דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הלוואות לעסקים חדשים 

מאת    [ 27/06/2012 ]

מילים במאמר: 466   [ נצפה 1886 פעמים ]

הלוואות לעסקים חדשים

המכשול הגדול ביותר של כל יזם ממוצע בתחילת הדרך הוא גיוס אשראי לעסק, כלומר: השגת מימון ובטוחות שיאפשרו לו לעמוד בהוצאות הדרושות בשלבים הראשונים, מבלי לקרוס. כיום, כמעט לכל אדם ברור עד כמה חשוב לתמוך בעסק בהקמה. על כן, קרנות רבות מקצות במיוחד לא מעט הלוואות לעסקים חדשים.

ניקח, לדוגמא, את הקמתה של פיצרייה שכונתית חדשה: על אף שלא מדובר בעסק גדול, העלות עבור הקמתה תסתכם ב-100 אלף שקלים לפחות, ויכולה בקלות – בהתאם לנפח ההשקעה בשיפוץ המקום – להגיע גם ל-300 אלף שקלים. סכומים כאלו הם נטל שרוב היזמים לא יכולים לשאת בשלב כה מוקדם.

הפרדוקס, והפיתרון שמעניקות הלוואות לעסקים חדשים

למעשה, כאשר אדם בוחן את הכדאיות שבהקמת עסק, הוא נתקל בפרדוקס לא פשוט: מצד אחד, הוא מוכן להתחיל לעבוד באופן מיידי, במטרה להרוויח כסף טוב ולהחזיר את ההשקעה בהקדם. מצד שני, העסק עוד לא הוקם לכן, טרם הכניס אפילו שקל לכיסו. בצורה הזו, הוא לעולם לא יוכל לעמוד בהוצאות הפתיחה.

במילים אחרות, נוצר כאן סדר הפוך: במקום שהאדם יקים את העסק, ירוויח ואז יוכל להתקיים בזכות רווחיו, הוא צריך לחפש מימון גדול מאוד – וזה עוד לפני שהתחיל לעבוד. הלוואות לעסקים חדשים הן, אם כן, הפיתרון הטוב ביותר לפרדוקס הזה.

ניתן לומר, כמעט ללא חשש, כי קרנות מימון לעסקים אוהבות מאוד את היזמים החדשים ומוכנות לעשות הרבה בשביל שיוכלו לצאת לדרך ולצלוח את השלב הראשון, הקשה מאוד, של פתיחת העסק. ברעיון החדש, בנכונות ליזום ובעשייה העצמאית יש משהו שכמעט כל אדם אוהב, ובמיוחד אנשי כלכלה שמבינים עד כמה מהלך כזה יכול לתרום למשק כולו.

אם כך, כל עסק חדש יכול לזכות במימון? ממש לא!

חשוב להבהיר: קרנות מימון אשר מעניקות הלוואות לעסקים חדשים קובעות קריטריונים נוקשים לקבלת ההלוואה. ההבדל הגדול בהקצאת אשראי לעסקים חדשים, יחסית לכאלו שקיימים כבר כמה שנים, הוא בבחינת הכדאיות של העסק.

קרן אשר משקיעה כסף במיזם חדש, רוצה להיות בטוחה שהמהלך בטוח, כלומר – שההשקעה תחזיר את עצמה כמה שיותר מהר. לכן, אנשי הקרנות מקפידים בראש ובראשונה לבדוק את הרעיון, לבחון אותו מכל ההיבטים הכלכליים הרלוונטיים ולייעץ לבעל העסק מה עליו לעשות כדי להגדיל את סיכוייו לשרוד. רק אז, הם יסכימו להעניק לו את ההלוואה המיוחלת.

ומה ההבדל בין עסק חדש לוותיק?

הלוואות לעסקים ותיקים – ובייחוד כאלו שעומדים על הרגליים בצורה עצמאית כבר שנים רבות – הן עניין נפוץ מאוד גם בקרב קרנות הסיוע. ובכל זאת, הם מחזיקים ביתרון גדול אחד: מאחר ופעילותם מוכרת וידועה, הם יכולים לזכות בהלוואות גדולות גם מהבנקים איתם הם עובדים. עסקים כאלו נחשבים ליציבים ואמינים ולכן לרוב לא יתקלו בבעיות בעניין זה.

בעלי עסקים חדשים, לעומתם, לא יצליחו לשכנע בקלות את מנהל הבנק להלוות להם סכומים של עשרות ומאות אלפי שקלים כך סתם. הם זקוקים יותר מכל לקרנות שמעניקות הלוואה לעסק חדש, אשר 'מקבלות בהבנה' את הבקשה ונחשבות גמישות הרבה יותר.

המאמר באדיבות חברת מודולר הלוואות לעסקים קטנים וגדולים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב