו נינוחים יותר ורגועים יותר.

במהלך הטיפול הרפלקסולוגי – מתחוללים תהליכים רצויים בגוף כמו שיכוך כאבים, ויסות עצבי טוב יותר ושיפור בחיוניות האיברים. לעיתים תיתכן ריאקציה – זוהי תגובתו של הגוף למגע ולתהליך הריפוי. ריאקציות אופייניות יכולות להיות  -למשל עייפות מוגברת, כאבי ראש, נזלת, שיעול או עוררות והאצת חילוף החומרים. הריאקציות אינן מסוכנות, אלא הן אות לתחילת התהליך הרצוי.

הרפלקסולוגיה יעילה מאוד בטיפול במיגוון בעיות כגון – בעיות בדרכי  הנשימה, במערכת העיכול, מצבי לחץ, כאבי גב, בעיות שלד שונות, בעיות הורמונליות, גיל המעבר ועוד.

מומלץ מאוד להעניק טיפול / עיסוי של כף הרגל לילדים / מבוגרים לפני השינה.

 כתבה - לימור ביטון , רפלקסולוגית בכירה

 

 

 

 

 

הקניון הוירטואלי  "העיקר הבריאות" מאפשר ללקוחותיו לבצע רכישת מוצרים ו/או שירותים במגוון תחומים, מהספקים המובילים בישראלבתחום הרפואי, מתאים לרופאים פרטיים, מטפלים וכל מי שמחפש מוצרים בתחום הבריאות, הספורט, איכות החיים והסיעוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב